表面張力

出自維基百科,自由嘅百科全書
水有表面張力變水珠
水蠅水上立足

表面張力張力一種,實情液體之內,分子之間凝聚力[1],喺液體表面分子,前後左右同理下面,大家拉埋一齊。外面睇上去,就好似有層咁,密度高細物,輕放都會承住,唔會沉入去,實情並無膜。好多自然現象,都涉及表面張力,好似水鉸剪識水上行,水面放鋼造萬字夾都唔沉。之不過、一旦物體穿破水面,就會即沉。

表面張力種種現象,又可以睇成液體內分子間吸力,高過液體外分子吸力。

分子間拉力,傾向形成至細表面。好似水滴落來,變水珠咁,又或荷葉面形成水珠。

唔同液體表面張力都有唔同。張力勁就液體內拉得好緊,弱就就得好鬆。勁就無咁易滲透,唔易依附其他表面,而弱就易滲透,好易依附其他表面。

勁到水銀咁,玻璃管內,表面都會突起。而弱嗰啲,都有佢用法。好似消毒劑咁,通常表面張力都好弱,可以穿透細菌細胞壁酒精都張力都弱。

加熱會削弱表面張力,分子運動會抵消凝聚力。

[編輯]

  1. "Surface Tension and Water".{{cite web}}: CS1 maint: url-status (link)