九曜坊

出自維基百科,自由嘅百科全書

九曜坊中國廣東省廣州市入面嘅其中一個地名。呢個地方就喺越秀區教育路同埋西湖路南邊冇幾遠嗰邊。西邊接住條鹽運西街,東邊跨過教育路去到光明廣場西邊冇幾遠嗰度。

個名點嚟?[編輯]

一講到呢條街嘅歷史,其實最早可以講到五代十國嗰陣嘅南漢御園喇。喺南漢皇帝統治緊廣州嗰陣,由於佢猛咁收啲百姓嘅錢,重成日畊濫嗮[1]噉滯。結果就喺依家嘅吉祥路南邊嗰尐靠近教育路附近嘅兩邊起咗間皇家園林。不過園景嘅佈局係攞西湖嚟做中心,而湖嘅中間有個「藥洲」喺度,而湖嘅周圍就有還多花㖏轆嘅花同石頭喺度,而綠樹林入面就有棟亭同埋樓閣響度。而西湖嘅北邊有黃鸝港、寶石橋、紫雲閣、玉液池呢啲景;西湖嘅南邊就係南宮同埋石景。

嗰陣時,南漢皇帝就將好多出面嘅地搵返嚟嘅一大堆石頭放嗮喺個湖邊,搞到呢堆石頭堆下堆下,就變到好似座山噉靚。如估講下嗰啲石景,最出名嘅就係九曜石喇。其中九曜石就係呢九舊石頭入面嘅其中一舊靚石。而呢隻石頭就又窄又剔透又皺擝擝,重有曬士同埋顏色都唔同嘅,就喺個湖嘅中間,同太陽映埋一齊真係靚。就係噉就搞出咗個海市蜃樓嘅景出嚟。

而呢個九曜坊就係攞咗喺以前嘅西湖入面出現過嘅「九曜石」,由于呢舊石頭好出名嘅,所以到咗清朝嗰陣,附近嘅華佗廟都被人改咗嗌「九曜古廟」,而廟嘅隔離就有棟橋,就改咗名嗌「九曜橋」。所以附近一带咪就喺街道出咗嚟嗰陣,就改咗名嗌「九曜坊」囉。

俗语[編輯]

廣州入面成日有條數字地名順口簧,其中就包括咗呢度(加粗咗嘅字):

1德路、2沙頭、3元里、4牌樓、5仙觀、6榕路、7株榕、8旗二馬路、9曲巷,10甫路。

連出去[編輯]

[編輯]

  1. 2012年新出嘅粵語詞,係從韓文「강남스타일」轉過嚟嘅譯音。呢個詞係形容嗰啲有錢佬凈係識得亂咁使錢,就唔識用喺正經嗰行喇。