諸民誼

出自維基百科,自由嘅百科全書

諸民誼1884年1月17號1946年8月23號)係大清中華民國人,係武術革命人士,曾反清,歷任中國國民黨委員,同中華民國要職。第二次世界大戰時,幫汪精衞另起中華民國南京政府,親侵華嘅日本,同中華民國重慶政府作對,戰後因叛國處死

廣東大學[編輯]

國立廣東大學[1],時稱廣大。鄒魯係首任[2]校長,其下人稱鄒魯派。鄒在任其間,諸民誼係敎務長,所以同鄒魯派關係唔錯。之後陳公博接任,排除鄒魯派,又對付民權社學生,開夜班專修館,結果校內學抵制,一致告假,陳氏不得志而去。

廣州政府委任諸民誼接任。佢一上任就換走陳公博嘅人,重用鄒魯派。就算畀人查辦嘅會計主任趙靜山,都畀佢復職。咁就畀新派學生抗議。嗰陣,走咗嘅陳公博,寫信畀廣州政府主席汪精衞,篤佢背脊。汪氏去佢屋企,鬧佢一鑊。諸氏叫趙氏自行辭職。

陳公博係青年部長,四處拉攏人,搞學生會,爲青年部效力。民權社同市敎職員識破,趁開會嗰陣鬧事,結果搞唔成。諸氏知而不問,民權社派大出風頭。新學生派就勁嫉忌,故意挑剔諸氏。陳公博又周圍排斥諸民誼。諸民誼怕做咗共派眾矢之的,做咗幾個月校長後,喺一九二六年三月卅一號辭職。政府挽留,但新學生派話,諸民誼一日不去,一日不肯相安無事。

[編輯]

  1. 一九二六年七月,改名國立中山大學
  2. . 香港工商日報. 1926-04-01.