Talk:温庭筠

頁面內容唔支援其他語言。
出自維基百科,自由嘅百科全書

文學詞彙註釋:風格同詞格[編輯]

呢度解釋下乜嘢叫做風格,乜嘢叫做詞格。作爲補充閱讀做參攷。呢度先引王先生《人間詞話》嘅金句:「飛卿詞,句秀也;端己詞,骨秀也;重光詞,神秀也。」

風格,係講你點寫、點講嘢、點遣詞造句。乜嘢叫做「秀」?俊秀囉。試比下面兩句,同樣寫江河水,劉詞「九曲黃河萬里沙」,李詞「一江春水向東流」,劉詞嘅風格叫豪,李詞嘅風格叫秀,一豪一秀,一猛一温,我相信點都睇得出遣詞造句嘅唔同,呢個就係風格。

而所謂詞格,係指立意表義,詞心境界。我讀文學有個心得,文學係人心對人生嘅觀照,但同時文學又係有佢形式嘅一面。尤其係詩,詩係兩者結合嘅極致,詩有詩體,極端形式化,比如詞就係有佢嘅字數、句數、押韻等等方面嘅限制,唔似散文形體好散,正因爲形式化,所以語言一定要精煉,唔提煉過嘅語言唔可以做得詩嘅語言,而古人話齋,「詩緣情」,情可以講係人心之爲人心嘅地方,因此詩離人心好近,亦就所謂「詞心、詩魂」。

同一種風格,句秀、骨秀、神秀分別係三種境界嘅秀,係三種境界嘅詞心所立出嘅詞風。試比三句,温詞「過盡千帆皆不是,斜暉脈脈水悠悠」,韋詞「不知魂已斷,空有夢相隨」,李詞「自是人生長恨、水長東」,都係寫怨,寫恨,寫思,都係詞心對人生別離嘅觀照,但温詞借望江女子,觀照到待人不至嘅虛無,韋詞借惜君一別後,觀照到魂夢不續嘅虛無,李詞借亡國之君,觀照到人生大悲不可抗嘅虛無,呢三者嘅詞心境界,我諗讀者心知。

風格係詞之風,係人心嘅性;詞格係詞之格,係人心嘅明。呢個係我對文中所寫「風格、詞格」二詞嘅註釋。--S7w4j9 (傾偈) 2017年2月17號 (五) 14:33 (UTC)[回覆]

關於句、骨、神嘅比喻,我援引Bachelard《空間詩學》(La poétique de l'espace):詩以佢嘅豐沛喺心度重新激發層層深度。(註,佢呢個文段嘅語境用咗迴響同共鳴呢兩個概念,呢個同我下面闡發嘅內容有關,留意下)呢句話講得形象啲,就係讀者之心似塵封嘅大鑼,詩用大鎚敲響咗大鑼,大鑼發出解封後嘅鳴響。所謂句,係指詩嘅形象性,詩嘅形象唔豐沛,蒼白無力係敲唔開人心嘅迴響;所謂骨,係指詩用佢嘅形容呢支鎚「敲」咗人心呢面鑼,所以詩有詩骨,有個骨力嘅問題,所謂藝術就係爆炸,你有無呢嚿骨去發力、喺我面前炸開佢呢?所謂神,係指人心靈魂對呢首詩嘅迴響,呢個迴響好微妙,照見到靈魂嘅深度(所謂深沉有力)、廣度(所謂稀聲廣傳)、豐富度(所謂重疊迴響),既係照見作者之心,亦係照見讀者之心。
呢個係我對句、骨、神三者關係嘅理解。--S7w4j9 (傾偈) 2017年2月17號 (五) 15:23 (UTC)[回覆]