漁獲嘅神蹟

出自維基百科,自由嘅百科全書

漁獲嘅神蹟喺《聖經》記載耶穌行過兩次呢個神蹟,第一次記載喺《路加福音》5章1-11節,耶穌呼召門徒之前;第二次記載喺《約翰福音》21章1-14節,耶穌復活之後。

聖經譯文[編輯]

耶穌企喺革尼撒勒湖邊,群眾逼住佢,要聽上帝嘅道。佢見有兩隻船停喺湖邊,打魚嘅人離開船,去洗網。有一隻船係西門嘅,耶穌就上去,請佢將船撐開,離岸幾步,就坐低,喺船上教導眾人。耶講完之後,對西門話:「將船開到水深嘅地方撒網攞魚。」西門話:「老師,我哋成晚勞力,乜嘢都攞唔到。不過我聽你話,我就撒網。」佢哋撒咗網,圍住好多魚,網差啲裂開,就揮手叫另一隻船上嘅同伴嚟幫佢。佢哋就過嚟,將魚裝滿咗兩隻船,船幾乎要沉落去。西門‧彼得睇見,就跪喺耶穌面前,話:「主呀,離開我啦,我係個罪人。」佢同其他同佢一齊嘅人覺得捉到呢一網嘅魚都好驚訝。佢嘅同伴西庇太嘅仔雅各、約翰都係噉樣。耶穌對西門話:「唔使驚!而家開始,你要得人喇。」佢哋將兩隻船靠近岸,就放低所有嘅,跟從耶穌。

——《路加福音》5章1-11節

喺呢啲事之後,耶穌喺提比哩亞海邊又向門徒顯現。耶穌顯現嘅經過係噉樣。西門‧彼得、叫低土馬嘅多馬、加利利嘅迦拿人拿但業、西庇太嘅兩個仔,同另外兩個門徒,都喺一齊。西門‧彼得對佢哋話:「我去打魚。」佢哋對佢話:「我哋都同你一齊去。」佢哋就上咗船出去;嗰一晚乜都捉唔到。就快天光嘅時候,耶穌企喺岸上,門徒並唔知道佢係耶穌。耶穌就對佢哋話:「朋友!你哋捉唔捉到魚?」佢哋回答話:「冇。」耶穌對佢哋話:「你哋將網撒喺船嘅右邊,就會有魚。」於是佢哋撒網落去,竟然拉唔到上嚟,因為魚好多。耶穌所愛嘅嗰個門徒對彼得話:「係主!」嗰時西門‧彼得冇着衫,一聽到係主,就着返件衫,跳入海度。其餘嘅門徒因為好近岸邊,大概有二百肘,就坐住船將個網魚拉過嚟。佢哋上咗岸,見到嗰度有炭火,上面有魚同餅。耶穌對佢哋話:「將頭先捉嘅魚拎幾條過嚟。」西門‧彼得就上咗船,將網拉到岸上,網裏面裝滿大魚,共有一百五十三條;雖然魚咁多,但係網都冇爛。耶穌對佢哋話:「你們嚟食早飯。」門徒中冇一個敢問佢:「你係邊個?」因為佢哋知道佢係主。耶穌走過嚟,拎餅畀佢哋,亦照樣拎魚畀佢哋。耶穌喺死裏復活之後向門徒顯現,呢次係第三次。

——《約翰福音》21章1-14節

概覽[編輯]

路加福音

西門彼得、安得烈、雅各同約翰呢四個人喺耶穌受洗之後,跟從佢、做佢嘅門徒;但係而家又返到老本行去捉魚。呢啲人成晚努力打魚,一啲收穫都冇,第二日只好離開船去洗網。嗰陣時,耶穌就企喺革尼撒勒湖邊,吸引相當多嘅群眾,自己上咗西門隻船,並叫佢將船撐開,離岸幾步。耶穌就坐低,喺船上教訓群眾。耶穌講完之後,對西門彼得話:「將船開到水深嘅地方撒網攞魚。」耶穌竟然主動同佢哋一齊捉魚。西門彼得卻以自己嘅打魚經驗提出抗議,話:「老師,我哋成晚勞力,乜嘢都攞唔到。不過我聽你話,我就撒網。」冇幾耐網就裝滿咗魚,佢哋重要請其他船嘅人嚟幫忙,因為船就快沉落去。彼得嗰陣時就跪喺耶穌面前話:「主呀,離開我啦,我係個罪人。」耶穌話:「唔使驚!而家開始,你要得人喇。」回答得非常美妙!喺打魚到嘅神蹟,耶穌啟示咗自己係至高無上嘅。話佢嚟到世上要做嘅工,並需要佢哋幫忙,就係要得人。門徒喺以後嘅人生大海上面,經歷風暴、危險,而得著人嘅時候,佢哋必定諗起昔日耶穌嚟到佢哋中間,同佢哋一齊打魚嘅經歷,向佢哋指出耶穌係主[1]

約翰福音

耶穌復活之後,有七個門徒喺加利利。彼得話佢要去捉魚,其他門徒都一齊跟住去。佢哋做嘅似乎唔係一個事先計劃嘅行動,而係即興嘅,所以,佢哋並唔係要重操故業。就快天光嘅時候,耶穌喺海岸上出現,但係門徒認唔出係佢。耶穌問佢哋有冇嘢食,佢哋話冇。耶穌建議佢哋將網撒喺船嘅右邊,果然打滿成網魚。耶穌所愛嘅門徒對彼得話:「係主!」彼得為咗見耶穌,即刻着返件衫跳落水,游水上岸,而其他門徒就坐船。佢哋發現耶穌已經起咗炭火,準備咗魚,重有一啲餅。耶穌叫佢哋將啱啱打到嘅魚拎幾條過嚟,彼得就去攞。個網滿咗大魚,共有一百五十三條。耶穌請佢哋嚟食早飯,並將魚同餅分派畀佢哋。佢哋卻冇一個敢問耶穌係邊個,因為知道係主[2]

參考[編輯]

  1. (PDF). 原著 (PDF)喺2020年3月15號歸檔. 喺2020年12月18號搵到.
  2. (PDF). 原著 (PDF)喺2020年3月27號歸檔. 喺2020年12月18號搵到.