醫好癱瘓病人

出自維基百科,自由嘅百科全書

醫好癱瘓病人係《聖經》記載耶穌嘅神蹟之一,喺《馬太福音》、《馬可福音》同《路加福音》都有記載。

聖經譯文[編輯]

耶穌上咗船,過海,返到自己嘅城。有人用床抬住一個癱子到耶穌面前。耶穌見佢哋嘅信心,就對癱子話:「仔呀,放心啦,你嘅罪得赦喇。」呢個時候,有幾個文士心裏話:「呢個人講褻瀆嘅嘢。」耶穌知道佢哋嘅心意,就話:「你哋心裏面點解懷住惡念呢?講『你嘅罪得赦喇』,定係講『你起身行啦』,邊一樣容易呢?我要畀你哋知道,人子喺地上有赦罪嘅權柄」,於是對癱子話:「起身!拎起你張床返屋企啦。」嗰個人就起身,返屋企。睇見嘅人都驚慌,佢哋頌讚上帝,因為佢將噉樣嘅權柄賜畀人。

——《馬太福音》9章1-8節

過咗幾日,耶穌又返去迦百農。啲人聽到佢喺屋度,好多人就嚟聚集喺度,甚至連門前都冇空地;耶穌就對佢哋講道。有人帶住一個癱子嚟見耶穌,係由四個人抬嚟嘅;因為人多,冇辦法抬到耶穌面前,就將屋頂拆咗一個窿,跟住將癱子同佢瞓嘅床吊落去。耶穌見佢哋嘅信心,就對癱子話:「仔呀,你嘅罪得赦喇。」有幾個文士坐喺嗰度,心裏議論話:「呢個人點解噉樣講呢?佢講褻瀆嘅嘢。除咗上帝一位之外,邊個有赦罪嘅權呢?」耶穌立即知道佢哋心裏面噉樣議論,就話:「你哋心裏點解噉樣議論呢?對癱子講『你嘅罪得赦喇』,定係講『起身!拎你張床起身行』,邊一樣容易呢?我要畀你哋知道,人子喺地上有赦罪嘅權柄。」就對癱子話:「我吩咐你,起身!拎起你張床返屋企啦。」嗰個人就起身,即刻拎起張床,當住眾人面前出去,以致大家都好驚奇,歸榮耀畀上帝,話:「我哋從來冇見過噉樣嘅事!」

——《馬可福音》2章1-12節

有一日,耶穌教導人,有法利賽人同律法教師亦坐喺旁邊;佢哋喺從加利利各鄉村、猶太同耶路撒冷嚟嘅。主嘅能力與耶穌同在,令佢能夠治好病人。呢個時候,有幾個人用床抬住一個癱子,要將佢抬去耶穌面前,但係因為人太多,冇辦法將佢抬入去,就上咗房頂,拆開瓦片,連人帶床將佢吊落去,放喺耶穌面前。耶穌見佢哋嘅信心,就話:「朋友,你嘅罪得赦喇。」文士同法利賽人就開始議論話:「呢個人係邊個,竟然講褻瀆嘅嘢?除咗上帝一位之外,邊個能夠赦罪呢?」耶穌知道佢哋噉樣議論,就回答佢哋說:「你哋心裏面點解噉樣諗呢?講『你嘅罪得赦喇』,定係講『你起身行啦』,邊一樣容易呢?我要畀你哋知道,人子喺地上有赦罪嘅權柄。」耶穌就對癱子話:「我吩咐你,起身!拎起你張床返屋企啦。」嗰個人當住眾人面前即刻起身,拎起佢張床返屋企,歸榮耀畀上帝。眾人都驚奇,亦歸畀上帝,並且滿心懼怕,話:「我哋今日睇見唔尋常嘅事!」

——《路加福音》5章17-26節

概覽[編輯]

有一日,就喺耶穌教導眾人嘅時候,從加利利各鄉村同猶太並耶路撒冷嚟嘅教法師同法利賽人;因為眾人睇見耶穌嘅教訓同醫病嘅大能,就將榮耀歸畀上帝,並且滿心懼怕。噉對教法師同法利賽人嚟講,耶穌已經成為佢哋一個日漸嚴重嘅問題。所以佢哋要聚集喺一齊,坐喺旁邊,仔細觀察佢,呢個係引人注意嘅情景。

佢哋嘅聚會突然被打斷咗,因為有幾個人抬住佢哋嘅癱子朋友。因為人群太擁擠,佢哋無辦法去到耶穌面前,就喺屋頂開咗一個窿,將患病嘅朋友吊落去,正好落到耶穌面前。耶穌並冇先醫治佢身體上嘅病,卻對癱子話:「你嘅罪得赦喇。」

耶穌講嘅嘢即刻引起教法師同法利賽人嘅批評。佢哋認為耶穌講咗褻瀆嘅嘢,因為除咗上帝以外,邊個能夠赦罪呢?耶穌就對佢哋話:「講『你嘅罪得赦喇』,定係講『你起身行啦』,邊一樣容易呢?」然後,冇等佢哋回答,就話:「我要畀你哋知道,人子喺地上有赦罪嘅權柄。」就對嗰癱子話:「起身!拎起你張床返屋企啦。」嗰個人立即起身,離開咗佢哋,並歸畀上帝。「眾人都驚奇」,「眾人」可以包括嗰啲教法師、法利賽人同一切在場嘅百姓。因為嗰日,佢哋睇見啲「唔尋常嘅事」,意思即係唔係人所能夠瞭解嘅事[1]

參考[編輯]

  1. (PDF). 原著 (PDF)喺2020年3月15號歸檔. 喺2020年6月20號搵到.