阿不思·鄧不利多

出自維基百科,自由嘅百科全書
(由鄧不利多跳轉過嚟)
阿不思·鄧不利多
Albus Dumbledore
哈利波特》嘅角色
霍格華茲嘅校長阿不思·鄧不利多。
首次出場哈利波特:神秘的魔法石
尾次出場哈利波特:死神的聖物2
作者J·K·羅琳
扮演
配音香港甄錦華中文甄錦華粵語配音
詳細信息
性別男性
職業
家庭
  • 博知維·鄧不利多(阿爸)†
  • 甘德拉·鄧不利多(阿媽)†
  • 阿波佛·鄧不利多(細佬)
  • 阿留思·鄧不利多(侄仔)†
  • 阿蕊安娜·鄧不利多(細妹)†
國籍英國

阿不思·博知維·巫服利·布萊恩·鄧不利多英文Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore[1])係J·K·羅琳嘅《哈利波特》系列入面嘅一個虛構人物,喺果個系列嘅大部分時間入面,佢都係作為英國魔法學校英文Magic in Harry Potter霍格華茲嘅校長,呢間亦都係小說同電影主角哈利·波特入讀嘅魔法學校。

作為阿不思·鄧不利多背景故事的一部分,佢係秘密地下魔法組織鳳凰會嘅創始人同會長,呢個組織成立嘅宗旨係致力於同果個系列入面嘅主要反派對手—邪惡嘅佛地魔作戰。

喺小說改編嘅2001年電影《哈利波特:神秘的魔法石》同埋2002年電影《哈利波特:消失的密室》裡面,鄧不利多嘅角色原本係由李察·哈里斯飾演嘅,不過由於哈里斯喺2002年10月過咗身,米高·甘邦於是喺2004—2011年剩低嘅六輯電影入面做呢個角色。祖迪·羅喺果個系列嘅前傳電影—2018年電影《怪獸與葛林戴華德之罪》同埋2022年電影《怪獸與鄧不利多的秘密》裡面飾演中年嘅鄧不利多[2]

作者羅琳話佢揀鄧不利多Dumbledore呢個名係因為呢個係大黃蜂Bumblebee嘅一個方言詞[3],因為鄧不利多對音樂嘅熱愛,佢就想像住鄧不利多四圍走果陣「成日自言自語咁哼唱住[4]」。有啲唔鍾意鄧不利多嘅人會批評佢係「死老嘢、癲佬」,例如魔法部就指控過過鄧不利多意圖謀奪部長個位,仲派咗政務官桃樂絲·恩不里居黑魔法防禦術教授嘅身份去到霍格華茲監視住鄧不利多,仲通過一系列嘅政策命令嚟限制鄧不利多作為校長嘅權力。

角色發展[編輯]

羅琳話佢自己好鍾意寫鄧不利多,因為佢係「善良嘅縮影」[5]。羅琳話因為鄧不利多「幾乎對魔法世界中文魔法世界 (跨媒體製作)嘅事無所不知」,所以佢成日為自己代言[6]。羅琳提到鄧不利多好遺憾自己「總係一定要知道果個,仲要背負住知情嘅重擔,而佢寧願唔知道」[7]。作為成個系列嘅中心人物哈利·波特嘅導師,鄧不利多係一個非常有智慧嘅人,佢知道哈利必須要學習一啲好難嘅課程嚟到為佢生命入面可能發生嘅事做好準備。佢准哈利去參與自己唔俾其他學生去做嘅事,而且佢都唔情願咁俾哈利面對一啲佢寧願保護哈利等對方唔好受到傷害嘅事[8]。」喺1999年嘅一次訪談入面,羅琳話佢認為鄧不利多「更似係約翰·吉爾古德中文約翰·吉爾古德果類型,你知啦,相當年長而且—都相當優雅高貴而莊重嘅[9]」。鄧不利多喺佢嘅學生時代係葛萊分多學院嘅學生[10]。羅琳喺接受採訪果陣話鄧不利多係大概150歲[11];不過喺羅琳嘅網站上,佢話鄧不利多喺1881年出世,令到佢過身果陣嘅年齡係115歲或116歲[12]

羅琳喺2007年10月19號俾一個年輕嘅粉絲問到鄧不利多係咪搵到「真愛」,佢話自己一直認為鄧不利多係同性戀,仲愛上咗第一代黑魔王蓋勒·葛林戴華德,呢個係鄧不利多嘅「大悲劇」;羅琳並無明確咁講明葛林戴華德係咪回報咗佢嘅感情[13][14][15]。羅琳透過詳細咁說明鄧不利多調情背後嘅動機,呢個進一步解釋咗以巫師統治麻瓜嘅想法:「當佢墜入愛河果陣,佢完全無晒佢嘅道德指向,我認為後嚟佢好唔信任自己對呢啲事上面嘅判斷,所以變得相當無性向,此後佢過住獨身同書Daai1子嘅生活[16]。」

電影描繪[編輯]

唔同電影入面嘅鄧不利多。從左上角順時針方向:李察·哈里斯米高·甘邦同埋祖迪·羅

喺2001年嘅《神秘的魔法石》同2002年嘅《消失的密室》嘅電影改編入面,鄧不利多嘅角色都係由李察·哈里斯做嘅,仲預計埋佢嚟緊會喺成個電影系列入面做呢個角色。哈里斯原本並唔係製片人嘅首選,果個電影工作室最初同辛·康納利仲有帕翠克·麥高漢英文Patrick McGoohan接洽演出呢個角色。康納利由於唔鍾意電影嘅主題而辭演,而有意演出嘅麥高漢就因為健康狀況唔好而離開劇組[17]。哈里斯提到自己原本因為知道佢健康狀況正在跌緊而唔打算做呢個角色,不過因為佢當時11歲嘅孫女威脅話如果佢唔接呢個演出嘅話就唔再同佢講嘢,於是佢就接咗呢個角色[18]。就算被診斷出患咗霍奇金淋巴瘤中文霍奇金淋巴瘤,電影製片人大衛·海曼中文大衛·海曼都要求佢唔好重演呢個角色,但哈里斯仍然決心喺《阿茲卡班的逃犯》入面再扮演鄧不利多[19]。不過哈里斯喺2002年10月25日過身[20],呢個角色因為咁就需要重新選角[20]

基斯杜化·李係監製搵嚟接替哈里斯嘅直接選擇,但由於當時李喺《魔戒電影三部曲中文魔戒電影三部曲》裡面做薩魯曼中文薩魯曼,同埋喺《星球大戰》前傳入面嘅杜庫伯爵中文杜庫伯爵,時間安排上撞咗而被迫辭演[17]伊恩·麥基倫原本係劇組屬意嘅接替人選,佢喺《魔戒電影三部曲》裡面做過類似嘅角色—甘道夫中文甘道夫,仲認為做哈里斯嘅角色係唔合適嘅選擇,但由於哈里斯生前曾經批評麥基倫係「缺乏感情嘅演員」,亦都係「差到貼地嘅」演員[21],對呢樣嘢一直耿耿於懷嘅麥基倫因為咁就婉拒咗做鄧不利多嘅機會[22][23][24]。事實上亦有講法話作者其實正係以《魔戒》入面嘅甘道夫作為雛形嚟建立鄧不利多嘅形象,搞到麥基倫認為無挑戰性而拒演。哈里斯嘅屋企人話有興趣睇到彼得·奧圖獲選做佢嘅替代者[25]。喺頭兩輯電影入面為哈里斯配音嘅哈里·羅賓遜Harry Robinson,佢仲喺哈利波特嘅第一個電子遊戲中文哈利·波特与魔法石 (游戏)入面聲演,佢亦都獲考慮做鄧不利多角色嘅人選[26]

米高·甘邦喺哈里斯過咗身四個月之後獲選做接替呢個角色嘅演員[27]。甘邦喺第三輯電影開始就接替去做鄧不利多嘅角色,佢並唔關心點樣去改善哈里斯嘅演譯,淨係以自己嚟方式嚟描繪咗呢個角色,他喺呢個角色度帶住輕微嘅愛爾蘭口音[28],仲喺三個禮拜內完成咗佢嘅場景[29]。不過絕大部分嘅觀眾認為佢嘅表現同原著嘅形象截然相反,但甘邦之後亦用呢個角色演出所有剩低嘅電影部分。

托比·瑞格波中文托比·瑞格波被揀中喺《死神的聖物1》同埋《死神的聖物2》入面做後生版嘅鄧不利多,用嚟做提供角色背景故事重要資訊嘅倒敘回憶場景[30],而祖迪·羅喺兩輯前傳電影—2018年嘅《怪獸與葛林戴華德之罪》同2022年嘅《怪獸與鄧不利多的秘密》裡面做中年嘅鄧不利多[31][32][33]

角色性格同特徵[編輯]

外表上[編輯]

阿不思·鄧不利多又高又瘦,佢留住銀色嘅長髮同鬍鬚(後生果陣係啡紅色);佢雙眼嘅顏色被形容係一種明亮而穿透靈魂嘅藍色,通常閃爍住善良同惡作劇嘅光芒;佢嘅鼻係長而歪嘅,睇起上嚟好似係至少被整斷過兩次(據講呢個源於佢細佬喺佢哋兩個阿妹嘅葬禮上面揮拳打佢,呢個可能就係佢個鼻變成咁樣嘅原因);佢啲鬍鬚長到可以塞入去腰帶入面;鄧不利多嘅手指據講又長又靈活;佢曾經話自己左邊膝頭哥上面有一條疤痕,形狀同倫敦地鐵地圖嘅精確形狀一模一樣,但係咪真係咁樣就不得而知。

外觀方面,鄧不利多有時會戴著半月形嘅眼鏡,佢嘅衣著係一系列由紫色到鮮橙色嘅色彩繽紛長袍。舉止方面,鄧不利多嘅舉止通常都係平靜而空靈嘅(雖然唔係總係咁樣),而且他通常總係用平靜而愉悅嘅聲線講嘢(即使喺哈利認為佢實際上好嬲果陣)。

喺鄧不利多生命嘅最後一年,佢戴咗受到詛咒嘅魔佛羅·岡特Marvolo Gaunt指環而搞到佢嘅右手留低傷痕,果個詛咒搞到鄧不利多隻手枯萎變黑,變得死氣沉沉咁樣,再多嘅治療都修復唔到佢嘅外觀。如果唔係石內卜用咗通用反咒counter-curse干預嘅話,鄧不利多會因為果個詛咒而死得仲快啲。根據石內卜嘅講法,果個詛咒最終都會喺受控制嘅手蔓延開去,而鄧不利多亦都註定喺一年之內就要死。呢個係咪意味住皮膚變黑嘅死亡外觀會蔓延去到佢全身就不得而知。

性格上[編輯]

鄧不利多被認為是世界上最強大嘅巫師,佢份人仁慈又睿智,係梅林風格嘅優秀巫師。佢散發住平靜同沈着嘅氣息,甚少表現出強烈嘅發嬲或者係恐懼嘅情緒。不過就算佢本性善良,據講鄧不利多係佛地魔唯一真正會驚嘅巫師。性格上,鄧不利多係個好古怪嘅人,甚至帶啲陰柔氣質;佢好鍾意編織圖案,成日著住好華麗嘅衫(有一次,有人見到佢戴住一頂有花嘅繫帶女帽);佢仲以異想天開嘅奇怪表現而出名,他成日用幽默嚟佢在場嘅時候令啲人喺覺得好舒服。作為一個才華橫溢嘅巫師,鄧不利多展示咗好多非凡力量嘅例子。鄧不利多以作為巫師嘅能力同佢果種些少狡猾而微妙嘅心思互相結合,令到佢能夠領悟人性,仲將人性美好嘅一面(信任、愛同埋友誼)轉化成為對佛地魔尤其劣勢嘅地方。

最重要嘅係,鄧不利多擁有深厚嘅愛嘅能力,佢仲成日提醒住哈利,愛係世界上最偉大嘅魔法。鄧不利多相信人性本善,仲堅持俾第二次機會。呢方面最典型嘅例子就係鄧不利多同石內卜嘅關係,由於石內卜表現出悔恨,所以鄧不利多願意對佢投入相當大嘅信任。鄧不利多有好高嘅洞察力同情緒智商;佢對一個人真實性格嘅了解唔淨係對佢品格嘅良好判斷。呢一點喺佢對佛地魔複雜嘅心理洞察入面表現得最為明顯,令到佢能夠同哈利一齊拼湊到佛地魔將佢自己嘅分靈體收埋喺邊度。

鄧不利多嘅外表隱藏住佢更加鋼鐵咁嘅一面,就好似喺拉咗假扮成瘋眼穆敵中文瘋眼穆敵小巴堤·柯羅奇果陣所見咁樣:

喺果一刻,哈利第一次明白到點解啲人話鄧不利多係佛地魔唯一會驚嘅巫師。鄧不利多面上嘅表情比哈利所想像到嘅仲要得人驚—鄧不利多塊臉度無咗親切嘅笑容,眼裡面無咗佢自己果種閃爍。喺呢個老人家面孔上面每一道線條都滲透住冰冷嘅怒火;鄧不利多身上散發住一種力量感,就好似佢正喺度散發住火燒咁嘅熱量[34]

不過,就算鄧不利多有好多非凡嘅特質,但係佢仍然係個有缺陷嘅角色。根據羅琳嘅講法,「雖然鄧不利多喺六本小說入面都睇起嚟好仁慈,但係佢實際上係一個馬基雅維利式嘅人物。佢一直喺幕後操縱[35]。」喺2005年嘅一次採訪入面,羅琳評論話:「無限嘅腦力並唔能夠保護你唔洗受到情感錯誤嘅影響,而我認為鄧不利多確實體現咗呢一點[36]。」當佢同葛林戴華德第一次見面果陣時,佢哋制訂咗奴役麻瓜仲重新確立咗巫師作為世界自然統治者地位嘅計劃。不過,當鄧不利多阿妹—阿蕊安娜喺佢、佢細佬阿波佛同葛林戴華德之間嘅決鬥入面被殺之後,鄧不利多就對呢個幻想就破滅咗。鄧不利多後嚟向哈利承認佢最大嘅缺點係對權力嘅渴望。佢最終發現最啱擁有權力嘅人就係果啲唔尋求權力嘅人。

鄧不利多一直都俾佢自己嘅悲慘家族史困擾住,尤其係佢對阿蕊安娜件事嘅情況充滿住愧疚。佢對自己捲入搞到自己個妹死咗嘅自私行為覺得極大嘅悔恨,仲因為佢自己可能就係落咒殺死阿蕊安娜嘅人而成世受到折磨。當鄧不利多望住意若思鏡中文哈利波特中的魔法物品#意若思鏡果陣,佢見到自己喺佢細佬同全家人嘅眼中得到咗救贖,而且佢全家人仲在生喺埋一齊。

魔法能力同技巧[編輯]

鄧不利多自細就展現出佢出色嘅魔法能力。鄧不利多喺霍格華茲接受教育果陣被譽為有史以來最聰明嘅學生,贏到「學校所頒發嘅每個值得注意嘅獎項」,仲喺佢嘅超勞巫考中文霍格華茲魔法與巫術學院N.E.W.T.s入面「...用魔杖做咗一件(考官)從未見過嘅事」。羅琳曾經講過鄧不利多就算佢「喺霍格華茲有機會接觸到優秀嘅教授」,不過佢主要係自學成才,而且就佢嘅教育嚟講,「鄧不利多嘅屋企人將會係一條有利可圖嘅調查路線[37]。」雖然鄧不利多並唔虛榮,但係佢都無表現出虛假嘅謙虛,佢欣然咁承認自己係異常咁聰明,而且仲係個異常強大嘅巫師。當鄧不利多同哈利喺《混血王子的背叛》入面偶爾見面果陣,佢多次向哈利承認自己犯咗錯,而且由於佢相比大部分人再聰明啲,搞到佢嘅錯「往往會相應咁仲大鑊啲」。

鄧不利多嘅技能:

  • 鄧不利多能夠發出威力強大到令人驚訝到毛管棟嘅魔咒;
  • 鄧不利多係個心思細密嘅巫師,佢能觀察出極細微嘅魔法痕跡;
  • 鄧不利多係一個非語言咒語嘅專家,亦都係出名嘅煉金術師,佢曾經同唯一已知嘅魔法石製造者—尼樂·勒梅中文尼古拉·弗拉梅爾合作[38]
  • 鄧不利多亦因為發現到龍血嘅12種用途而受到讚譽;
  • 鄧不利多能夠馴服鳳凰(不死鳥),佢嘅護法咒中文哈利波特中的魔法符咒係鳳凰嘅形態[39],呢個喺小說系列入面反覆出現嘅標誌據講同佢嘅家族有關[40]
  • 鄧不利多亦都係變形術嘅專家,佢對變形術嘅掌握好熟練,喺做校長之前就係呢科嘅教授;
  • 鄧不利多對最強大的魔法—愛—有好廣泛嘅了解。佢教識咗哈利愛嘅本質係乜嘢,仲有哈利與生俱來愛父母嘅內在力量,呢個最終幫到哈利實現殺死佛地魔嘅命運。
  • 鄧不利多有能力召喚不滅火中文哈利波特中的魔法物品#不滅火Gubraithian fire(魔法嘅永恆之火)[41],呢個技能人人都知;
  • 鄧不利多有無人能及嘅魔法知識;
  • 鄧不利多有能力喺唔洗用隱形斗篷中文哈利波特中的魔法物品#隱形斗篷嘅情況下隱形,呢個係需要用到強大嘅幻滅咒Disillusionment Charm[42][43]
  • 鄧不利多亦都擅長破心術同鎖心術中文哈利波特中的魔法符咒#破心術與鎖心術Legilimency and Occlumency
  • 鄧不利多成日憑空(或者唔太舒服嘅凳)去創造梳化凳呢啲複雜嘅嘢;
  • 鄧不利多都精通魔咒同魔藥,根據艾飛·道奇所寫嘅訃告,鄧不利多嘅論文曾經喺《魔咒成就Achievements in Charming》同《實用魔藥大師The Practical Potioneer》呢啲期刊上面發表過;
  • 鄧不利多喺1945年嘅「壯觀嘅傳奇決鬥spectacular duel of legend」入面以打低僅次於佛地魔嘅有史以來最危險嘅黑巫師—葛林戴華德而出名,就算事實上葛林戴華德擁有據講力量可以保證喺決鬥入面保持無敵嘅接骨木魔杖中文死神聖物#接骨木魔杖,但係鄧不利多最後都係成功贏咗。鄧不利多嘅決鬥技巧喺《鳳凰會的密令》得到進一步嘅體現,佢喺入面冷靜咁同佛地魔交戰果陣制服咗佛地魔,壓倒佢仲最終迫使佢佔有哈利嘅身體嚟到避免徹底咁輸晒(呢個諗返起就會知道嘅係,鄧不利多喺同佛地魔決鬥果陣時就已經擁有咗原本屬於葛林戴華德嘅接骨木魔杖)。
  • 鄧不利多同大部分嘅巫師喺利用現形術中文哈利波特中的魔法符咒#現影術與消影術果陣時發出明顯嘅爆裂聲唔同,鄧不利多尤其有能力無聲無息咁去用現形術同消影術中文哈利波特中的魔法符咒#現影術與消影術;唯一擁有呢個技能嘅巫師就係佛地魔。鄧不利多亦克服到反消影咒嘅限制;
  • 人人都知,鄧不利多能夠聽得明人魚話Mermish[44]精靈語Gobbledegook,同埋聽得明爬說語Parseltongue(但唔識講)[45]

頭銜同成就[編輯]

少年時期[編輯]

鄧不利多喺讀書果陣有過唔少頭銜:

  • 五年級果陣係葛萊分多學院級長;
  • 七年級果陣係男生會主席;
  • 巴納克·芬克利優異施咒手法獎Barnabus Finkley Prize for Exceptional Spell-Casting得主;
  • 巫審加碼嘅英國青年代表;

成年後[編輯]

鄧不利多喺成年之後得到嘅頭銜:

  • 霍格華茲嘅前變形術教授;
  • 霍格華茲嘅前黑魔法防禦術教授;
  • 霍格華茲嘅前葛萊分多學院導師;
  • 霍格華茲嘅前副校長;
  • 霍格華茲嘅校長;
  • 梅林爵士團勳章Order of Merlin第一級大魔法師;
  • 鳳凰會嘅創始人兼首任會長;
  • 開羅國際煉金術會議Cairo International Alchemy Conference嘅創會貢獻金牌獎;
  • 伊史坦堡巫師和平條約Istanbul Wizards Peace Treaty嘅簽署代表;
  • 巫審加碼嘅首席巫師;
  • 國際巫師聯盟International Confederation of Wizards主席;
  • 得到至少三次成為英國魔法部部長嘅提名,但係俾鄧不利多自己婉拒;

資產[編輯]

鄧不利多喺霍格華茲嘅校長室裡面有好多古靈精怪嘅儀器:

  • 原版嘅《吟遊詩人皮陀故事集The Tales of Beedle the Bard》:呢本係一本好舊嘅巫師細路故事書,裡面收錄咗魔法界最古老嘅童話。鄧不利多過身之後,呢本書以遺贈方式交俾妙麗·格蘭傑繼承。
  • 熄燈器中文哈利波特中的魔法物品#熄燈器Deluminator:呢個係一種用嚟熄滅燈火同遲啲恢復光源嘅裝置,仲可以用嚟做根據當事人嘅諗法引領佢返轉頭嘅裝置,鄧不利多喺《哈利波特:神秘的魔法石》裡面被睇到佢用過。鄧不利多過身之後,呢樣嘢由榮恩·衛斯理繼承,仲確認咗呢樣嘢係鄧不利多自己設計同發明嘅。
  • 接骨木魔杖中文死神聖物#接骨木魔杖The Elder Wand:呢個係傳說入面其中一件嘅死神聖物中文死神聖物,由鄧不利多打敗葛林戴華德而得到,呢支魔杖被譽為魔法力量極其強大而且係無敵嘅魔杖,佢另外又叫死神魔杖Deathstick或者命運魔杖Wand of Destiny
    • 喺《哈利波特:神秘的魔法石》,奧利凡德先生透露,哈利支魔杖嘅杖芯係帶有一條鳳凰嘅羽毛,而果隻鳳凰俾咗另一條羽毛去另一支魔杖—就係佛地魔令哈利留低疤痕嘅果支魔杖;
    • 喺《哈利波特:火盃的考驗》入面透露,作為鳳凰嘅佛客使Fawkes,佢嘅羽毛同時用咗嚟做哈利同佛地魔嘅魔杖杖芯。
    • 喺故事入面曾經提及果支魔杖經歷過幾個主人,鄧不利多打贏咗黑巫師葛林戴華德之後繼承咗佢嘅擁有權。鄧不利多同呢支魔杖嘅咁多個前主人唔同,鄧不利多對佢嘅身分嚴加保密;
    • 鄧不利多喺過身之前俾跩哥·馬份用繳械咒攞走佢支魔杖,咁就將果支魔杖嘅擁有權轉移咗;跩哥就得到咗成為接骨木魔杖嘅資格。霍格華茲後嚟就將果支魔杖同鄧不利多一齊埋葬,佛地魔之後喺鄧不利多嘅墳墓入面攞到果支魔杖,不過由於哈利對跩哥施展繳械咒在先,所以就做咗果支魔杖嘅新主人,令到唔係果支魔杖真正主人嘅佛地魔喺同哈利對決果陣時輸咗。
    • 哈利喺小說嘅最後將果支魔杖埋返入去鄧不利多嘅墳墓;而電影入面嘅哈利就將佢整斷咗仲掉咗落去霍格華茲嘅廢墟入面嚟消除後患。
  • 佛客使Fawkes:小說入面將佢翻譯做「鳳凰」,但係佢實際上係西洋神話入面嘅不死鳥,呢個同東方嘅鳳凰有啲唔同。佢可以好似家庭小精靈中文家庭小精靈咁唔會受到霍格華茲城堡嘅防護措施影響而自由咁去用消影術。
  • 湯姆·瑞斗嘅日記中文分靈體#湯姆·瑞斗的日記Tom Riddle's Diary:原本係佛地魔嘅其中一個分靈體,但喺《哈利波特:消失的密室》俾哈利·波特用蛇妖嘅毒牙摧毀咗之後,就交俾鄧不利多保管同研究,但哈利直到《哈利波特:混血王子的背叛》先至知道果本日記係佛地魔嘅分靈體。
  • 儲思盆中文哈利波特中的魔法物品#儲思盆Pensieve:一種用嚟儲存同睇返記憶嘅石製容器,巫師同女巫可以喺佢哋嘅腦度抽出一種液體再倒落去果個容器度嚟去睇返。哈利喺《火盃的考驗》入面第一次發現到呢個裝置,仲喺成日系列嘅其餘部分入面出現,呢個容器成日用喺倒敘場景入面。
  • 金探子中文魁地奇#金探子Golden Snitch哈利·波特喺佢嘅第一場魁地奇中文魁地奇球賽上面捉到嘅金探子,後來鄧不利多將死神聖物中文死神聖物之一嘅重生石中文死神聖物#重生石Resurrection Stone收埋喺裡面[註 1]。後嚟鄧不利多用結合咗蛇妖毒液嘅葛萊分多寶劍中文哈利波特中的魔法物品#葛來分多劍將呢個分靈體(魔佛羅嘅指環)摧毀。鄧不利多過咗身之後,呢個連同重生石嘅金探子以遺贈嘅方式交咗俾哈利·波特。
  • 陀錶:一個屬於鄧不利多嘅陀錶,果個錶面上面有12支指針,用行星嚟代替住數字。
  • 鄧不利多嘅辦公室裡面仲有各種各樣唔同嘅魔法裝置同儀器,唔清楚有咩用途。

家庭同背景[編輯]

  • 阿爸:博知維·鄧不利多Percival Dumbledore,因為佢幫自己個女阿蕊安娜報復而攻擊三個麻瓜青年,被送去阿茲卡班監獄中文哈利波特中的地點#阿茲卡班監獄坐監,最後喺阿茲卡班過身。
  • 阿媽:甘德拉·鄧不利多Kendra Dumbledore麻瓜出身中文哈利波特世界觀與設定#麻瓜出身女巫,佢喺丈夫被送去阿茲卡班之後成家搬去高錐客洞中文哈利波特中的地點#高錐客洞Godric's Hollow;阿不思17歲果陣,甘德拉被失控嘅阿蕊安娜誤殺,阿不思同阿波佛對外講佢係死於咒語逆火反彈。
  • 細佬:阿波佛·鄧不利多Aberforth Dumbledore豬頭酒吧中文哈利波特中的地點#豬頭酒吧The Hog's Head嘅老闆,曾經被控告對山羊施展唔正當嘅魔法。喺《哈利波特:死神的聖物》入面透露,阿波佛同佢阿哥相差三歲,不過佢哋嘅感情唔太好,認為自己阿妹嘅死係佢阿哥嘅錯,更喺阿妹嘅葬禮上面打斷咗阿哥嘅鼻。
  • 細妹:阿蕊安娜·鄧不利多Ariana Dumbledore,6歲果陣俾三個麻瓜青年發現佢嘅魔法能力仲逼她表演,但係佢因為唔能夠控制好自己嘅魔法力量而達唔到啲麻瓜嘅要求,佢哋因為咁就對佢用暴力,搞到佢自此失控,大部分時間都用唔到魔法,不過就會唔定期咁爆發用魔法做出傷人害己嘅事。後嚟更喺一次發癲果陣誤殺咗阿媽。佢喺屋企最黐阿波佛。喺阿不思17歲果時,阿不思、阿波佛同葛林戴華德嘅一次決鬥入面,受唔住決鬥情景嘅阿蕊安娜因為咁而再一次失控,佢俾決鬥入面嘅魔咒擊中死咗。佢嘅肖像掛咗喺豬頭酒吧中文哈利波特中的地點#豬頭酒吧通去霍格華茲萬應室嘅秘密通道入口。

果個系列嘅作者羅琳透過對呢個角色嘅各種訪談同討論,佢確定阿不思·鄧不利多喺1881年[48]7月定8月[49][50]軟泥山丘Mould-on-the-Wold出世,係博知維同甘德拉·鄧不利多[11]嘅大仔。阿不思Albus呢個名係源自拉丁文「albus」呢個詞,佢嘅意思係象徵住「好」嘅白色;而佢嘅姓氏鄧不利多Dumbledore近代英文入面嘅意思係「熊蜂[註 2][51][52]:52-53[53],呢個靈感係嚟自作者對鄧不利多沿住霍格華茲大廳漫步哼住歌情景嘅想像[54][55]

哈利波特》系列入面曾經介紹阿不思·鄧不利多嘅細佬阿波佛·鄧不利多,仲提到佢哋嘅阿妹—阿蕊安娜。阿蕊安娜6歲果陣俾三個麻瓜後生仔睇到佢施展魔法而受到惡毒嘅攻擊。佢哋首先因為驚而去逼阿蕊安娜重複表演佢哋所睇到嘅嘢,不過因為阿蕊安娜年紀太細而無辦法重現到呢件事,於是佢哋試吓用暴力阻止佢「與眾不同」。不過但係呢次襲擊造成嘅創傷後壓力症嘅嚴重創傷搞到阿蕊安娜喺精神同情感上都受到傷害,搞到佢無辦法正常咁社交,佢唔肯亦唔正確咁施展魔法。小說入面無明確咁講到呢次襲擊採取咗乜嘢嘅形式,呢種創傷鑽入阿蕊安娜嘅內心而將佢逼到癲咗。當佢控制唔到自己果陣,魔法就會喺佢身上發作。佢哋三兄妹嘅老豆博知維對佢個女被傷害呢件事好傷心,於是去搵果三個麻瓜後生仔算賬,仲落咒攻擊佢哋嚟教訓咗一餐。由於鄧不利多嘅父母不想俾魔法部知道阿蕊安娜嘅狀況,三兄妹嘅老豆就將罪名一力承擔而被判處喺阿茲卡班監獄嘅無期徒刑,最後死咗喺果度。為咗唔俾阿蕊安娜被送去聖蒙果醫院中文哈利波特中的地點#聖蒙果魔法疾病與傷害醫院,又或係因為佢唔受控嘅魔法意外咁做出傷人害己嘅事,甘德拉認為鄧不利多一家無辦法再住喺軟泥山丘,於是佢帶住三個仔女搬去高錐客洞,仲寧願獨處而拒絕同大部分鄰居接觸,佢由於羞恥而刻意咁將阿蕊安娜收埋仲對外隱瞞住佢嘅病情,阿不思喺出面亦唔會提及關於自己阿爸同阿妹嘅事[56]。佢哋一家喺高錐客洞嘅巫師鄰居同埋熟人一般都認為阿蕊安娜只係個唔識魔法嘅爆竹中文哈利波特世界觀與設定#爆竹

求學時期[編輯]

11歲嘅阿不思·鄧不利多喺1892年的秋天入到去霍格華茲讀書,成為咗葛萊分多學院嘅學生。阿不思喺讀書果時好快就同當時最出名嘅一眾魔法大師保持住頻繁嘅通信聯繫,包括咗佢嘅鄰居—魔法史學家芭蒂達·巴沙特Bathilda Bagshot、魔法石製造者尼樂·勒梅中文尼樂·勒梅Nicolas Flamel,同埋巫師考試局嘅監考員溫順·馬治邦等等。馬治邦後嚟曾經提到,鄧不利多喺參與符咒學同埋變形學超勞試N.E.W.Ts果陣,作為考官嘅佢睇到鄧不利多「用魔杖做出咗我以前從未見過嘅事[57]」。另外,鄧不利多還喺讀書果陣喺若干學術刊物上面刊登過自己嘅論文[58],佢仲攞過唔少嘅校外獎項[59]。五年級嘅阿不思被任命做級長,七年級果陣又被任命做男生會主席,佢俾當時嘅人睇成一個喺學校裡面前所未有咁最聰明嘅學生[59]

1899年,18歲嘅阿不思喺霍格華茲畢業之後原本諗住同佢嘅朋友艾飛·道奇按照「當時嘅傳統」嚟進行佢哋嘅周遊列國之旅。不過喺佢哋出發嘅前夕收到佢屋企嘅噩耗:佢阿媽甘德拉喺阿蕊安娜嘅一次唔受控嘅魔法爆發入面意外咁殺死咗阿媽。由於鄧不利多嘅父母都唔喺度佢哋阿爸喺阿茲卡班,阿媽又過咗身,令到作為大仔嘅阿不思做咗鄧不利多嘅一家之主,而佢哋屋企嘅不幸搞到佢哋陷入咗貧困,搵食養家亦成為咗阿不思嘅責任,令到阿不思跟住放棄佢嘅旅程返到去高錐客洞嘅屋企照顧阿妹。阿不思滿懷苦澀咁返到屋企,佢喺阿波佛讀完書之前被迫同阿蕊安娜一齊留喺屋企,令到佢覺得自己被 使他感到自己被wan2住仲喺度嘥時間。阿波佛都知道佢阿哥嘅怨恨,佢提出親自嚟照顧阿蕊安娜,仲話阿蕊安娜鍾意佢呢個阿哥而唔係阿不思,不過阿不思唔肯,佢話自己作為屋企嘅大仔,照顧屋企係佢嘅責任。

蓋勒·葛林戴華德嚟到高錐客洞,佢同鄧不利多好快就做咗朋友,佢哋兩個都有建立一個新嘅巫師社會秩序嘅夢想,佢哋「為咗更大嘅利益」嚟統治麻瓜。鄧不利多同葛林戴華德建議佢哋要離開鄧不利多嘅屋企先至可以繼續佢哋嘅計劃,但阿波佛對呢樣嘢提出抗議,因為阿蕊安娜嘅狀況唔可以俾佢搬屋。阿不思、阿波佛同葛林戴華德之間嘅嘈交演變咗做決鬥,隨著阿蕊安娜變得越來越受刺激,搞到佢喺兩邊咒語駁火入面死咗—就算阿不思同阿波佛都唔確定係佢哋當中邊一個,定係葛林戴華德令到佢死咗。阿不思陷入悲傷同悔恨之中,佢同葛林戴華德永遠咁斷絕咗關係。根據作者羅琳所講,阿不思·鄧不利多嘅幻形怪中文哈利波特中的生物#幻形怪變成咗著阿蕊安娜嘅屍體[60]。喺《哈利波特:神秘的魔法石》入面,佢都同哈利提到,意若思鏡中文哈利波特中的魔法物品#意若思鏡揭示佢內心深處嘅願望係擁有一對羊毛襪,但係哈利喺第七輯小說意識到佢同鄧不利多喺塊鏡度睇到同樣嘅嘢:佢哋同屋企人團聚。

事業[編輯]

阿不思·鄧不利多同蓋勒·葛林戴華德喺被譽為「壯觀嘅傳奇決鬥Spectacular Duel of Legend」嘅對戰入面贏咗仲喺對方手上贏到死神聖物中文死神聖物之一嘅接骨木魔杖中文死神聖物#接骨木魔杖。鄧不利多後嚟返咗去母校—霍格華茲果度做教授,成為咗變形術黑魔法防禦術嘅教授,仲做埋葛萊分多學院嘅學院導師,當時佢被稱呼做鄧不利多教授

1943年,求學時期嘅湯姆·瑞斗老屈魯霸·海格消失的密室之門打開,當時全校淨係得作為副校長嘅鄧不利多相信海格係無辜。喺海格嘅魔杖被整斷同埋被逐出學校果陣,鄧不利多堅持留佢喺學校做校工(獵場看守人同鎖匙管理員)。鄧不利多喺幾年之後接替霍格華茲前任校長阿曼多·狄劈做校長,佢原本嘅職位就由麥教授接任,而佢嘅稱呼亦改做鄧不利多校長

作為霍格華茲嘅校長嘅鄧不利多,佢亦都係霍格華茲嘅資深教授。海格對鄧不利多嘅評價係「從來無任何一個校長能夠比佢為霍格華茲付出咁多」,佢亦都係少數得到全校師生尊敬同愛戴嘅霍格華茲校長。後來,湯姆·瑞斗喺畢業後返去霍格華茲申請做黑魔法防禦術教授嘅職位但唔成功,佢因為咁就對學校落詛咒,搞到霍格華茲自此每年都要換一個新嘅黑魔法防禦術教授。鄧不利多對魔法有好高深嘅造詣,佢亦都係巫師界公認當代最偉大嘅巫師,佢單人匹馬就能夠打低幾個魔法部官員,佢嘅魔法力量強大到令前魔法部嘅夫子部長都要忌佢三分,甚至就連最強大嘅黑巫師佛地魔都驚咗佢。雖然鄧不利多並無喺魔法部做過嘢,不過佢所講嘅嘢喺魔法部有一定嘅份量。

鄧不利多係一個戰略家同策劃者,但係好多巫師都無體會到佢呢一點。喺歷史嘅一啲細節裡面可以見到佢並唔係好似其他人所諗咁樣係一個瘋癲嘅老嘢。巫師界絕大部分嘅人因為驚咗佛地魔而唔敢亦唔想直接咁叫佛地魔個名,而鄧不利多從來都唔會用「唔講得名嘅果個人The-Who-Must-Not-Be-Named」或者「你知道嘅果個人You-Know-Who」嚟做代稱,佢會唔忌諱咁直接講佛地魔個名出嚟,仲堅持話其他人都應該直接咁叫佛地魔,而就算當佢面對佛地魔果陣時,佢都會用佛地魔嘅真名叫佢做「湯姆」或者「瑞斗」。作為對抗佛地魔嘅力量,鄧不利多成立咗鳳凰會,仲擁有好多忠實嘅追隨者,即使喺佛地魔嘅全盛時期都有非常多嘅巫師同女巫願意追隨佢。

鄧不利多係個唔認同純血至上主義中文哈利波特世界觀與設定#純血嘅巫師,佢特別准許俾狼人雷木思·路平喺霍格華茲讀書,仲為咗佢而種咗棵渾拚柳The Whomping Willow用嚟隱藏仲守衛住一條喺霍格華茲通去活米村中文哈利波特中的地點#活米村尖叫屋中文哈利波特中的地點#尖叫屋嘅秘密通道,等路平喺每次滿月嘅時候留喺果度同埋變身,令佢無辦法去攻擊人哋,其他人亦唔會騷擾到佢。

喺佛地魔第一次崛起之前,當西碧·崔老妮中文西碧·崔老妮申請做占卜學新教授果陣,佢講咗真正嘅預言出嚟,話佛地魔同哈利·波特無辦法一齊喺呢個世界上存在,不過崔老妮喺講咗呢個預言之後就斷片無晒記憶。鄧不利多請佢做教授嘅原因除咗避免果個完整嘅預言走漏風聲之外,亦都保護崔老妮嘅人身安全。喺賽佛勒斯·石內卜嘅通風報信之下,鄧不利多諗辦法保護波特一家,期間意外咁發現咗三件死神聖物中文死神聖物之一—波特家嘅隱形斗蓬中文死神聖物#隱形斗蓬仲借咗去研究。當詹姆·波特莉莉·波特俾佛地魔殺咗之後,鄧不利多決定將仲係手抱咁大同埋做咗孤兒嘅哈利擺咗喺哈利嘅佩妮姨媽威農姨丈屋企照顧。由於莉莉·波特為佢個仔嘅犧牲成為咗一種特別保護,呢個係一種非常古老嘅魔法,只要哈利喺同佢阿媽有血源關係嘅親人身邊,佢阿媽嘅愛就會成為咗對佢嘅保護,俾哈利能夠平安咁生活直到年滿17歲成年果陣。

作為霍格華茲幾十年來嘅校長,老咗嘅鄧不利多被形容做一位風趣、優雅、正義、和藹仲法力強大嘅老人家,類似出名嘅英國巫師梅林又或者係《魔戒》入面嘅甘道夫中文甘道夫,係小說入面其中一個最主要嘅正派角色。佢似乎知道晒學校同魔法世界嘅所有嘢,仲喺哈利·波特入去霍格華茲讀書果陣時成日提供啲特別嘅幫助俾佢。鄧不利多份人雖然謙遜,但依然俾人全身散發住強大魔法能力嘅感覺,因為咁被魔法界將佢睇成係佛地魔唯一忌憚嘅人。佢好神祕又甚少顯示佢嘅真實力量,但喺某啲緊急場合先至會展示佢力量強大嘅魔法實力:例如小巴堤·柯羅奇喺《火盃的考驗》講俾哈利知話自己係假冒嘅瘋眼穆敵中文瘋眼穆敵仲嚟緊要將佢殺死果陣,鄧不利多當時淨係用咗一招昏擊咒就打低咗佢;鄧不利多出現喺《鳳凰會的密令》入面嘅魔法部神秘部門之戰果陣,當時成班食死人一見到佢就即刻驚到走夾唔抖,旁觀嘅哈利都話鄧不利多全身散發住強者嘅氣息,佢都終於明白點解鄧不利多係佛地魔唯一會驚嘅人。

喺哈利讀書果陣,鄧不利多為了保護哈利而無間斷過咁地幫佢收集有關佛地魔同埋佢分靈體嘅資訊,包括喺第二輯發現嘅第一件分靈體—湯姆·瑞斗本日記、佢喺第六輯開始果陣發現到另一件做咗佛地魔分靈體嘅嘢—魔佛羅·岡特嘅指環,加埋死神聖物中文死神聖物之一嘅重生石—鄧不利多本嚟就想用重生石去召喚過咗身嘅屋企人,但係就中咗佛地魔落咗喺指環上嘅詛咒。鄧不利多後來雖然用葛萊分多寶劍破壞咗果個分靈體但被分靈體嘅詛咒傷咗,變得虛弱嘅鄧不利多返到去校長室交俾石內卜去醫,不過果個詛咒嘅威力太強,石內卜亦都淨係可以暫時將果個詛咒封印喺佢枯黑嘅右手上面,仲推測鄧不利多只係剩低唔多過一年嘅壽命。鄧不利多喺跟住嘅一年入面親自去教哈利·波特,仲帶佢去睇佛地魔嘅過去。

鄧不利多教授嘅嗜好係十柱球戲Ten-pin bowling同埋室樂Chamber music,佢亦都好鍾意食嘢,佢最鍾意嘅甜食包括咗檸檬雪寶Sherbet Lemon蟑螂串Cockroach Clusters酷酸果Acid Pops紅桑子果醬Raspberry Jam同埋嘶嘶咻咻蜂Fizzing Whizzbees等等。因為鄧不利多成日食到柏蒂全口味豆子Bertie Bott's Every Flavour Beans果啲好核突嘅口味,所以就成為咗佢最討厭嘅食物(佢喺哈利留醫嘅病房裏面食到耳屎味)。

1997年6月30號,鄧不利多同哈利喺佢相信分靈體所在嘅山窿返到去霍格華茲之後無幾耐,佢受到佛地魔嘅魔藥影響而搞到佢嘅魔法力量變弱,跟住佢就喺占星塔俾石內卜嘅索命咒打中仲跌咗落塔底過咗身實質係鄧不利多同石內卜事先策劃嘅。巫師界喺1997年7月初幫鄧不利多舉行咗一場盛大嘅葬禮,巫師界嘅重要人物都有出席,就連新任嘅魔法部部長盧夫·昆爵同佢嘅政務官桃樂絲·恩不里居都有出席。葬禮之後,鄧不利多就葬咗喺霍格華茲校園入面湖邊嘅白色陵墓入面,後嚟學校就將佢嘅畫像掛喺校長室嘅寶座後面,而佢嘅校長之位就由副校長麥教授接任(佛地魔掌權期間任命石內卜接任)。

喺成個系列故事嘅結尾,哈利·波特得到咗鄧不利多嘅接骨木魔杖,但係佢並無打算去用佢。哈利喺小說入面將佢放返喺鄧不利多嘅墳墓裡面;而喺電影入面就將佢折斷仲丟落去橋底下面嘅廢墟度)。

傳記[編輯]

鄧不利多作為巫師界嘅一個偉大嘅巫師,巫師媒體喺佢死咗之後出版咗一本傳記:由麗塔·史譏中文麗塔·史譏所寫嘅《鄧不利多的人生與謊言The Life and Lies of Albus Dumbledore》。

相關情節[編輯]

神秘的魔法石[編輯]

鄧不利多喺果個系列第一輯小說同電影嘅開篇章節入面去到舒梨郡小惠因區中文哈利·波特中的地點#小惠因區水蠟樹街4號嘅德思禮一家住處,當邪惡嘅黑巫師佛地魔殺咗哈利·波特嘅父母之後,鄧不利多就決定將當時作為孤兒嘅哈利安置喺佢嘅姨媽同姨丈屋企。鄧不利多知道哈利阿媽嘅犧牲會為哈利產生保護佢嘅特殊魔法,佢哋仲係哈利唯一剩低仍然在世嘅親人,佢哋最終都會接受哈利入去佢哋屋企。呢種捆綁愛嘅古老魔法仲會令佛地魔都唔掂得哈利。鄧不利多帶住一封解釋情況嘅信就將哈利留喺德思禮家嘅門口。佢最後同哈利講咗句祝佢好運就走[61]

鄧不利多喺哈利入讀霍格華茲果陣同佢講咗意若思鏡中文哈利波特中的魔法物品#意若思鏡嘅秘密,話當佢望住果塊鏡果陣,佢見到自己「攞住一對厚厚嘅羊毛襪,因為啲襪永遠唔夠著[註 3][61]。哈利後來喺最後一輯小說入面回憶話,呢個可能係鄧不利多唯一俾佢唔誠實嘅答案。鄧不利多仲負責用某種方式喺塊鏡度施咗魔法,等佢可以將魔法石中文哈利波特中的魔法物品#魔法石隱藏起嚟,仲只有果啲望住塊鏡同埋「搵到魔法石...但又唔會用佢」嘅人先至可以得到佢。因為塊鏡嘅特殊魔法,啱嘅人先會攞到果個魔法石,而其他人淨係會睇到自己用果個魔法石。當哈利同佢嘅同學兼朋友榮恩·衛斯理同埋妙麗·格蘭傑去阻止霍格華茲嘅奎若教授中文霍格華茲教職員列表#奎里納斯·奎若去到地牢搶魔法石果陣,鄧不利多俾一條虛假嘅消息召喚去到魔法部,佢及時返轉頭仲喺奎若同佛地魔手上救返哈利出嚟。

喺地牢入面嘅事件發生之後,鄧不利多同哈利講返,話佢年紀太細,仲未理解到佛地魔點解要殺佢。

消失的密室[編輯]

喺果輯小說同電影入面,哈利喺一本日記裡面睇到後生果陣嘅鄧不利多出現喺一系列嘅回憶片段入面,而果本日記屬於曾經係霍格華茲歷史上最有天份嘅學生—湯姆·瑞斗。哈利透過果本日記睇見過去嘅瑞斗對鄧不利多就著一系列針對麻瓜出身中文哈利·波特世界觀與設定#麻瓜出身學生嘅襲擊而向佢提問嘅記憶。哈利返到嚟現實,當消失的密室之門俾人打開咗,學校裡面嘅人陸續俾蛇妖中文哈利波特中的生物#蛇妖襲擊之後,魯休思·馬份強迫霍格華茲嘅其他11個校董暫停鄧不利多作為校長嘅職務,不過當啲校董發現金妮·衛斯理被帶咗入去密室果陣,佢哋就俾鄧不利多恢復佢嘅職務,鄧不利多亦都發現咗魯休思強迫其他校董令佢停職嘅事。

阿茲卡班的逃犯[編輯]

鄧不利多喺果輯小說同電影入面無奈咁被迫接受俾催狂魔中文哈利波特中的生物#催狂魔入去屬於佢管轄嘅校園,去保護霍格華茲嘅學生唔好受到喺阿茲卡班監獄中文哈利·波特中的地點#阿兹卡班監獄走甩嘅逃犯—天狼星·布萊克嘅傷害。佢喺布萊克闖入咗霍格華茲之後就下令閂晒學校同校園嘅所有出入口。哈利喺魁地奇中文魁地奇比賽入面因為催狂魔嘅關係搞到佢喺飛天掃把中文哈利波特中的魔法物品#飛天掃把上面 撻咗落嚟之後,鄧不利多一反常態咁對催狂魔發惡,仲用佢嘅魔杖令哈利安全咁漂浮落地上面。鄧不利多喺果輯小說嘅後來建議妙麗利用佢喺麥教授借返嚟嘅時光器中文哈利波特中的魔法物品#時光器返番去三個鐘頭之前,嚟到去將天狼星·布萊克同鷹馬巴嘴中文魯霸·海格#巴嘴喺佢哋嘅唔公正處決入面拯救返出嚟。

火盃的考驗[編輯]

鄧不利多喺第四輯小說入面引入咗三巫鬥法大賽Triwizard Tournament,佢亦係喺成個比賽活動入面做評判。當哈利個名喺火盃中文哈利波特中的魔法物品#火盃度傳出嚟果陣,鄧不利多好錯愕但無被激嬲,反而係保持佢平靜嘅態度;佢淨係問哈利話佢有無自己,或係叫一個大啲嘅學生將佢個名掉入去火盃度(喺電影版嘅佢確實嬲到粗暴咁對待哈利嘅地步),不過當哈利答佢無果陣,鄧不利多都信佢。當哈利喺小說同電影嘅結尾遇到佛地魔仲捉住西追·迪哥里嘅遺體返嚟,仲有當小巴堤·柯羅奇變身水Polyjuice Potion冒充嘅瘋眼穆敵中文瘋眼穆敵將哈利喺鄧不利多身邊帶到去霍格華茲城堡入面嘅辦公室果陣時,鄧不利多一直以嚟嘅恐懼終於實現。鄧不利多即刻開始懷疑起上嚟,仲帶埋麥教授同石內卜直接飆到穆敵嘅辦公室去救哈利,仲審問咗小柯羅奇。鄧不利多後嚟聽咗作為目擊者嘅哈利講返關於佛地魔返咗嚟嘅情況。哈利後嚟喺學校嘅醫院側翼醒咗發現,鄧不利多同麥教授同魔法部部長康尼留斯·夫子爭拗緊佛地魔翻生嘅事,佢哋仲同夫子講如果佢繼續否認呢個事實嘅話就會產生嘅後果。

鳳凰會的密令[編輯]

喺第五輯小說入面,鄧不利多因為佢關於佛地魔捲土重來嘅演講,令到佢喺巫審加碼Wizengamot首席魔法師嘅身分被降職,仲被剔出國際巫師聯合會主席嘅職務,仲幾乎被褫奪佢嘅梅林一等勳章。就算係咁樣,但係佢話只要佢無喺朱古力蛙嘅卡片度摘落嚟嘅話,佢就唔會在意。魔法部同一時間出盡全力咁唱衰佢同哈利(主要透過《預言家日報》)。

喺果輯小說嘅開頭,鄧不利多同一個證人(費太太)一齊出席喺哈利嘅聽證會嚟確保哈利唔會被踢出校,咁樣激嬲咗魔法部部長夫子。當鄧不利多出現去幫哈利果陣時,哈利嘅感覺好好多,不過當校長拒絕同佢講嘢甚至連望都唔望佢一眼果陣,令到佢無奈到覺得忟。跟住喺霍格華茲果年,魔法部批准咗第22章教育法令,俾夫子任命佢嘅次政務官桃樂絲·恩不里居做霍格華茲嘅黑魔法防禦術教授(喺鄧不利多搵到啱嘅人選之前),魔法部仲好積極咁插手學校嘅內政。

由於夫子一路都擔心緊鄧不利多埋班組成一支未成年巫師軍隊嚟推翻魔法部,於是佢透過恩不里居逐漸咁攞到對霍格華茲同鄧不利多嘅控制權,佢仲任命恩不里居做霍格華茲嘅總督察,權力幾乎同校長差唔多。自此以後,恩不里居成日喺魔法部授意之下挑戰鄧不利多同其他老師嘅權威。另外,恩不里居因為唔俾學生喺課堂上面做實際嘅防禦術練習,咁樣就迫到哈利、榮恩同妙麗仲有佢哋嘅其他朋友一齊組成咗鄧不利多的軍隊(一個由哈利領導嘅防禦術小組)實質咁傳授黑魔法防禦術。當魔法部發現果個小組果陣,鄧不利多就自己孭飛攬上身,講大話就講果個係佢自己創立嘅顛覆性組織,仲俾自己接受停職處分同埋被解除校長嘅職務(第二次),而唔係眼白白睇住哈利被踢出校。魔法部後嚟就任命恩不里居做校長,正式接管學校。

喺果輯小說同電影入面無再提到鄧不利多,直到佢去到神秘部門嚟幫鳳凰會去對抗佛地魔嘅追隨者—食死人。除咗貝拉·雷斯壯之外,鄧不利多制服咗所有食死人,仲用反消影詛咒嚟將佢哋綁埋一齊,嚟防止佢哋用魔法走甩。鄧不利多後嚟喺佛地魔嘅索命咒中文哈利波特中的魔法符咒#不赦咒救返哈利出嚟,仲同佛地魔展開咗一場激烈而兇猛嘅決鬥。佛地魔後嚟佔有哈利嘅靈魂仲企圖令鄧不利多殺咗哈利,佛地魔喺呢個詭計失敗咗之後,佢被迫離開哈利嘅身體仲同貝拉·雷斯壯一齊著草。因為夫子同幾個魔法部嘅官員都見到佛地魔現身,佢哋仲睇住呢場戰鬥完咗,所以鄧不利多校長嘅職位,同埋佢所有嘅職銜同榮譽都恢復返晒嚟。

喺果輯小說同電影嘅結尾,鄧不利多同哈利解釋話,佛地魔揀咗哈利作為同佢平等嘅人,而最終一定要殺死對方,鄧不利多仲承認佢對哈利嘅深厚嘅情感經已模糊咗佢嘅判斷。

混血王子的背叛[編輯]

鄧不利多喺《混血王子的背叛》電影裡面枯黑咗嘅右手。

鄧不利多喺第六輯小說入面去到水臘樹街接咗哈利之後,仲帶埋佢去到赫瑞司·史拉轟中文霍格華茲教職員列表#赫瑞司·史拉轟嘅屋企去說服佢重新加入做霍格華茲嘅教職員。哈利喺果陣注意到鄧不利多果隻枯萎仲變黑咗嘅右手。鄧不利多喺果個學年同哈利講咗佛地魔以前發生嘅事,佢認為呢啲事對哈利嚟講非常咁重要。佢哋用儲思盆中文哈利波特中的魔法物品#儲思盆嚟睇吓其他人嘅記憶,入面包含住有關佛地魔嘅生平同埋佢種族滅絕崛起嘅重要資訊。哈利喺儲思盆睇到鄧不利多第一次同細個果陣嘅湯姆·瑞斗見面嘅情況;鄧不利多喺一開始就知呢個男仔好危險,但係相信霍格華茲會改變到佢。據了解,佛地魔整咗六個分靈體嚟令到自己長生不死,哈利一定要喺搵到佛地魔嘅最後一塊靈魂碎片之前就將其餘果啲分靈體全數摧毀。哈利仲喺佢哋嘅大部分課堂上面係咁警告鄧不利多,話學校裡面嘅惡霸跩哥·馬份正喺度幫佛地魔做嘢。鄧不利多唔肯對跩哥採取任何行動,而是話俾哈利知道佢比哈利更清楚知道而家喺度發生緊咩事。

該小說同電影嘅結尾,鄧不利多同哈利出發去佢相信分靈體所在嘅海邊岩洞,喺出發之前佢哋約法三章要哈利絕對要服從鄧不利多嘅每個決定。鄧不利多入去果個岩洞之前,佢要𠝹損自己隻手嚟作為代價;鄧不利多又要飲晒裝住史萊哲林嘅小金匣容器入面嘅藥水先至攞到果個分靈體。鄧不利多喺飲魔藥藥水嘅過程入面開始嗌到唔停,睇落就似乎喺度忍受緊精神上嘅折磨,同埋身體正喺度被削弱緊咁樣。鄧不利多喺飲完藥水之後開始嗌住要飲水,而哈利意識到自己無得揀,於是佢將一個高腳杯浸入湖度嚟幫佢斟水。但當佢咁樣做果陣時,湖裡面嘅所有陰屍中文哈利波特中的生物#陰屍都游晒過嚟Wea1住哈利,企圖將佢拖落湖入面嚟將佢浸死。多得哈利果杯水,鄧不利多突然恢復返清醒,仲喺佢哋周圍施展一個火套索嚟脫險。鄧不利多將果個分靈體(小金匣)攞走,佢同哈利兩個一齊離開果個岩洞返到去活米村中文哈利波特中的地點#活米村

當鄧不利多同哈利返到去果陣,羅梅塔夫人Madam Rosmerta話俾佢哋知,黑魔標記中文哈利波特中的魔法符咒#黑魔標記係喺天文塔上空召喚出嚟嘅。喺果個塔樓上面,鄧不利多叫哈利唔好叉隻腳埋去干涉喺果度嚟緊發生嘅事,仲向隱形斗篷下面嘅哈利施展全身束縛咒Body-binding Curse。就係因為咁,當時已經極度虛弱嘅鄧不利多俾跩哥解除武裝果陣,匿埋咗嘅哈利無辦法介入。鄧不利多同跩哥喺果度傾殺死佢嘅陰謀果陣,其他幾個食死人陸續去到天文塔仲試吓說服跩哥殺咗鄧不利多。石內卜喺跩哥猶豫果陣出現,鄧不利多懇求石內卜話:「賽佛勒斯...唔該…」,然後石內卜向鄧不利多施展索命咒Killing Curse,鄧不利多最終喺天文塔上面跌落地面身亡。

鄧不利多過身之後無幾耐,佢嘅肖像神奇咁出現喺校長辦公室裡面。出席佢葬禮嘅包括咗霍格華茲嘅師生、魔法部嘅成員、幽靈中文哈利波特中的生物#幽靈人馬中文哈利波特中的生物#人馬人魚中文哈利波特中的生物#怪獸,仲有其他希望表達敬意嘅人。鄧不利多俾紫色嘅天鵝絨包裹住,佢安葬喺霍格華茲湖邊嘅白色大理石石棺中文石棺裡面,據講佢係唯一一位被埋葬喺校園裡面嘅霍格華茲校長。

死神的聖物[編輯]

羅琳喺《死神的聖物》嘅小說入面用咗幾個篇章喺揭示有關鄧不利多嘅兩個主要細節:佢嘅早年生活同埋佢嘅死亡。呢輯小說介紹咗佢嘅家庭—佢嘅父母博知維同埋甘德拉·鄧不利多,仲有佢果個年紀仲好細嘅細妹—阿蕊安娜·鄧不利多;至於佢細佬阿波佛·鄧不利多就喺之前嘅小說入面已經提到。

喺鄧不利多一家嘅一連串不幸事件發生咗無幾耐之後,同阿不思差唔多年紀嘅蓋勒·葛林戴華德去到高錐客洞同佢嘅姑婆—芭蒂達·巴沙特一齊住,而巴沙特係一個魔法史學家,佢亦都係《魔法史》呢本書嘅作者。呢兩個年輕人一拍即合,佢哋一齊夢想住透過結合傳說中嘅死神聖物中文死神聖物嚟建立一個由巫師統治嘅世界。佢哋相信,就算一路上要夾硬摧毀一啲嘢,呢個仍然係「為咗更大嘅利益」,而期間所承受嘅痛苦同埋損失最後都會得到百倍嘅回報。不過呢個情況並無發生到,因為有一次阿不思、阿波佛同葛林戴華德之間嘈起上嚟,搞到演變做一場決鬥,最後搞到阿蕊安娜死咗。阿不思喺佢嘅餘生入面都覺得內疚,因為佢都確定唔到係佢自己抑或係人哋嘅詛咒殺死咗佢阿妹。事後,葛林戴華德都衝返去巴沙特嘅屋企,仲喺幾個鐘頭之後離開咗呢個國家。由於自己嘅錯誤,阿不思認為自己嘅權力唔值得被信任,亦都因為咁,就算佢曾經幾次被邀請擔任魔法部部長,但係佢從來都未做過。鄧不利多後來返到去霍格華茲做變形學教授,仲負責幫學校招生。

華納兄弟喺《哈利波特》電影入面重製嘅接骨木魔杖中文死神聖物#接骨木魔杖

幾十年之後嘅1945年[62],鄧不利多最後打低咗擁有接骨木魔杖中文死神聖物#接骨木魔杖嘅當代中文哈利波特中的魔法符咒#黑魔法巫師葛林戴華德。鄧不利多打敗咗葛林戴華德成為咗接骨木魔杖嘅新主人,呢支魔杖直到佢過身之前一直都係屬於佢嘅,直到跩哥·馬份對鄧不利多施展繳械咒。

鄧不利多仲保留住另一件死神聖物—隱形斗篷中文死神聖物#隱形斗篷,呢件死神聖物係鄧不利多喺詹姆·波特過身之前借咗去研究,後嚟佢保存住,最後決定將呢樣嘢交返俾詹姆個仔—哈利。

鄧不利多之死嘅真相透過石內卜喺儲思盤中文哈利波特中的魔法物品#儲思盤嘅最後回憶之中透露出嚟。哈利知道咗鄧不利多犯咗一個好得人驚嘅錯誤,喺第五同第六輯小說之間嘅某個時候,佢唔記得咗必定喺魔佛羅隻指環上面嘅詛咒,仲將果隻受詛咒嘅指環戴咗喺佢嘅右手上面。魔佛羅隻指環鑲嵌住一塊重生石中文死神聖物#重生石,鄧不利多原本希望用呢個機會向佢個妹同父母道歉。鄧不利多搵石內卜嚟幫佢,不過當石內卜嚟到同評估果個詛咒果陣,佢做到嘅就只有遏制住佢,佢仲話俾鄧不利多知道,話佢嘅生命只剩返一年多啲。喺知道呢個消息之後,鄧不利多向石內卜透露佢自己知道佛地魔要跩哥殺死佢嘅計劃。佢仲要求石內卜到時機成熟果陣就對佢施展索命咒中文哈利波特中的魔法符咒#不赦咒,因為佢唔想俾跩哥殺死佢,仲話呢個男仔嘅靈魂仍然完好無缺;跩哥出於惡意去殺死鄧不利多,佢嘅靈魂會因為咁而受損,而石內卜完全意識到咁樣只會令鄧不利多受到痛苦同羞辱。鄧不利多仲打算俾石內卜成為殺死佢嘅人,仲將接骨木魔杖同佢一齊埋葬,嚟到去阻止呢支魔杖再傳承落去。

喺哈利俾佛地魔召喚嘅殺戮咒打中咗之後,鄧不利多嘅靈魂喺小說尾聲喺一個好似倫敦英皇十字車站中文倫敦英皇十字車站咁嘅地獄邊緣出現,喺最後一輯小說入面,哈利發現佢自己因為係一個分靈體,所以佢一定要死。當佛地魔施展索命咒果陣,哈利無去反擊,咁樣令佢唔係真正咁死亡。當鄧不利多同哈利見返果陣,鄧不利多坦白自己所有嘅遺憾嘅時候,哈利呢個男仔安慰住佢。後來鄧不利多話俾哈利知話佢仲有得揀:繼續下一世嘅人生,抑或係返到去佢自己嘅身體去最後一次去面對佛地魔。喺果個神秘嘅國王十字站返到嚟現實仲打低咗同殺死佛地魔之後,哈利同喺校長辦公室裡面嘅鄧不利多肖像進行咗簡短嘅對話,佢哋討論咗果三件死亡聖物各自嘅命運。哈利將作為家族傳承物嘅隱形斗篷保留咗落嚟,佢將重生石掉咗落禁忌森林裡面,仲將接骨木魔杖送返去鄧不利多嘅墳墓(佛地魔喺果度偷返嚟嘅)。喺成個系列嘅尾聲度,哈利用咗鄧不利多同石內卜兩個人嘅名嚟幫自己嘅細仔改名做阿不思·賽佛勒斯·波特Albus Severus Potter

迴響同評價[編輯]

阿不思·鄧不利多呢個角色成日被攞嚟同其他榮格原型中文榮格原型嘅「智慧老人英文Wise old man」角色嚟做比較。鄧不利多嘅行為就好似《石中劍中文石中劍 (小說)》裡面嘅梅林咁樣,係個「心不在焉嘅教授英文Absent-minded professor[63];梅林同鄧不利多都係喺城堡裡面去教育故事裡面嘅主角。就正如筆者伊芙蓮·佩里Evelyn Perry指出嘅咁樣:「鄧不利多無論係性格定係外表都同梅林好相似;佢係一個熱愛書本同智慧嘅人,著住飄逸嘅長袍,同埋留住長長嘅白色鬍鬚」[64]。鄧不利多都被比喻做托爾金嘅作品《魔戒》入面嘅甘道夫中文甘道夫[65]戴夫·科佩爾Dave Kopel將羅琳嘅作品同約翰·班揚中文約翰·班揚嘅《天路歷程中文天路歷程》進行咗比較仲指出,羅琳喺佢嘅小說入面所用嘅基督教符號,鄧不利多嘅行為表現到就好似「有鬚嘅天父上帝」嘅形象,哈利喺裡面堅信佢能夠喺佛地魔同埋佢嘅僕從嘅手上將自己拯救出嚟。《IGN中文IGN》都將鄧不利多列咗做佢哋最鍾意《哈利波特》角色嘅第五位,仲話「對於一個只係12年前先至被引入去流行文化嘅角色嚟講,鄧不利多教授已經足以躋身喺文學同電影入面嘅偉大導師嘅行列」[66]。《IGN》嘅喬·烏蒂奇Joe Utichi話鄧不利多係佢最鍾意《哈利波特》角色嘅第三位,話佢並唔係咁「永無過失」嘅人,呢個係最後一輯小說入面最令人心碎嘅主題之一[67]。飾演呢個角色嘅演員米高·甘邦由於佢對呢個角色更響亮同更有攻擊性嘅演繹而受到一啲批評,喺小說嘅呢個角色被描繪做一個更柔和同鎮定自若嘅平靜。呢個歸因係甘邦唔去參考佢改編電影源材料嘅原則所以先搞成咁[68]

作為成個系列嘅主角,同鄧不利多有關嘅主要事實引發咗大量嘅文章同埋討論。鄧不利多喺《混血王子的背叛》結尾嘅死亡引起咗一眾粉絲同評論家嘅討論。一個叫做「DumbledoreIsNotDead.com」嘅網站試過用唔同嘅方式去理解第六輯小說入面嘅事件,仲提供咗論點去話果個角色仲未真正咁死咗[69]。不過羅琳喺2006年8月2號證實鄧不利多事實上已經死咗,佢仲幽默咁為佢自己做過嘅嘢向網站道歉[70]。2006年11月,佐西瑪出版社Zossima Press同上面果個網站一齊出版咗一本散文集[71]—《誰殺了阿不思‧鄧不利多?:《哈利波特:混血王子的背叛》到底發生了甚麼事?六位哈利波特專家偵探核查證據Who Killed Albus Dumbledore?: What Really Happened in Harry Potter and the Half-Blood Prince? Six Expert Harry Potter Detectives Examine the Evidence》。喺「NextMovie.com」嘅《哈利波特》超級民意調查入面,鄧不利多嘅死被投票選咗做成個系列入面最令人難忘嘅時刻[72]

喺《哈利波特:消失的密室》DVD嘅訪問入面,果個系列嘅編劇史提夫·克羅夫斯中文史提夫·克羅夫斯就話,由於鄧不利多所提供嘅智慧,所以佢認為鄧不利多係一個令人著迷嘅角色,但係佢覺得「鄧不利多孭住咁巨大嘅黑暗重擔,佢亦知道好多秘密,我認為佢喺好多方面都肩負住巫師世界嘅未來」,而「佢能夠抵禦黑暗嘅唯一方法就係異想天開同幽默[6]」。

性傾向[編輯]

2007年10月,羅琳喺卡內基音樂廳中文卡內基音樂廳嘅讀書會果度回應讀者嘅提問果陣被問到鄧不利多係咪有拍過拖,佢答:「我一直認為鄧不利多係同性戀」,第一次討論佢同蓋勒·格林戴華德嘅浪漫關係果陣,仲將呢個形容做「偉大嘅悲劇」[73]。佢進一步闡述話自己透過劇本嘅早期草稿裡面嘅註釋話咗俾《哈利波特:混血王子的背叛》嘅導演大衛·葉斯知道呢個事實,佢喺裡面刪除咗鄧不利多形容後生果陣對女人嘅吸引力果一部分,仲寫住「鄧不利多係同性戀」。葉斯後嚟表示,佢喺第五輯電影嘅製作過程入面就已經講咗佢知,佢話喺度睇下一輯電影果陣講:「祖斜住個身話:『大衛,你知鄧不利多係同性戀㗎啦,唔係咩?』我就諗:『嘩,咁樣太有型啦掛』[74]。」

喺最後一輯小說出版咗之後,鄧不利多性取向嘅揭露成為咗國際新聞,其他哈利波特迷嘅反應都係咁樣[75]。粉絲網站《破釜酒吧英文The Leaky Cauldron (website)》嘅網上管理員梅麗莎·阿內利英文The Leaky Cauldron (website)美聯社講,「J·K·羅琳話任何《哈利波特》角色係同性戀都將會喺對同性戀嘅寬容方面攞到好大嘅進步。......透過將一個咁受人尊敬、咁有才華、咁善良嘅人,咁啱亦都係作為一個同性戀者,佢強化咗咁樣嘅一種觀念:一個人嘅同性戀唔應該係佢哋應該覺得羞恥嘅事[76]。」當時嘅支持反應包括咗《娛樂週刊中文娛樂週刊》嘅麥·哈里斯英文Mark Harris (journalist),佢話:「喺一個同性戀教師仲係成日被誹謗做惡意影響嘅世界裡面,佢揀咗俾一位受人愛戴嘅教授兼導師成為同性戀,我確信呢個絕對唔係偶然[77]。」《哈利波特》電影嘅明星同導演都支持羅琳嘅揭露,演員丹尼爾·域卡夫表示,飾演鄧不利多嘅演員米高·甘邦「自從佢發現呢一個消息以嚟,佢喺過去嘅三個禮拜入面一直喺度用得意嘅方式嚟特登表現得誇張」[74]。激進組織嘅反應亦都基本上係正面嘅。石牆組織中文石牆組織嘅發言人讚揚咗羅琳,話:「羅琳能夠講得出呢句說話真係太好喇。呢個表明同性戀者可以做嘅嘢係無限制嘅,甚至係做巫師校長[78]。」

一啲評論家討論咗呢一個聲明嘅含義,指出呢個係第一次公開披露佢嘅性取向,而呢啲書喺呢個時候已經完成嘞。喺嚟自同性戀群體以外嘅更多負面評價入面,《紐約時報》嘅專欄作者愛德華·羅史坦Edward Rothstein就話:「羅琳女士可能認為鄧不利多係同性戀」;不過,「其他人無理由咁樣做」[79]東田納西州立大學中文東田納西州立大學嘅學生報指控羅琳講大話,話佢嘅回答係一個宣傳噱頭中文宣傳噱頭[80]米雪兒·史密夫Michelle Smith引用咗作者之死英文The Death of the Author嘅原則,話羅琳跟住嘅評論同果個系列小說嘅理解無關[81]

Slate中文Slate》引述一個參加讀書會嘅人講嘅嘢,佢話:「好明顯,羅琳並唔打算將鄧不利多被出櫃中文被出櫃。佢淨係在乎忠於佢嘅讀者[82]。」《奧蘭多哨兵英文Orlando Sentinel》嘅米克·湯馬斯Mike Thomas話經過反思,鄧不利多由一開始就係同性戀,呢個好巧妙咁解釋咗佢嘅性格行為同埋佢同葛林戴華德嘅關係。湯瑪斯指出,羅琳喺寫同性戀角色果陣所表現出嚟嘅技巧係「唔洗俾佢貼上同性戀標籤」[83]

出名嘅同性戀活動家同媒體人士嘅反應都唔一樣。各地LGBT權利中文各地LGBT權利嘅運動者彼得·塔切爾英文Peter Tatchell話:「兒童文學裡面包含同性戀者嘅現實係一件好事,因為我哋存在喺每個社會入面。但係令我失望嘅係,佢並無喺《哈利波特》小說入面明確咁表達鄧不利多嘅性取向。令呢樣嘢變得顯而易見會發出更強而有力嘅理解同接受訊息[78]。」引用塔切爾所講嘅嘢,《衛報》嘅詹姆·波英文James Ball (journalist)喺一篇社論入面寫,「將受人尊敬、英勇而且受人愛戴嘅阿不思·鄧不利多展現做完全實現嘅同性戀角色—佢嘅性取向只係佢嘅成就嘅附帶因素—呢個將會提供一個獨一無二嘅虛構角色模型。由於仇視同性戀嘅霸凌問題喺學校裡面仍然係一個嚴重嘅問題,呢個係一個錯失咗嘅機會,而且係真正嘅尾巴刺痛[84]。」喺《時代雜誌》撰文嘅男同性戀作者約翰·克勞德John Cloud認為鄧不利多喺小說裡面對自己嘅身分保持沉默,就等於佢對自己嘅性取向覺得羞恥[85]:「點解佢唔自己話我哋知呢?鄧不利多喺《混血王子的背叛》入面過身之前,波特系列嘅小說加起嚟就有超過80萬個單詞,但係羅琳就係無辦法抽出其中兩個字嚟到去幫手定義中心人物嘅情感身份:『我係基。』我哋只係可以得出結論,鄧不利多認為佢嘅基係可恥嘅。佢嘅沉默表明咗佢無乜個人誠信,呢個完全唔符合佢嘅性格。」

羅琳喺2016年對於鄧不利多喺《怪獸系列中文魔法世界 (跨媒體製作)#怪獸系列電影》裡面嘅性取向,佢話:「就佢嘅性取向嚟講,請注視呢個空間[86]。」

賣腐嘅指控[編輯]

繼羅琳對鄧不利多嘅性取向揭露咗之後,媒體後來對鄧不利多性取向嘅評價開始出現,喺跟住嘅戲、小說或者舞台劇裡面,從來未出現顯示過呢個角色同其他男性發生過關係,或者佢同葛林戴華德嘅關係被稱為浪漫嘅果種情況,直到2022年嘅《怪獸系列中文怪獸系列電影》第三輯前傳上映電影之前。米雪兒·史密夫Michelle Smith喺2014年嘅一篇文章入面講到羅琳傾向於透過推文同訪談嚟對佢已經完成咗好耐嘅作品做實質上嘅修改,佢指出,啲人對羅琳喺事後先至話角色喺種族、宗教或者性取向上面具有多樣性嘅不滿情緒與日俱增。喺留意到作者之死嘅原則,佢補充話:「如果讀者無辦法察覺某個角色係同性戀或者係猶太人,咁佢哋點可能被睇成做少數族群喺流行文化入面嘅代表性同埋包容性正喺度增加嘅正面跡象呢[87]?」

從2016年《哈利波特:被詛咒的孩子》嘅上演,同埋《怪獸系列》前傳電影嘅發行以嚟,果個系列對LGBT角色同主題(包括鄧不利多)嘅描繪開始受到新嘅關注。2016年初,有關《被詛咒的孩子》裡面兩位主角賣腐英文Queerbaiting嘅投訴亦都令到對鄧不利多當時嘅描述進行咗類似嘅重新評價。2016年9 月,阿賈·羅馬諾Aja Romano喺《沃克斯中文沃克斯傳媒》寫嘅稿上面講到,標題係《鄧不利多與銀幕外同性戀的詛咒Dumbledore and the curse of offscreen homosexuality》嘅章節入面討論咗對鄧不利多嘅呢啲特殊評論,指出:「羅琳透過喺鄧不利多死咗之後踢爆佢,有效咁將鄧不利多置喺長期存在嘅、有問題嘅『死基佬』嘅比喻裡面,而唔係展現佢活出咗自己嘅男同性戀者身份—或者,更好嘅係,俾細路仔一啲同哈利同齡嘅男同性戀人物嘅例子,同一個150歲鍾意著襪嘅校長相比,佢哋或者能夠更有效咁同佢哋建立聯繫[88]。」羅琳喺2016年第一輯怪獸系列電影《怪獸與牠們的產地》上映果陣,佢喺答問題果時就話:「就佢嘅性取向嚟講,請注視呢個空間[89]。」

第二輯怪獸系列電影《怪獸與葛林戴華德之罪》喺2018年上映之前,鄧不利多同葛林戴華德喺佢哋關係結束之後嘅一段時間裡面返嚟,導演葉斯喺接受《娛樂週刊中文娛樂週刊》採訪果陣嘅言論引發咗進一步嘅爭議。當被問到套戲係咪會將鄧不利多形容做同性戀或者展示又或討論佢同葛林戴華德嘅浪漫關係果陣時,葉斯會話「無明確咁表示」,後來又話「我認為所有粉絲都意識到呢一點[90]。」《Den of Geek英文Den of Geek》嘅德莉雅·哈榮頓Delia Harrington對經已完成電影嘅評論再一次呼應咗爭議,佢討論咗呢齣製成品點樣不遺餘力咁將鄧不利多定性做異性戀,仲利用引入血契誓言blood pact oath嚟減少佢殺死葛林戴華德嘅果種唔情願係嚟自「...擺脫情感上嘅障礙,嚟解決純粹麥高芬實體嘅問題...」哈榮頓繼續講:「令人深感沮喪嘅係,羅琳喺佢寫完晒小說之後先至特登去揭露鄧不利多嘅性取向,然後當佢喺電影劇本要寫關於鄧不利多人生裡面嘅呢個時期果陣先至重新將佢wan2住」[91]。羅琳同葉斯喺呢套戲嘅藍光版發行咗之後再一次不遺餘力咁暗示鄧不利多嘅性取向,不過佢哋就形容得非常之含糊,《華盛頓郵報》嘅理察·摩根Richard Morgan引用咗南希英文Nancy (podcast)嘅播客製作人麥·科萊特Matt Collette講嘅嘢,後者喺2017年嘅一集裡面討論過呢個主題:「喺羅琳得到嘅咁多個榮譽裡面,有一項我覺得要特別值得注意:『賣腐』。...呢個作家為咗安撫果啲鍾意同性戀題材嘅粉絲而投入足夠咁多賣腐嘅故事情節,但又唔會冒犯任何唔鍾意同性戀嘅人[92][93]。」

果個系列嘅第三輯電影—2022年上映嘅《怪獸與鄧不利多的秘密》,呢套戲最終明確咁令鄧不利多提到自己「愛上咗」葛林戴華德,仲用簡單嘅語言嚟話俾其他角色知道佢哋嘅浪漫關係,就算有啲消息來源指出呢啲台詞只有六秒鐘嘅對話。「喺有報道話華納兄弟已經喺中國刪除咗呢套戲入面嘅果啲台詞之後,呢套戲、導演同羅琳再次被指控做『賣腐』,因為佢哋淨係用咁輕微嘅方式去確認鄧不利多嘅性取向,以至於好容易通過審查返嚟[94][95]。華納兄弟喺一份新聞稿入面為剪輯嚟做辯護,話佢哋只係遵守咗當地電影當局嘅要求,而『電影嘅精神保持完好無損。』幫《MovieWeb英文MovieWeb》撰稿嘅漢娜·史葛Hannah Scott,佢報道咗喺戲入面對鄧不利多嘅描述受到LGBT群體負面評價嘅幾個值得注意嘅果方面,佢引用咗果個工作室呻吓對果套戲所做嘅海外審查制度仲注意到:「...感覺佢哋嘅關係根本只係被引用出嚟,因為佢一定係咁樣,呢啲大部分被形容做消極同遺憾嘅催化劑[96]。」

現代諗法[編輯]

阿不思·鄧不利多喺《哈利波特》系列裡面被刻畫做一個擁有現代改良派諗法嘅巫師,佢極力反對英國魔法部康尼留斯·夫子盧夫·昆爵呢兩個部長先後執政嘅時代所呈現出嚟嘅腐敗,亦都因為咁而多次挑戰魔法部喺果個時代制定唔適當嘅政策。

紀念[編輯]

2011年,鄧不利多成為咗八位英國魔法人物之一,其中包括梅林(嚟自亞瑟王傳奇)、倒楣巫師斯文德英文Rincewind(嚟自泰利·普萊契嘅《碟形世界英文Discworld》),同埋嚟自《魔幻王國》嘅白女巫中文白女巫,英國皇家郵政中文皇家郵政發行咗一系列英國郵票英文United Kingdom commemorative stamps 2010–2019#2011嚟紀念呢件事[97]

流行文化[編輯]

鄧不利多喺唔同嘅小品同埋動畫系列入面被戲仿:

  • 2003年,《喜劇救濟中文喜劇救濟》演出咗一個惡搞故事—《哈利波特與阿塞拜疆的秘密大壺Harry Potter and the Secret Chamberpot of Azerbaijan》,其中奈傑爾·普萊納英文Nigel Planer著咗已故嘅李察·哈里斯嘅戲服同鬍鬚嚟飾演鄧不利多嘅角色[98][99]
  • 2006年,喺《阿森一族》連續劇入面嘅《山楂樹夫婦英文The Haw-Hawed Couple》一集裡面,麗莎·辛普森中文莉萨·辛普森要求荷馬·辛普森中文霍默·辛普森喺臨瞓之前讀安祖麗卡·巴頓Angelica Button嘅書。喺荷馬知道咗格雷斯塔什Greystash校長就嚟會死(就好似鄧不利多喺《混血王子的背叛》入面咁樣),佢透過創造一個仲開心啲嘅結局嚟向麗莎收埋個事實,就算麗莎確實睇咗真正嘅結局,仲認為荷馬嘅結局好啲[100]
  • 尼爾·西塞雷加英文Neil Cicierega嘅《波特木偶夥伴英文Potter Puppet Pals》入面,鄧不利多除咗佢頂帽之外,佢成日喺故事裡面除晒;佢都傾向於喺一個明顯唔啱嘅地方去用感嘆詞「唉!Alas!」,戲仿羅琳對唔尋常詞語嘅熱愛。喺《榮恩的病Ron's Disease》果一集裡面,鄧不利多透露自己係「一個基嘅機械人a gay android[101]
  • 阿不思·鄧不利多亦都出現喺由薛夫·格連中文塞思·格林配音嘅《機器雞中文机器鸡》裡面,佢喺某啲集數入面出現。喺《密碼:劍魚Password: Swordfish》入面,當青春期生物菁春Pubertis有已知嘅威脅果陣,鄧不利多將一塊石頭交俾哈利,呢個有可能幫到佢去對抗菁春。喺呢次亮相入面,鄧不利多係一個非裔美國人,佢話自己喺每套戲入面都係由唔同嘅演員去扮佢。喺同菁春對峙果陣,哈利摩擦咗石頭兩次嚟召喚幽靈嚟打佢。去到第三次果陣時,鄧不利多出現咗仲話俾哈利知,指一日淨係可以摩擦三次(如果佢放假就係四次),而且菁春不能夠被摧毀,因為佢存活喺每個人體內,就好似佢自己嘅惡魔—萬都斯林普斯Wandus Limpus一樣,阻止佢去建立有意義嘅關係;喺《我愛她I Love Her》嘅一集入面,鄧不利多話俾啲學生知石內卜教授遇到一次「輕微嘅魔藥事故」,仲招募咗基斯·安祖中文克里斯·安吉尔嚟做佢哋嘅代課老師;
  • 鄧不利多仲喺《哈利球膽Harry Bladder》嘅喜劇小品中文喜劇小品入面出現,當中由凱南·湯臣中文凱南·湯普森飾演年長嘅威廉·班恩斯·皮佩爾Williame Banes Pimpell呢個角色(呢個角色嘅身份係皮佩爾校長);
  • 喺鄧不利多嘅性取向被揭露咗之後,《Saturday Night Live》入面嘅美國幽默小品喜劇就用咗由愛美·寶拉中文艾米·波勒飾演嘅羅琳做特色主角,展示咗《哈利波特:阿茲卡班的逃犯》入面嘅「刪除場景」,果個係由標·赫特中文比爾·哈德飾演嘅鄧不利多表現出典型同性戀行為嘅場景[102]
  • 喺2009年嘅《非常波特的音樂劇英文A Very Potter Musical》裡面,鄧不利多呢個角色係由迪倫·桑德斯Dylan Saunders做嘅;
  • YouTube頻道《收聲!卡通英文Shut Up! Cartoons》入面,鄧不利多出現喺《青少年偶像Icons of Teen》嘅一集連續劇入面,佢嘅角色由賈斯汀·羅蘭德中文賈斯汀·羅蘭德聲演。作為一個少年,鄧不利多鍾意變魔術仲用製作機械人嚟複製自己。有一日,佢戴咗水肺潛水,幫童子軍贏咗水肺潛水徽章。當佢暗戀嘅對象莎蓮Charlene同童子軍團長去潛水果陣時,鄧不利多嚇親仲留喺船上面。佢哋遇到了一隻好大嘅海怪,莎蓮瞇埋眼仲講鄧不利多教佢嘅一個把戲。鄧不利多收到佢嘅求救信號仲跟住佢哋潛入去。佢遇到一隻識講嘢嘅海豚,海豚就話如果最後佢可以食咗鄧不利多嘅話,佢就同意去幫鄧不利多。鄧不利多就提議海豚食咗童子軍團長,海豚就將佢帶到去佢嘅朋友果度。鄧不利多整咗一個機械人版本仲將佢送入去果隻生物嘅胃果度,仲用足夠長嘅時間嚟分散果隻生物嘅注意力,等鄧不利多、莎蓮同童子軍團長走得甩。莎蓮多謝鄧不利多拯救咗佢哋。鄧不利多發表咗性別嘅評論,但就好似佢講嘅咁樣講笑。莎蓮問到童子軍團長喺邊度果陣,鄧不利多話佢去到某個地方(當時海豚真係食咗佢)。鄧不利多跟住決定起一個童子軍團長嘅機械人副本,用嚟防止任何人發現咗佢出咗咩事。
  • 阿不思·鄧不利多亦都出現喺2014年嘅《LEGO英雄傳》果套戲裡面,不過佢嘅配音演員就無被記名。有人見到佢同建築大師出現喺維特魯威Vitruvius雲布穀地Cloud Cuckoo Land嘅會面,入面包括咗《魔戒》入面嘅樂高版甘道夫。

名言[編輯]

神秘的魔法石[編輯]

  • 被愛得咁深,即使愛我哋嘅人已經唔喺度,都會永遠俾到我哋一啲保護。To have been loved so deeply, even though the person who loved us is gone, will give us some protection forever.
  • 對抗我哋嘅敵人需要好大嘅勇氣,但對抗我哋嘅朋友亦同樣需要過人嘅勇氣。It takes a great deal of bravery to stand up to our enemies, but just as much to stand up to our friends.
  • 一個人啲襪永遠都唔夠。One can never have enough socks.
  • 啊,音樂。魔法超越晒我哋喺呢度所做嘅一切!Ah, music. A magic beyond all we do here!
  • 對事物永遠要用正確嘅稱呼。Always use the proper name for things. 對一個名嘅恐懼會增加對事物本身嘅恐懼。Fear of a name increases fear of a thing itself.
  • 真相。呢個一件美麗而可怕嘅事,因為咁應該非常謹慎咁對待。The truth. It is a beautiful and terrible thing, and should therefore be treated with great caution
  • 沉溺喺虛幻嘅夢想而忘記現實嘅生活係毫無益處嘅事,千祈要記住呢一點。It is useless to indulge in illusory dreams and forget about real life, remember that.
  • 呢塊鏡唔會俾到我哋知識同埋真相。This mirror gives us neither knowledge or truth. 啲人淨係會喺佢面前虛度光陰,甚至發癲,唔知道鏡裡面嘅一切係咪真實,甚至係咪有可能實現。Men have wasted away in front of it, even gone mad, not knowing if what they have seen is real, or even possible.
    人唔可以活喺夢裡面而唔記得咗生活。It does not do to dwell on dreams and forget to live.
  • 等我解釋一下啦。Let me explain. 呢個世界上最幸福嘅人能夠像將意若思鏡當成普通鏡咁樣去用, The happiest man on earth would be able to use the Mirror of Erised like a normal mirror, 亦都即係話,佢望住塊鏡度會睇到佢自己本來嘅面目。that is, he would look into it and see himself exactly as he is. 咁樣有幫助咩?Does that help?
  • 魔法石其實並唔係咁美妙嘅嘢。The Stone was really not such a wonderful thing. 有咗佢,無論有幾多財富同壽命都可以如願以償!As much money and life as you could want! 呢兩樣嘢都係大部分人會揀先嘅—The two things most human beings would choose above all — 但問題係,人類偏偏就鍾意揀啲對佢哋嚟講最無好處嘅嘢。 The trouble is, humans do have a knack of choosing precisely those things that are worst for them.
  • 你媽咪係為咗救你而犧牲。Your mother died to save you. 如果佛地魔有啲咩係唔明白嘅,果樣就係愛。If there is one thing Voldemort cannot understand, it is love. 他無意識到你媽咪對你果種強烈嘅愛係會喺你身上留低佢嘅印記嘅。He didn't realise that love as powerful as your mother's for you leaves its own mark. 唔係疤痕,唔係看得見嘅痕跡...Not a scar, no visible sign... 被深深咁樣愛過,即使果個愛我哋嘅人經已離開咗,都會為我們留低一個永恆嘅保護。to have been loved so deeply, even though the person who loved us is gone, will give us some protection forever. 呢樣就收埋喺你嘅皮膚裡面。It is in your very skin. 奎若嘅內心充滿住仇恨、貪婪同野心,正因為佢將靈魂出賣俾佛地魔,所以奎若就唔可以掂到你。Quirrell, full of hatred, greed, and ambition, sharing his soul with Voldemort, could not touch you for this reason. 去掂一個身上有咁美好印記嘅人係會覺得痛苦難當嘅。It was agony to touch a person marked by something so good.

消失的密室[編輯]

  • 哈利,我哋嘅選擇比起我哋展現真正嘅自我,遠勝過我哋嘅能力。It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.
  • 我哋當中最好嘅人有時都會食言。The best of us sometimes eat our words.
  • 只要進入夢鄉,果度就完全係屬於自己嘅世界。For in dreams, We enter a world that's entirely our own. 就等佢哋喺最深嘅海裡面暢游,或者喺最高嘅空中翱翔啦。Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.
  • 細路仔嘅聲音係幾咁真誠,不過對於果啲唔記得咗點樣去聆聽嘅人嚟講都係毫無意義嘅。A child's voice, however honest and true is meaningless to those who have forgotten how to listen.
  • 真正有特質嘅人永遠唔會被低估。A trait people never fail to undervalue, I’m afraid.
  • 只要唔好忘記點著心中嘅燈,即使喺最黑暗嘅時候,幸福都能夠唾手可得。Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
  • 鳳凰係一種迷人嘅生物。佢哋嘅承重力無與倫比,眼淚就有治癒嘅能力,而且係高度忠誠嘅寵物。Fascinating creatures, Phoenixes. They can carry immensely heavy loads, their tears have healing powers, and they make highly faithful pets.
  • 當呢度無人對我忠誠嘅時候,我先至會真正咁離開學校。I will only have truly left the school when none here are loyal to me.
  • 你都會發現到霍格華茲總係會向果啲提出請求嘅人提供幫助。You will also find that help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

阿茲卡班的逃犯[編輯]

  • 喺證實有罪之前都係無辜嘅。Innocent until proven guilty.
  • 即使喺最黑暗嘅時候,只要記得點著燈,就可以搵到幸福。Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
  • 你認為我哋深愛嘅親人會喺死咗之後永遠離開我哋?You think the dead we loved truly ever leave us? 唔通你唔覺得每當我哋遇到大麻煩果陣時,對佢哋嘅記憶會更加清晰啲咩?You think that we don’t recall them more clearly in times of great trouble?
  • 你知道嘅,哈利,喺某種程度上,你尋晚確實見到你嘅爸爸。You know, Harry, in a way, you did see your father last night. You found him inside yourself. 你會喺自己嘅內心搵到佢。You found him inside yourself.
  • 我哋行為嘅後果總係咁複雜同多元,以至於預測未來確實係一件非常困難嘅事。The consequences of our actions are always so complicated, so diverse, that predicting the future is a very difficult business indeed.

火盃的考驗[編輯]

  • 黑暗而艱難嘅時期就喺眼前。Dark and difficult times lie ahead. 好快我哋所有人都必須要面對乜嘢係正確同容易之間作出選擇。Soon we must all face the choice between what is right and what is easy.
  • 如果我哋嘅目標一致而且敞開心扉嘅話,習慣同語言嘅差異係唔會成為我哋嘅障礙。Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open.
  • 我哋唯有團結一致先至強大,唯有各自為政先至令我哋變弱。We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.
  • 你對所謂嘅血統純潔性睇得太重喇,而且你一直都係睇得咁重嘅!You place too much importance, and you always have done, on the so-called purity of blood! 你無意識到,一個人嘅出身係咩並唔重要,重要嘅係佢哋長大成為一個點樣嘅人!You fail to recognize that it matters not what someone is born, but what they grow to be!
  • 我一直都相信,喺大多數情況下,事實總會比大話好得多。It is my belief, however, that the truth is generally preferable to lies.
  • 了解係接受嘅第一步,而唯有接受先至有可能痊癒。Understanding is the first step to acceptance, and only with acceptance can there be recovery.
  • 暫時令疼痛變得麻木,只係會令你喺最後真係感覺到佢果陣嘅情況更差。Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it.
  • 無任何魔咒可以令死咗嘅人再次蘇醒㗎。No spell can reawaken the dead.
  • 一個人嘅出身並唔重要,重要嘅係佢成長做點樣嘅人。It matters not what someone is born but what they grow to be.
  • 好奇心唔係一種罪嚟嘅...Curiosity is not a sin... 但我哋應該謹慎對待我哋嘅好奇心。係呀,確實是要㗎。but we should exercise caution with our curiosity. Yes, indeed.
  • 如果你仲係執意要瞇埋雙眼,唔肯去正視件事嘅真相,咁我哋必然係要分道揚鑣喇...If your determination to shut your eyes will carry you as far as this, we have to reached a parting of the ways. 咁你就照你嘅諗法去採取適當嘅行動,而我都會採取我認為適當嘅行動。You must act as you see fit. And I shall act as I see fit.
  • 而家已經到咗你哋應該放低舊有嘅歧見同埋開始互相信任嘅時候。It is time for you to lay aside your old differences and trust each other.
  • 除非我哋呢幾個少數知道真相嘅人能夠團結一致,如果唔係我哋必然會全軍覆沒。Unless the few of us who know the truth stand united, there is no hope for any of us.

鳳凰會的密令[編輯]

  • 漠不關心同視而不見往往會比直截了當嘅厭惡造成嘅傷害大得多。Indifference and neglect often do much more damage than outright dislike.
  • 年輕人無辦法知道年齡嘅諗法同感受,但係老年人如果唔記得咗年輕果陣嘅感受,咁就有罪喇。Youth cannot know how age thinks and feels, but old men are guilty if they forget what it was to be young.
  • 我哋無得揀我哋嘅命運,但我哋可以揀其他人果啲。We can’t choose our fate, but we can choose others. 要小心啲了解呢一點。Be careful in knowing that.
  • 人類最大嘅財富係無法估量嘅智慧。Wit beyond measure is man’s greatest treasure.
  • 哈利,受咁樣嘅苦證明咗你係個男人!呢種痛苦係人類嘅一部分... 事實上,你可以感受到咁樣嘅痛苦,呢個就係你最大嘅力量。Harry, suffering like this proves you are still a man! This pain is part of being human … the fact that you can feel pain like this is your greatest strength.
  • 我喺度等呢個證據已經好耐喇。佢證實咗我一直喺度研究嘅理論,I have been hoping for this piece of evidence for a very long time. 佢證實咗我一直喺度研究嘅理論。It confirms the theory on which I have been working. 佢證實咗我嘅推測,證明我係啱嘅,亦都話俾我知前面條路仲有好長。It tells me that I am right, and also how very far there is still to go.

混血王子的背叛[編輯]

  • 可悲嘅係,意想唔到嘅無禮行為經常令人震驚咁發生,最好咩都唔好講。Sadly, accidental rudeness occurs alarmingly often. Best to say nothing at all.
  • 唔應該低估年輕人,太過在意年齡實在係愚蠢又大意。Age is foolish and forgetful when it underestimates youth.
  • 你知道暴君有幾咁驚佢哋壓迫嘅人民呀?Have you any idea how much tyrants fear the people they oppress? 他們所有人都意識到,有一日喺佢哋咁多嘅受害者入面,一定會有人起身反抗佢哋仲會反擊!All of them realize that, one day, amongst their many victims, there is sure to be one who rises against them and strikes back!
  • 當我哋見到死亡同黑暗果陣時,我哋真正驚嘅係果種未知嘅感覺,就只係咁嘅啫。It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.
  • 哈利,我哋必須要盡量唔好陷入喺痛苦,而係要繼續戰鬥。We must try not to sink beneath our anguish, Harry, but battle on.
  • 總而言之,你係受到愛嘅能力嘅保護! You are protected, in short, by your ability to love! 呢個可能係唯一可以對抗佛地魔咁樣嘅權力誘惑!The only protection that can possibly work against the lure of power like Voldemort’s!
  • 鄧不利多:你如果唔向佢哋透露咁重要嘅事就係傷害咗佢哋。You do them a disservice by not confiding something this important to them.
    哈利:我唔想咁樣-I didn’t want-
    鄧不利多:令佢哋擔心或者嚇親?或者可能,去承認你自己好擔心同好驚?— to worry or frighten them? Or perhaps, to confess that you yourself are worried and frightened? 你係需要朋友㗎,哈利!— You need your friends, Harry.
  • 正如我已經向你證實,我都會好似普通人咁樣犯錯。As I have already proven to you, I make mistakes like the next man.
    事實上—原諒我—In fact, being - forgive me - 比大多數人更聰明啲嘅我,rather cleverer than most men, 我所犯嘅錯可能會再嚴重啲。my mistakes tend to be correspondingly huger.

死神的聖物[編輯]

  • 鄧不利多喺《三兄弟的故事》嘅筆記:人類想方設法去逃避或征服死亡嘅企圖往往註定要失望。Human efforts to evade or overcome death are always doomed to disappointment.
  • 鄧不利多喺《三兄弟的故事》嘅筆記:人類偏偏就鍾意揀啲對佢哋嚟講最無好處嘅嘢。Humans do have a knack of choosing precisely those things that are worst for them.
  • 鄧不利多喺《魔法師的毛茸茸心臟》嘅筆記:無論男人定女人,抑或係咪識魔法,都曾經走唔甩喺身體、精神或者情緒上某種形式嘅傷害。傷害就好似呼吸一樣,係人之常情。No man or woman alive, magical or not, has ever escaped some form of injury, whether physical, mental or emotional. To hurt is as human as to breathe.
  • 哈利,呢個係一件奇怪嘅事,但係或者最適合權力嘅果啲人就係果啲從來未尋求過權力嘅人。It is a curious thing, Harry, but perhaps those who are best suited to power are those who have never sought it. 果啲好似你一樣被佢哋強加領導權嘅人,而佢哋必須承擔起呢個職責,因為佢哋必須要咁做,而佢哋又會好驚訝咁發現自己好稱職。Those who, like you, have leadership thrust upon them, and take up the mantle because they must, and find to their own surprise that they wear it well.
  • 哈利,唔好可憐死咗嘅人,可憐生存緊嘅人。尤其係要可憐果啲生存但係無愛嘅人。Do not pity the dead, Harry. Pity the living. And above all, pity those who live without love.
  • 咁當然發生喺你腦海裡面啦,哈利,但係講到尾呢個點解意味住唔係真嘅呢?Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
  • 我一直為自己能言善辯嘅能力而自豪。I’ve always pride of myself on my abilities to turn a phrase. 以我唔係咁謙卑嘅觀點嚟講,我認為語言係我哋最用之不竭嘅魔法泉源。Words are, in my not-so-humble opinion, our most inexhaustible source of magic. 佢既能夠造成傷害,亦都能夠治癒傷害。Capable of both inflicting injury and remedying it. 但係呢次我要收返自己原本嘅說話:But I would in this case, amend my original statement to this: . 霍格華茲總係會幫助果啲值得幫助嘅人。Help, will always be given at Hogwarts, to those who deserve it
  • 死亡實際上就好似係經過漫長嘅一日之後終於要上床休息喇。Death is literally like going to bed after a long day.
  • 對於頭腦好清醒嘅人嚟講,死亡只不過係另一場偉大嘅冒險。For a very sober-minded people, death is just another great adventure.
  • 我喺年輕果陣嘅表現就證明咗權力係我嘅弱點、我嘅誘惑。I had proven, as a very young man, that power was my weakness and temptation. 我留喺霍格華茲會安全些啲,我認為我會係個好老師。I was safer at Hogwarts. I think I was a good teacher.
  • 遺憾係我恆久不變嘅陪伴。Regret is my constant companion. 唔好俾佢變成你自己嘅嘢。Do not let it become yours.

參考[編輯]

  1. 重生石原本係鑲嵌喺魔佛羅嘅指環上面嘅岡特家族家傳信物,呢個指環曾經俾佢嘅家族後代—佛地魔用嚟做分靈體
  2. 意大利語嘅《哈利波特》譯本入面,「Dumbledore」被翻譯做「Silente」,即係沉默嘅意思,羅琳就認為呢個譯名同原意完全相反。
  3. 羊毛襪喺英國文化入面象徵住親情。後嚟鄧不利多仲講笑咁話:「聖誕節嚟完又去,我一對襪都收唔到。啲人堅持送書俾我。」由此可見,因為無咗象徵親情嘅羊毛襪,鄧不利多就將自己嘅大部分精力都放喺作為知識嘅書本上面,咁樣先至成就佢成為咗當世最偉大同最睿智嘅巫師。
  1. Hirsch, Anne-Christin (2008). Names and Their Underlying Mythology in J.K. Rowling's Harry Potter-Novels. Munich, Germany: GRIN Verlag. p. 7. ISBN 978-3-640-16412-7.
  2. Kroll, Justin (2017-04-12). "Jude Law to Play Young Dumbledore in 'Fantastic Beasts' Sequel (EXCLUSIVE)". Variety. Los Angeles, California: Penske Media Corporation. 原著喺2018-06-18歸檔. 喺2017-04-12搵到.
  3. ""Dumbledore" in Merriam–Webster". Machaut.uchicago.edu. 原著喺2015-10-17歸檔. 喺2011-11-27搵到.
  4. Sexton, Colleen A. (2007-10-01). J. K. Rowling (英文). Twenty-First Century Books. p. 46. ISBN 978-0-8225-7949-6. 原著喺2022-07-06歸檔. 喺2022-06-30搵到.
  5. "Of Course J.K. Rowling Misses Dumbledore the Most". The Atlantic. 2013-08-27. 原著喺2022-07-06歸檔. 喺2022-05-12搵到.
  6. 6.0 6.1 Chamber of Secrets DVD: Interview with Steve Kloves and J.K. Rowling (DVD). February 2003.
  7. "Living with Harry" - J. K. Rowling Interview". Christmas Special. 2005-12-10. BBC Radio4.
  8. "J.K. Rowling at the Royal Albert Hall". MSN.com. 2003-06-26. 原著喺2006-11-12歸檔. 喺2022-05-12搵到.
  9. "J. K. Rowling Interview". The Connection. 1999-10-12. WBUR Radio.
  10. 哈利波特:神秘的魔法石》第106頁。
  11. 11.0 11.1 "About the Books: transcript of J.K. Rowling's live interview on Scholastic.com". Scholastic.com. 2000-10-16. 原先內容歸檔喺2011-04-23. 喺2011-03-20搵到.
  12. "Wizard of the Month Archive". J.K. Rowling Official Site. 原著喺2009-03-02歸檔. 喺2011-03-20搵到.
  13. "Rowling dubs Dumbledore of 'Harry Potter' books as gay". Daily News. New York City. 2007-10-19. 原先內容歸檔喺2007-10-21. 喺2007-10-20搵到.
  14. "J.K. Rowling outs Hogwarts character". Associated Press. 2007-10-20. 原著喺2007-10-21歸檔. 喺2007-10-22搵到.
  15. "JK Rowling says wizard Dumbledore is gay". Reuters. 2007-10-20. 原著喺2022-07-06歸檔. 喺2008-08-02搵到.
  16. Amini, Adeel (2008-03-09). "Minister of Magic". Mugglenet.com. 原著喺2008-03-11歸檔. 喺2008-03-14搵到.
  17. 17.0 17.1 "Harry Potter: The Actors Who Almost Played Dumbledore". ScreenRant. 2020-01-01. 原著喺2022-07-06歸檔. 喺2021-03-03搵到.
  18. "Richard Harris turned down Harry Potter three times". The Guardian. 2001-09-14. 原著喺2022-07-06歸檔. 喺2021-03-16搵到.
  19. Jensen, Jeff (2005-10-28). "A Look Back". Entertainment Weekly. 原著喺2018-10-14歸檔. 喺2007-10-10搵到.
  20. 20.0 20.1 "Actor Richard Harris dies". BBC News. 2002-10-25. 原著喺2002-12-06歸檔. 喺2010-03-03搵到.
  21. Hinman, Michael (2007-11-29). "No Regrets For McKellen in Turning Down Harry Potter". SyFy Portal. 原著喺2007-12-01歸檔. 喺2007-11-30搵到.
  22. 15年后揭真相 "万磁王"自曝拒演邓布利多原因. 搜狐娱乐. 2017-04-06. 原著喺2018-01-16歸檔. 喺2018-01-15搵到. {{cite web}}: Unknown parameter |dead-url= ignored (|url-status= suggested) (help)
  23. 因一句話 伊恩麥克連15年前拒演鄧不利多. 自由娛樂. 2017-04-05. 原著喺2018-01-16歸檔. 喺2018-01-15搵到. {{cite web}}: Unknown parameter |dead-url= ignored (|url-status= suggested) (help)
  24. "SyFy Portal". 2007-12-01. 原著喺2007-12-01歸檔. 喺2018-01-15搵到. {{cite web}}: Unknown parameter |deadurl= ignored (|url-status= suggested) (help)
  25. Whitty, Stephen (2011-07-15). "'Harry Potter': The best could-have beens..." The Star-Ledger. 原著喺2018-06-23歸檔. 喺2017-01-02搵到.
  26. "Oxford Harry Potter actor who played Dumbledore's double has died". Oxford Mail (英文). 原著喺2022-07-12歸檔. 喺2021-09-29搵到.
  27. "Dumbledore and Sirius cast for Azkaban". Newsround. 2003-02-21. 原著喺2007-08-08歸檔. 喺2007-10-10搵到.
  28. Vaughan, Johnny; Henry, Lenny (2004). Head to Shrunken Head (DVD). Warner Bros. Pictures.
  29. Synnot, Siobhan (2004-05-30). "Olivier, Dumbledore and two broken ribs". The Scotsman. 原著喺2007-05-25歸檔. 喺2007-11-30搵到.
  30. Martin, Michael (2010-10-12). "Toby Regbo". Interview. 原著喺2018-10-06歸檔. 喺2022-06-30搵到.
  31. 林映妤 (2017-04-12). 德洛確定演出獸與牠們的產地2輕版鄧不利多!. ETtoday星光雲 (臺灣中文). 原著喺2018-01-29歸檔. 喺2018-01-11搵到. {{cite news}}: Unknown parameter |dead-url= ignored (|url-status= suggested) (help)
  32. Lee, Ashley (2017-04-12). "Jude Law to Play Young Dumbledore in 'Fantastic Beasts' Sequel". The Hollywood Reporter (英文). Los Angeles, California: Eldridge Industries. 原著喺2019-04-22歸檔. 喺2018-03-15搵到.
  33. "Jude Law cast as Albus Dumbledore in next Fantastic Beasts film". Pottermore (英文). 原著喺2017-04-12歸檔. 喺2018-03-15搵到.
  34. 哈利波特:火盃的考驗》第439頁, 精簡文字。
  35. Adler, Shawn (12 October 2007). "Harry Potter's Author J. K. Rowling Meets With L.A. Students, Plots Her Next Move". New York City: MTV. 喺18 April 2008搵到.
  36. Spartz, Emerson; Anelli, Melissa (16 July 2005). "MuggleNet and The Leaky Cauldron interview Joanne Kathleen Rowling". mugglenet.com. 原著喺12 June 2012歸檔. 喺21 October 2007搵到.
  37. Spartz, Emerson; Anelli, Melissa (2005-07-16). "MuggleNet and The Leaky Cauldron interview Joanne Kathleen Rowling: Part 3". MuggleNet. 原著喺2007-10-11歸檔. 喺2007-10-21搵到.
  38. 哈利波特:神秘的魔法石》。
  39. "J.K. Rowling at the Edinburgh Book Festival". J. K. Rowling Official Site. 15 August 2004. 原著喺7 January 2005歸檔. 喺10 May 2022搵到.
  40. 怪獸與鄧不利多的秘密》。
  41. 哈利波特:混血王子的背叛》。
  42. J·K·羅琳 (2000-06-23). 利波特:神秘的魔法石 (中文). 皇冠出版社. pp. 第221頁. ISBN 978-957-33-1724-1.
  43. J·K·羅琳 (2007-10-19). 利波特:死神的聖物 (中文). 皇冠出版社. pp. 第218頁. ISBN 978-957-33-2357-0.
  44. 哈利波特:火盃的考驗》。
  45. "Webchat with J.K. Rowling", Harry Potter at Bloomsbury, 30 July 2007. Retrieved 21 October 2007.
  46. "J.K. Rowling at the Edinburgh Book Festival". J. K. Rowling Official Site. 2004-08-15. 原著喺2005-01-07歸檔. 喺2022-05-10搵到.
  47. 喺《怪獸與葛林戴華德之罪》入面曾經提及過鳳凰同鄧不利多嘅家族有關。
  48. J.K. Rowling. "J.K. Rowling Official Site". 原著喺31 March 2008歸檔.
  49. "Birthdate: 1881 (JKR), 大概七月或八月。呢個日期取代咗羅琳喺2001年所講嘅「鄧不利多大概150歲嘅講法(藍鼻子日),仲更符合第7輯小說入面出現嘅日期。關於佢嘅出世月份,麗塔·史譏中文麗塔·史譏喺《阿不思·鄧不利多的生命與謊言(The Life and Lies of Albus Dumbledore)》入面話,鄧不利多六月喺霍格華茲畢業果時「已經接近」18歲生日,但當佢喺《哈利波特:死神的聖物》第18章遇到葛林戴華德果陣,佢先至17歲。基本上,喺葛林戴華德留喺高錐客洞果陣,鄧不利多已經年滿18歲,所以佢生日嘅月份似乎係七月或者八月。」[1] 喺2008年7月10日搵到
  50. Time Line of Dumbledore's Life retrieved July-09-2008
  51. ""Dumbledore" in Merriam–Webster". Machaut.uchicago.edu. 原著喺2015-10-17歸檔. 喺2013-08-04搵到. {{cite web}}: Unknown parameter |deadurl= ignored (|url-status= suggested) (help)
  52. J·K·羅琳; 琳賽·費瑟 (2002年7月). 利波特的祕密:與J·K·羅琳對話. 臺北: 皇冠. ISBN 957-33-1878-4.
  53. "Introducing Albus Silente: Harry Potter in translation". Guardian. 2017-09-20. 原著喺2019-07-22歸檔. 喺2019-07-22搵到. {{cite news}}: Unknown parameter |dead-url= ignored (|url-status= suggested) (help)
  54. Rowling, J. K. (1999-03-19). "Barnes and Noble interview, 19 March 1999". AccioQuote!. 原著喺2007-02-28歸檔. 喺2013-08-04搵到. {{cite web}}: Unknown parameter |deadurl= ignored (|url-status= suggested) (help)
  55. "WBUR radio interview 12 October 1999". Accio-quote.org. 1999-10-12. 原著喺2012-08-06歸檔. 喺2013-08-04搵到. {{cite web}}: Unknown parameter |dead-url= ignored (|url-status= suggested) (help)
  56. 哈利波特:死神的聖物》第11章:賄賂。
  57. 哈利波特:鳳凰會的密令》第31章:普等巫測。
  58. 哈利波特:死神的聖物》第2章:追思。
  59. 59.0 59.1 哈利波特:死神的聖物》第18章:鄧不利多的人生與謊言。
  60. J. K. Rowling Web Chat Transcript – The Leaky Cauldron
  61. 61.0 61.1 哈利波特:神秘的魔法石》第12章:意若思鏡。
  62. 哈利波特:神秘的魔法石》裡面曾經提到。
  63. "Real Wizards: The Search for Harry's Ancestors". Channel 4. 2001. 原著喺18 October 2012歸檔. 喺1 June 2007搵到.
  64. Perry, Evelyn M. "Harry Potter and the Sorcerer's Stone Novel". Farmingham State College. 原著喺24 October 2006歸檔. 喺1 June 2007搵到.
  65. "Gandalf vs Dumbledore: Ian McKellen Talks Wizards". The Leaky Cauldron. 24 November 2007.
  66. Linder, Brian; Pirrello, Phil; Goldman, Eric; Fowler, Matt (14 July 2009). "Top 25 Harry Potter Characters". IGN. 原著喺19 July 2009歸檔. 喺3 April 2011搵到.
  67. Utichi, Joe (3 November 2010). "The Top 10 Harry Potter Characters". IGN. 原著喺6 November 2010歸檔. 喺3 April 2011搵到.
  68. Rosenfield, Kat (18 November 2015). "A Brief History of the Worst 'Harry Potter and the Goblet of Fire' Mistake Ever". New York City: MTV. 喺27 November 2015搵到.
  69. Haber, David (19 July 2005). "Dumbledore Is Not Dead!". Beyond Hogwarts. 喺21 March 2011搵到.
  70. "Dumbledore 'definitely' dead, says Rowling". HPANA. 2 August 2006. 原先內容歸檔喺8 February 2011. 喺21 March 2011搵到.
  71. Granger, John, 編 (2006). Who Killed Albus Dumbledore?: What Really Happened in Harry Potter and the Half-Blood Prince? Six Expert Harry Potter Detectives Examine the Evidence. Unlocking Press. ISBN 978-0972322119.
  72. Harris, Scott (14 July 2011). "'Harry Potter' Mega Poll: The Mega Results!". NextMovie.com. 原著喺17 July 2011歸檔. 喺25 July 2011搵到.
  73. "J.K. Rowling reveals Dumbledore is gay". CBC Arts. Oct 20, 2007. 喺September 28, 2023搵到.
  74. 74.0 74.1 Masters, Tim (12 November 2007). "Potter stars react to gay twist". BBC News. London, England: BBC. 喺21 March 2011搵到.
  75. Smith, David (2007-10-21). "Dumbledore was gay, JK tells amazed fans". The Observer (英國英文). ISSN 0029-7712. 喺2023-09-28搵到.
  76. "Dumbledore's outing gives text new meaning". Today.com. 21 October 2007. 喺4 August 2009搵到.
  77. Evans, Mark (30 October 2007). "Dumbledore: A Lovely Outing". Entertainment Weekly. New York City: Meredith Corporation. 原著喺2014年11月29號歸檔. 喺21 March 2011搵到.
  78. 78.0 78.1 "JK Rowling outs Dumbledore as gay". BBC News. London, England: BBC. 20 October 2007. 喺13 August 2016搵到.
  79. Rothstein, Edward (29 October 2007). "Is Dumbledore Gay? Depends on Definitions of 'Is' and 'Gay'". The New York Times. London, England. 喺29 October 2007搵到.
  80. "The Life and Lies of Albus Dumbledore". East Tennessean. 22 October 2007. 原著喺30 January 2010歸檔. 喺21 March 2011搵到.
  81. Smith, Michelle (2014-12-22). "The 'death' of J. K. Rowling: Why it doesn't matter what she has to say about Harry Potter". The Conversation. 原著喺2022-07-12歸檔. 喺2022-07-08搵到.
  82. Wamsley, Laurel (22 October 2007). "Bloggerson Stephen Colbert's presidential run". Slate. New York City: The Slate Group. 原著喺24 October 2007歸檔.
  83. Thomas, Mike (22 October 2007). "So Dumbledore is Gay". Orlando Sentinel. Orlando, Florida: Tribune Publishing Company. 原著喺22 May 2011歸檔. 喺21 March 2011搵到.
  84. Ball, James (2007-10-23). "Dumbledore tumbles out". The Guardian (英國英文). ISSN 0261-3077. 喺2023-09-28搵到.
  85. Cloud, John (October 25, 2007). "Outing Dumbledore". Time. 喺August 17, 2021搵到.
  86. Robinson, Will (2016-11-10). "J.K. Rowling Addresses Whether Dumbledore Will Be Openly Gay in 'Fantastic Beasts' Sequel". Entertainment Weekly. New York City: Meredith Corporation. 原著喺2022-01-26歸檔. 喺2018-03-14搵到.
  87. Smith, Michelle (22 December 2014). "The 'death' of J. K. Rowling: Why it doesn't matter what she has to say about Harry Potter". The Conversation.
  88. Romano, Aja (2016-09-04). "The Harry Potter universe still can't translate its gay subtext to text. It's a problem". Vox (英文). 喺2023-09-28搵到.
  89. Whitney, E. Oliver (November 10, 2016). "J.K. Rowling on Whether Dumbledore Will Be Openly Gay in 'Fantastic Beasts 2'". ScreenCrush. 原先內容歸檔喺March 23, 2023. 喺September 28, 2023搵到.
  90. Dry, Jude (2018-02-01). "J.K. Rowling, Stop Queerbaiting: We're Ready for Gay Dumbledore in 'Fantastic Beasts' — Opinion". IndieWire (美國英文). 喺2023-09-28搵到.
  91. Harrington, Delia (2018-11-20). "Fantastic Beasts 2 is Queerbaiting That Puts Dumbledore Back in the Closet". Den of Geek (美國英文). 喺2023-09-28搵到.
  92. Morgan, Richard (March 18, 2019). "It's not enough for J.K. Rowling to say her characters are queer. Show it to us". The Washington Post. 喺September 28, 2023搵到.
  93. "There Are No Gay Wizards | Nancy". WNYC Studios (英文). 喺2023-09-28搵到.
  94. Hibberd, James (2022-04-12). "Warner Bros. Removes 'Fantastic Beasts: Secrets of Dumbledore' Dialogue About Gay Relationship for China". The Hollywood Reporter (美國英文). 喺2023-09-28搵到.
  95. ""Fantastic Beasts" Queer Dialogue Was Censored — All 6 Seconds of It". Teen Vogue (美國英文). 2022-04-15. 喺2023-09-28搵到.
  96. Shortt, Hannah (2022-05-12). "Fantastic Beasts 3: How The Secrets of Dumbledore Falls Short on LGBTQ+ Representation". MovieWeb (英文). 喺2023-09-28搵到.
  97. "Gallery: Royal Mail: Stamps from magical realms". The Guardian. 喺22 September 2022搵到.
  98. "Harry Potter and the Secret Chamberpot of Azerbaijan". tv.com. 原著喺2012-11-02歸檔. 喺2007-07-08搵到.
  99. "French and Saunders: Harry Potter and the Secret Chamberpot of Azerbaijan". .frenchandsaunders.com. 2003-02-19. 原著喺2016-11-19歸檔. 喺2007-07-08搵到.
  100. "The Haw-Hawed Couple Epison Recap". tv.com. 原著喺2008-02-06歸檔. 喺2007-07-15搵到.
  101. "The Potter Puppet Pals". The Potter Puppet Pals Official Website. 原著喺2007-07-16歸檔. 喺2007-07-15搵到.
  102. "SNL Videos". Bill Hader Online. 原著喺2014-03-25歸檔. 喺2011-04-03搵到.