杜宇

出自維基百科,自由嘅百科全書
杜宇
成都郫都區望叢祠入面嘅杜宇像
統治
明細
國籍Ancient Kingdom of Shu 喺Wikidata改呢個

杜宇戰國時代古蜀中文古蜀第四任君主,又叫做望帝。呢位君主係有好多傳說,有佢升西山隱同杜鵑啼血嘅古仔。古蜀係家下四川,而同三星堆遺址就係古蜀國首都

響佢統治之下,將原本係沼澤地方,好努力咁開田。又帶人治人,又叫人跟季節種嘢。但治水呢瓣始終未搞掂。

相傳杜宇晚年嗰陣,國內有大水災,佢就派宰相開明氏鱉靈去玉山(玉壘山)治水。呢個時候,佢竟然同開明氏老婆通姦。因為佢就好慚愧,就讓位畀開明氏。亦有另一版本話,覺得鱉靈治水有功,讓位畀佢。後尾開明氏要遷都,杜宇唔想走,就升西山隱。升西山隱,字面係西山升天或者隠居,實際係去死咁解。死之後就變做雀仔,即係杜鵑。二月到就聽到佢悲鳴到吐血。而啲血就滴落花上面,變成杜鵑花。蜀人一聽到佢咁,就會諗起蜀王,人人都好傷心。

考古學家將三星堆一個祭祀坑,掘到嘅六十樽青銅人像,同埋青銅神樹,聯想到杜宇升西山隱嘅古仔。[1]

文學[編輯]

李商隠嘅《錦瑟》一詩,就有句「望帝春心托杜鵑」。

參攷[編輯]

  1. . 原著喺2007年1月14號歸檔. 喺2007年1月14號搵到.