姬息姑

出自維基百科,自由嘅百科全書
(由魯隱公跳轉過嚟)
姬息姑
出生日8 century BC 喺Wikidata改呢個 (0歲)
阿爸魯惠公 喺Wikidata改呢個
阿媽Q16603576 喺Wikidata改呢個
兄弟姊妹魯桓公、Q11085249 喺Wikidata改呢個

姬息姑(—前711年)係西周魯國君主,即係魯侯,前721年到711年在位,死後謚號隱公,所以又叫魯隱公。佢老頭係魯侯姬弗涅,佢攝政於佢出身好啲嘅細佬姬允,最後畀人刺殺而死。

屋企[編輯]

姬息姑係姬弗涅(謚惠公)個仔。佢阿媽係聲子

姬弗涅正室係宋國嫁過來嘅孟子。但孟子死,姬弗涅就搵陪嫁親戚嘅聲子就填房。姬弗涅同聲子就生咗姬息姑。後尾姬弗涅娶咗宋國君主子司空(謚武公)嘅女仲子做妾,生咗姬允(謚桓公)。因為仲子出身嘅地位比聲子高,所以按例,姬允係將來嘅魯侯。之後,姬弗涅死,因為姬允年紀太細,國人就揀姬息姑攝位。

登位[編輯]

姬息姑公元前721年正月接位,雖然《春秋》寫嘅係春天,但實情周正比家下夏正早一個月,所以係冬天。雖然接位,但覺得個位始終係細佬嘅,打算到佢大個就畀返個位佢。

謀殺[編輯]

公子翬(《左傳》寫羽父,《史記》秦本紀寫公子翬)見姬息姑係攝政,遲早還位畀姬允。於是乎,翬提出殺死姬允,求佢畀個太宰佢做。之但係,姬息姑斷然拒絶。姬息姑重話佢一定會還位,而且經已喺菟裘起屋,打算響嗰處終老。

翬聽到咁就好驚,如果將來姬允就位,知道咗佢做過啲咁事,可能會秋後算賬。於是乎把心一橫,走去姬允度,話姬息姑有意害佢,請求姬允畀佢殺姬息姑,姬允就當然應承。

翬就密謀殺姬息姑。姬息姑後生時,重係公子嗰陣,就同鄭國響狐壤打仗,因此畀鄭國俘虜。鄭國困(讀溫陰戈去)響尹氏嗰度。後尾佢哋賄賂尹氏,拜尹氏主人鍾巫,咁尹氏先至於咗佢。姬息姑回國後就立館畀鍾巫。每逢十一月就去拜,而間館由寪氏睇住。

翬就趁呢個機會,響公元前711年,十一月,壬辰日,派人暗殺姬息姑,嫁禍畀寪氏,即刻立由姬允繼位。寪氏因為咁而死咗啲人。

政績[編輯]

姬息姑當政期間,魯國國力較強。除咗到棠地觀魚,畀當時人認為不合於禮之外,處理政事、軍事都比較謹慎公正,亦同鄰國修好,所以周圍小國如等國,都到魯國朝拜。佢同鄭國齊國等強國亦都結好。

紀年[編輯]

《春秋》呢本書,以姬息姑登位做開始嘅年份。

《春秋》記隱公三年春,周王二月,己巳日有日食。按額我畧曆計,應該係公元前719年2月14號,唐曆三月己巳日。響日出時分所見。

[編輯]

謚號隱,來自【隱拂不成】,即係好慘咁畀人掃走,唔成功咁意思。因為魯只係一個侯國,叫公只不過係尊稱,唔係公爵咁解。