滿江紅

出自維基百科,自由嘅百科全書
  呢篇文講南宋詞牌。想搵植物嘅話,請睇滿江紅科同埋滿江紅屬

滿江紅係一個詞牌,最出名嘅作品係南宋名將岳飛寫出嚟嘅《滿江紅·寫懷》。

滿江紅系列嘅詩句,若果搵粵語讀係可以讀得出抑揚頓挫嘅感覺,因為佢每句話最後一個字都係入聲

原詞[編輯]

《滿江紅·寫懷》[編輯]

怒髮衝冠,憑闌處,瀟瀟雨歇。抬望眼,仰天長嘯,壯懷激烈。三十功名塵與土,八千里路雲和月。莫等閑、白了少年頭,空悲切。

靖康恥,猶未雪;臣子恨,何時滅?駕長車,踏破賀蘭山缺。壯志饑餐胡虜肉,笑談渴飲匈奴血。待從頭,收拾舊山河,朝天闕。

粵文意思係噉:

我嬲到頭髮都豎咗起身,自己企喺欄桿側邊,陣雨啱啱停咗。抬起頭望住天空,忍唔住向住天空長嘯,一片報國之心充滿我個心。三十多年來雖然建立咗一啲功名,但同塵土一樣微不足道,南北轉戰八千里,經過幾多風雲人生。好男人,就要抓緊時間幫國家建功立業,唔好剩係將青春消磨,等到老嘅時後唔開心。

靖康之變嘅恥辱,去到依家都冇被人雪洗。作為國家臣子的憤恨,幾時先可以泯滅!我要駕往戰車向賀蘭山進攻,連賀蘭山都要踏為平地。我滿懷壯志,打仗肚餓就食敵人嘅肉,講笑口渴就飲敵人嘅鮮血。等我重新收復舊日山河,再向皇帝報告勝利嘅消息!