不可說不可說轉

出自維基百科,自由嘅百科全書

不可說不可說轉[註 1]既係佛教學單位最大嘅數字[1],又係《華嚴經》入面最大嘅數值[2],亦係佛學入面,漢字文化圈內最大嘅數字單位。指數記數法:。換算後係:

[註 2]

個詞出自《華嚴經》第四十五,心王菩薩白佛言嘅「此又不可說不可說為一不可說不可說轉」呢句[3]。喺國際化標準未發佈之前,東亞一帶曾經將佢形容成好大好大嘅數值,證明咗佛法廣大無邊嘅理論[4]。由於呢個數字非常大,若果將佢嘅準確數值一筆一劃寫出嚟,起碼至少要十會元先至寫得嗮[5];假設用張A4紙每頁4克計,每頁紙上寫一千個0,即使寫得晒拃「0」,都要至少張紙先至裝訂得嗮;裝訂完寫咗「不可說不可說轉」值嘅書後,重量既超過太陽[6],厚度又從地球地面開始延伸到超出太陽系範圍。即使係分成好多本書嚟裝訂「不可說不可說轉」值,裝訂完之後,都要至少起150間國會圖書館先至裝得晒。

喺而家嚟講,不可說不可說轉唔算最大嘅自然數,因為美國數學家愛德華卡斯拿喺1920年發現嘅古戈爾普勒斯打破咗呢個記錄[7]

註同攷[編輯]

  1. 「不可說不可說轉」係佛教固定用字,佛教用家從未試過將佢改成「講唔出講唔出轉」嘅搞笑講法。
  2. 數字讀法係「十嘅卅七澗二千一百八十三溝八千三百八十八穰一千九百七十七秭六千四百四十四垓四千一百卅京六千五百九十七兆六千八百七十八億四千九百六十四萬八千一百廿八次方」。