出自維基百科,自由嘅百科全書

附文,附喺內文之前,通常喺見到。序帶人入內文,介紹內容主旨、或者寫作經過,或者係評論等等。序有好多種叫法,好似序言前言弁言序論、'緒論引言等等。呢啲名之間有差別,分唔同性質同長短。

[編輯]

西方十七世紀,有拉丁文prolegomenon,係prolegein嘅他動現在式。pro卽係前,legein係講,prolegein就係講之前。prolegomenon,序之中有評論,比較長篇。

英文又叫prologue,不過通常用於故仔、戲、歌曲、詩,又叫序章序言序篇等。introduction就更加廣泛,乜嘢都得。preface只用於書上,多數係作者自己寫,叫自序。而foreword都用喺書,不過就更短,通係係請人爲作,叫他序。

中國[編輯]

中國最早嘅序,係漢時爲《詩經》作嘅《毛詩序》,重有佢爲各詩做小序。

序一般喺內文前,後面好少,司馬遷太史公自序》,寫喺《史記》尾,所以叫啲叫後序,但多數叫後記