瓷器

出自維基百科,自由嘅百科全書
(由磁器跳轉過嚟)
  呢篇文講陶瓷嘅一類。想搵有磁性嘅物體嘅話,請睇攝石
大明永樂年間製嘅磁器,做成花樽

磁器,亦寫瓷器,係一種,用磁土做,經形後,製而成。磁土之中,最出名係高嶺土。𥔵器本身,同陶器相近,製造方式好似,主要用唔同。磁器色,通常會燒製之前,通常會畫咗唔同花紋,甚至圖畫

一般生活見到嘅磁器,有匙羹等。磁器耐,可載熱物。洗乾淨亦相當容易。缺點係容易打爛,所以要小心放好。

𥔵器本來係日常生活用品,但佢可以塑唔同做型,畫唔同花式,精美嘅可以叫藝術品。有啲古物甚至可賣得天價

現今亦有化學磁器,不過唔係用磁土做,而係用三聚氰氨做,質地同磁器似,實際係塑膠,並不歸入磁器之中。

[編輯]

磁器個名,出自磁州大宋磁州窰燒出來就叫磁器。之後推而廣之,同類都叫磁器。

大宋太平廣記邵元休寫,「即聞轟然,若撲破磁器聲。」

大明五雜俎有寫,「今俗語窯器謂之磁器者,蓋河南磁州窯最多,故相沿名之。」

大明西遊記有寫「你這瓶是個磁器,能打著他便好,如打不著他的頭,或撞著他的鐵棒,卻不打碎了?」

大清紅樓夢有寫,「我這麼逛去,城裡城外大廊大廟的逛,也沒見個新奇精緻東西,總不過是那些金玉銅磁器,沒處撂的古董兒。」

[編輯]

英文𥔵器寫chinaware