尼尼微嘅以撒

出自維基百科,自由嘅百科全書
Isaac of Nineveh
Mor Ishaq d Ninweh
生於 約公元613年[1]
貝特馬祖納耶[1][2][3]

卡塔爾

死於 約公元700年(約87歲)

尼尼微

被尊敬於 東方教會
東方亞述教會
加色丁禮天主教會
敘利亞-瑪拉巴禮教會
東正教
東方正統教會
葬於 拉班霍爾米茲德修道院
慶日 1月28日
象徵 捲軸、書籍、書寫工具

尼尼微嘅以撒敘利亞文ܡܪܝ ܐܝܣܚܩ ܕܢܝܢܘܐ‎;阿拉伯文إسحاق النينويIsḥaq an-Naynuwī希臘文Ἰσαὰκ Σῦρος;約613年—約700年),又叫敘利亞嘅聖以撒[4][5]阿爸以撒以撒賽核斯或者卡塔爾以撒[6], 係一位7世紀東敘利亞教會嘅基督教主教神學家,出名嘅係關於基督教禁慾主義的著作。佢喺東方亞述教會、天主教會(迦勒底天主教、敘利亞馬拉巴爾教會)、東方正統教會東正教傳統中被視為聖人。佢嘅慶日係儒略曆1月28號,同四世紀嘅神學家兼讚美詩作家敘利亞人聖耶福列木嘅慶日係同一日。

生平[編輯]

佢喺阿拉伯東部嘅貝特馬祖納耶地區出世,嗰度係一個敘利亞文和阿拉伯文都講嘅地區,包括美索不達米亞東南部和阿拉伯半島東北部[1][2][3]。佢仲好年輕的時候就入咗修院,將精力投放喺苦修禁慾主義;喺修院附屬嘅圖書館學習多年之後,佢成為神學界嘅權威人物。之後佢就決定畢生致力於修道,並參與整個貝特馬祖納耶地區嘅宗教教育。當天主教大教長喬治(680年—659年)喺七世紀中葉訪問貝特馬祖納耶參加主教會議嘅時候,佢任命咗以撒做亞述(即係敘利亞)偏遠北部嘅尼尼微嘅主教[7]

由於行政唔適合佢隱世同苦行嘅性格,佢喺僅僅五個月之後就要求退位,並南下馬圖特山嘅荒野。嗰度係隱修者的避難所,喺嗰度佢隔世生活咗好多年,一個星期淨係食三塊麵包同一啲未煮過的蔬菜,爾個細節連同佢寫傳記嘅人都覺得驚訝。最終,視力衰退同和年老迫使佢退隱到美索不達米亞嘅拉班沙布爾亞述修道院,佢亦都死咗喺嗰度同葬咗喺嗰度。佢死嗰時佢幾乎已經盲咗,有人認為係因為佢熱衷於學習。

遺產[編輯]

著作[編輯]

敘利亞人以撒嘅教導記錄咗喺幾本書入面,其中第一本書有 82 章,第二本 41 章;仲有譯咗做意大利文同英文[8]嘅第三本。下以係一啲喺佢嘅著作中搵得到嘅嘢:

關於信仰、上帝的旨意、祈禱[編輯]

比起天意同上帝嘅憐憫,犯罪就只係好似掉一柞沙落海咁。正如源源不絕嘅水源唔會被一柞塵阻得住,造物主嘅憐憫亦都唔會被受造物嘅罪擊敗。

未有信德之前嘅人嘅本質就係通往信德、通往上帝嘅路,因為係上帝將爾個本質擺入我哋嘅自然人入面,所以唯獨係爾個本質叫我哋知道我哋需要相信創造萬物嘅上帝。

真正閃耀住信仰之光嘅人,絕對唔會淪落到不知羞恥咁求上帝 「畀乜嘢我」 或者 「拎走乜嘢」,因為佢哋嘅靈眼——真實嘅天父就係用佢哋嘅靈眼祝福佢哋,而天父嘅大愛亦都無限超越咗任何嘅父愛——望實嘅係天父嘅天意,所以佢哋完全唔關心佢哋自己,因為上帝比任何人都可以做更多嘅嘢,幫到我們嘅程度亦都遠遠超過我哋嘅所想所求。

那口中不斷感謝主的得到上帝的祝福。心中常發出感激之情的,恩典滿溢(Brock,1997)。

祈禱要達到的是我們應可從中獲得上帝的愛,因在禱告中人可找到愛上帝的各種原因(Brock,1997)。

別認為花很長時間在上帝面前敬拜是浪費的(Brock,1997)

心無旁騖的祈禱產生出於心靈中持續思想上帝的祈禱(Brock,1997)

在黑暗的時候,跪下比其他任何事情都更有幫助(Brock,1997)。

當一個人越是為尋求神而遇上更多的掙扎時,他的心就越是接近禱告中的自由交談(Brock,1997)。

關於對上帝嘅服從[編輯]

揀做好事係在乎決定做好事嘅人,但係好得出好事就係上帝嘅作為。所以,我哋要記住一個原則,就係每當我哋想做一件好事,就要時常禱告,唔單止求佢幫我哋,仲要問清楚件事會唔會取悅佢,因為唔係所有好嘅意圖都來自上帝,但係如果係,就係對我哋好嘅嘢。

有時,有人會希望有某啲好嘢,但係上帝唔幫佢——可能個意圖其實來自魔鬼,唔係真係對我哋好;又或者可能我哋未達到必要的靈性水平所以超出咗我們嘅能力;又或者可能唔係我哋嘅呼召;又或者未係時候;又或者我哋知識未夠或者能力未夠;又或者情況唔容許。除此以外,魔鬼點都會千方百計咁將佢描繪成好好咁,等我哋好想做,目的係擾亂我們嘅屬靈嘅平安或者對我們造成傷害。所以我哋有必要仔細檢查我哋所有好嘅願望,更加好嘅係,做乜之前,都在尋求建議之後先好做。

為上帝喜樂地開始每一個行動(Brock,1997)。

確保你看到小事,免得你可能會把重要的事情推到一邊(Brock,1997)。

關於對鄰人的愛、憐憫、唔論斷[編輯]

唔好要求鄰居愛你,因為如果你收唔到,受苦嘅係你自己;好啲嘅做法係,你向鄰居表明你愛佢,咁你就會安定落來,你咁做亦都會帶領你嘅鄰居走向愛。

不要用你對鄰居的愛來換取某種東西,因為在愛你的鄰居時,你在自己裡面獲得了祂,祂是全世界最寶貴的。舍小而得大;摒棄多餘和無意義的東西,去獲得有價值的東西。

如果對你沒有傷害, 庇護罪人。透過這個行動,你會鼓勵他悔改和改過——並吸引主對你的憐憫。用善言和一切可能的方法,建立弱者和悲傷者,那控制一切的右臂也會支持你。因著你心中的禱告和悲傷,與受屈的人分享你的份,上帝那憐憫的源泉將向你的懇求敞開。

施予他人的時候,臉上要帶著善意,大度地施予,且要施予比要求的多。

不要區分有價值的和無價值的。讓每個人都在善行上與你平等,這樣你也可以將不配的人吸引到走向善良,因為通過外在的行為,靈魂很快學會了在上帝面前要虔敬。

顯出善待窮人的人有神作他的守護者,且為神而成為窮人的人將要獲得豐富的財富。當上帝看到人們為祂的緣故而關心他人時,祂很欣慰。當有人向你求某樣東西時,別想:“以防自己有需要,我就把那樣東西留給自己,上帝——通過其他人——會給那人他所需要的東西。” 這些類型的想法是不義且不認識上帝的人所特有的。一個公正大方的人不會放棄幫助他人的榮譽,也不會放棄幫助他人的機會。每一個乞丐和每一個有需要的人都會得到必需品,因為上帝不會忽視任何人。但你卻趕走那一無所有的貧困人,拒絕了上帝賜給你榮譽的機會,從而使自己遠離了他的恩典。

通過上帝的旨意,為上帝而尊重每個人的人,私下獲得了各人的幫助。”[13]

普救論[編輯]

1983年發現以撒嘅著作嘅 「第二部分」 之後,1995年 Sebastian Brock 嘅翻譯出版咗;2007年,Wacław Hryniewiczˈvats.wav xrɪˈnjɛ.vɪtʃ 喺一篇論文入面話,根據 Brock 嘅翻譯,「第二部分」 之中有關於地獄嘅部分證實咗早期例如 John Wesley Hanson 之類嘅普救派歷史學家嘅講法,話以撒主張普救論[9]

睇埋[編輯]

[編輯]

  1. 1.0 1.1 1.2 Markose, Biji (2004). Prayers and Fasts According to Bar Ebroyo (AD 1225/6-1286): A Study on the Prayers and Fasts of the Oriental Churches. LIT Verlag. p. 32. ISBN 9783825867959.
  2. 2.0 2.1 Kurian, George (2010). The Encyclopedia of Christian Literature, Volume 2. Scarecrow Press. p. 385. ISBN 978-0810869875.
  3. 3.0 3.1 Johnston, William M. (2000). Encyclopedia of Monasticism: A-L. Taylor & Francis. p. 665. ISBN 1579580904.
  4. Great Synaxaristes: (希臘文) Ὁ Ὅσιος Ἰσαὰκ ὁ Σύρος Ἐπίσκοπος Νινευΐ. 28 Ιανουαρίου. ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ.
  5. St Isaac the Syrian the Bishop of Nineveh. OCA - Lives of the Saints.
  6. Fromherz, Allen (2012). Qatar: A Modern History. I. B. Tauris. pp. 43. ISBN 978-1-58901-910-2.
  7. Kozah, Mario; Abu-Husayn, Abdulrahim; Al-Murikhi, Saif Shaheen; Al-Thani, Haya (2014). The Syriac Writers of Qatar in the Seventh Century (印刷版). Gorgias Press LLC. p. 263. ISBN 978-1463203559.
  8. Brock, Sebastian P. (2006). The Wisdom of St. Isaac of Nineveh. Piscataway, NJ: Gorgias Press. pp. vii–xix. ISBN 1-59333-335-8.
  9. Hryniewicz, Wacław (2007). The challenge of our hope: Christian faith in dialogue. Washington, DC: Council for Research in Values and Philosophy. pp. 79–90. ISBN 9781565182370. The seventh-century mystic, Isaac the Syrian, known also as Isaac of Nineveh is, in the history of the Church, one of the most courageous supporters of the eschatological hope of universal salvation.

[編輯]