黃現璠故居

出自維基百科,自由嘅百科全書

黃現璠故居係過世嘅中國現代民族學奠基人黃現璠舊時住過嘅屋。黃現璠故居一共有四處,一處響佢出生地扶綏渠舊鎮三合村渠思屯,另三處響桂林市。而家保存完好嘅只有渠思屯嗰邊,嗰個故居而家係黃現璠個孫黃君定繼承嘅產業,由佢維修管理。

地理位置同特色[編輯]

渠思屯嘅黃現璠故居位於今日中國廣西壯族自治區崇左市扶綏縣渠舊鎮三合村渠思屯。扶綏縣嘅人口44萬,其中壯族人口35.7萬,大概佔咗成個縣總人口嘅82%(2010年)[1]。渠思屯嘅人口有3600人,其中壯族人口3570人,大概佔咗成個屯總人口嘅99.5%(2012年)。由此決定了渠思屯黃現璠故居具有嘅傳統壯族鄉村嘅民居特色。壯族人民嘅傳統民居建築式樣,一般有半乾欄式同全地居式兩種。居住喺壩區同城鎮附近嘅壯族,其房屋多為磚木結構,外牆粉刷白灰,屋簷繪有裝飾圖案;居住喺邊遠山區嘅壯族,其村落房舍大多數係土木結構嘅瓦房或草房。由於渠思屯離城鎮不遠,居住地區長期穩定,故多為土木結構嘅兩耳三間的樓房、平房或四周築圍牆建成四合院,堂屋、臥房、廚房、畜厩分設。渠思屯黃現璠故居初建時即為此類土木結構嘅兩耳三間的樓房,堂屋、臥房、廚房、畜厩分設。

面積[編輯]

渠思屯嘅黃現璠故居響清代同治嗰陣時起,有好幾次維修。土木結構嘅兩耳三間樓房,分設有堂屋、臥房、廚房、畜廄。佔地面積500平方米上下,建築面積約莫200平方米。

風水[編輯]

渠思屯嘅黃現璠故居嘅地理風水,好似《扶綏名人傳》話:

黃現璠的出生地渠舊鎮三合村(包括鳳凰屯、渠隴屯、​​渠思屯三個屯,共有三千多戶),天然自成兩座名山,一是坐落在鳳凰屯的鳳凰山,一是坐落在渠思屯的龍頭山(又稱“龍山”)。這龍頭山外形就向一條臥龍,橫臥在渠思屯旁,守護著村民吉祥安康,難怪渠思村中有過​​不少過百歲的長壽老人……渠思屯中“黃現璠故居”的地理風水更是妙不可言,從故居的正門舉目遠眺,映入眼簾的便是龍頭山高仰的“龍頭”;回首遙望,鳳凰山的“鳳凰”一覽無遺盡收眼底,黃現璠故居就位於這“龍鳳”遙相呼應之間。如此“臥龍藏鳳”的奇異地理風水,呈龍鳳吉祥的天機格局,暗示出深藏不露的人傑隱伏其中。難怪當年六都渠思村頗有聲望的塾師甘品全曾預言:如此龍鳳聚氣的好山好風水必會潤育出人頭地的貴人。只不過他未料到,扶綏縣乃至崇左市五百年來終於出了一位“國際知名民族學家、歷史學家、教育家”,而這位大家正是他的塾生黃現璠[2]

陳列物[編輯]

喺渠思屯嘅黃現璠故居,黃現璠好耐以前響呢度住嗰陣,使用一啲嘢,而家重保存完好,響故居入面都有陳列,其中書桌、太師椅、衣箱衣櫃、生活用品、農具等陳列物,具有傳統嘅壯族生活文化特色。

參考[編輯]

[編輯]

  1. . 原著喺2013年12月13號歸檔. 喺2014年2月13號搵到.
  2. 《20世紀中國學術事業奠基人之一——黃現璠的生平及其學術成就》,載《扶綏名人傳》第一輯第81頁,廣西人民出版社,2013年11月。ISBN 978-7-219-08568-4/K·1462