反話

出自維基百科,自由嘅百科全書
(由反語跳轉過嚟)

反話粵拼faan2 waa2英文verbal irony),又叫反諷反詰反語倒反,即係表達同字面意思相反嘅意思嘅手法。修辭學上就叫做反諷法倒反法,係常用嘅修辭或講嘢嘅技巧。反話可以係用本身詞語相反嘅意思嚟表達原意,通常係用褒義詞代替貶義詞,就好似婉曲嘅微辭,不過唔一樣。

反話嘅作用係產生幽默感同諷刺性,有時比正說更加有味道。反語一般係用嚟批判、揭露壞人壞事,喺文章之中可以變得幽默、諷刺嘅表達效果,增強文章嘅感染力。反話可以有諷刺意味但係唔係一定要有嘅。

判斷係咪反話,主要係要睇語氣語境

例子[編輯]

  • 「我那時真是聰明過分,總覺他說話不大漂亮,非自己插嘴不可。」「唉,我現在想想,那時真是太聰明了。」朱自清背影
    呢度嘅「聰明」係指「蠢」,即係原本「聰明」相反嘅意思。
  • 當你計錯數嘅嗰陣,人哋同你講:「哇——你真係好叻啊——」
    呢度你計錯數就梗係唔叻啦,人哋話你叻自然就唔係字面意思,加上語氣咁搞鬼,就可以推斷出人吔講反話,係話你差。

睇埋[編輯]