高第街

出自維基百科,自由嘅百科全書
高第街嘅牌坊

高第街粵拼gou1 dai6 gaai1)係中國廣東省廣州市嘅其中一條好出名嘅街,以前廣州講嘅第一大鹽商——許拜庭同魯迅夫人——許廣平喺細粒嗰陣,都住過呢度。而呢條街喺越秀區廣州起義路北京路之間嘅位,大南路嘅南邊冇幾遠嗰度。

而家高第街啲舖頭專門賣泳裝底衫皮帶比較多。

[編輯]

其實呢條街都出咗個古仔,從前喺呢條街度有個姓嘅財主,佢屋企就有米喇,佢就有成10幾條飛女,點知財主就好嗮下,成日都食凈咗一大堆餸響度(嗰陣時係冇提倡節約嘅規定),所以啲乞丐都好鍾意喺開咗餐之後都嚟到周宅附近乞食。而周財主喺心情比較好嗰陣就嗌埋啲飛女將食剩啲餸畀嗮乞丐度,重高興噉接受啲乞丐嘅開恩。相反喺心情唔好嗰陣,連棟門都唔開,甚至將食凈啲餸倒嗮咁滯。而周財主凈係得個嗌「伍阿秀」嘅飛女,成日喺夥計個房度做咕喱,佢個人好乖女嘅,睇到出面啲乞丐冇得食嗰陣就成日丼啲餸畀嗮佢哋食。

喺呢班乞丐入面,有位差唔多15——16歲嘅僆仔,佢既冇阿爸又冇阿媽,細個就出嚟做乞丐喇。雖然話佢個樣唔係好高下,但係佢好精叻㗎!而呢位僆仔係姓,喺呢班乞丐入面係最細粒嗰位,出面啲僆友就話佢係「高弟」。而阿秀見到高弟之後就諗返佢之前嘅細佬,但係佢嘅細佬好陰功,因為佢鄉下成日都餓嚫,餓到死屄咗,所以佢就好照顧高弟嘅。見到佢咁細個就成日攞啲嘢畀佢食。

後嚟過咗好耐,阿秀就鍾意咗高弟,重成日有來有往,成班乞丐都睇到嗮(有啲乞丐重好鍾意佢添)。話返轉頭,邊位都鍾意阿秀啩?點知成日都俾高弟第一個攞咗先。有啲乞丐就好嬲喇,佢哋就聯手做低個高弟,唔畀佢嚟食。不過高弟就未驚過,後嚟有位乞丐將呢單嘢話咗畀周財主知,就亂咁話:「周家財主嘅飛女同乞丐係唔係兩個人之間挾埋嚟一齊偷佢間屋啲嘢㗎?」

點知周財主聽到呢單嘢啫,就激到眼火爆,佢一下捉住阿秀就猛咁打!!!重大聲噉問佢:「你畀咗啲乜去乞丐度!!!!!!」阿秀就話:「冇啊……啲餸你唔食嘅……」而周財主問佢都問唔到啲乜,就打到阿秀死下死下,結果阿秀噉就俾周財主打㞗死咗喇。

點知高弟收到阿秀死杘咗之後就好傷心,行咗去阿秀個墳度重喊足7日7夜,點知菩薩聽到佢喊就攞咗救命水嚟救返阿秀出嚟,點知阿秀就死過翻生,高第同阿秀就多謝咗菩薩,最後就做咗夫妻重去咗鄉下度種田嚟搵食。就係噉,佢哋兩公婆生活得越嚟越好,後嚟,高弟嘅兩公婆買咗個田返嚟救賺咗大錢,變咗個富豪。而周財主就有錢到成日畊濫嗮,連屋企都冇埋。後嚟高弟返咗嚟廣州就發咗達,佢就買低嗮周財主住嘅成條街(包括埋周財主嘅住宅),之後一家大細就入嗮去住。點知啲人一聽到高弟返咗嚟之後就將呢條街改咗個名,嗌「高弟街」。後嚟有個秀才咁啱行過呢度,話「高弟街」個名唔好聽,就噉改咗個字,嗌咗「高第街」嘅名,而呢條街嘅「高第」兩個字就係「高家府第」噉解。就係噉,「高第街」嘅名就一直用到而家。

所謂「許地」[編輯]

清朝嗰陣,第一代許氏家族嘅人喺汕頭市澄海區度搬咗嚟廣州嘅高第街嗰邊住,但係佢好窮。到咗第二代孫——許拜庭喺13歲嗰陣就去咗賣鹽鋪度做童工,由於佢好落力噉做嘢,鋪頭入面最猛嘅梗係佢喇,老細就成日派佢出海買鹽返嚟。點知許拜庭有次買鹽返嚟嗰陣咁啱得咁橋,俾大風暴睺到正,結果同行嘅其中一部船就俾風暴撳沉咗,重有一部係蕩失咗路(嗰陣時係冇GPS定位㗎),遲咗返嚟。凈係得許拜庭指揮嗰部船就順利返到廣州。結果佢買嗰啲鹽變咗獨行生意,個鹽鋪就發咗達。啲行人就話佢有福相,就爭住出大錢嚟買佢去第間公司度做嘢,點知許拜庭冚唪唥都話唔去啦。個店主就好多謝佢,就將佢啲股份劃咗去佢嘅名度,之後間鋪就越嚟越旺,結果許拜庭就變咗廣州第一大鹽商。而許拜庭之後嘅3個仔——許祥光就做咗進士,而許祥光嘅7個仔,冚唪唥都做嗮舉人。尤其係許應鑅同許應騤都分別做咗清朝嘅一品官同二品官。而之後嘅第5代人——許崇清同許崇智都係成個廣東入面出嗮名嘅名人。

[編輯]

喺中華人民共和國成立之前,高第街重係廣州入面,其中一個最出名嘅商業中心,喺呢條街入面見到好多鋪頭同好多商品響度,其中「九同章」同「三多軒」呢兩個老字號嘅鋪頭就係喺呢條街入面。嗰時,街入面嘅鋪頭都成日做後作坊式工廠。

中華人民共和國成立咗之後,高第街就變咗好多。1978年改革開放咗之後,高第街重變咗廣州服裝等個體戶入面,最出名嘅街。可以話如估嚟咗廣州嘅高第街度就話真係值咗。後嚟話搞入室經營,個街中間啲鋪冚唪唥都拆嗮,而經營方面就轉咗做批發生意。

1980年10月,高第街變咗廣州市第一個工業品市場,重變咗中國內地第一條經營服裝嘅個體戶集貿市場,而佢嘅靈活經營方式重新潮嘅服裝,重吸引埋喺成個中國地區嚟嘅旅客同商販添。

喺1983年—1992年,就係高第街搞得最旺嗰時,成日嚟買衫褲嘅人唔係凈得廣州本地市民,重有係喺中國內地嚟嘅服裝批發商添。

1993年,由於成立咗廣州白馬服裝批發市場嘅關係,有唔少同行嘅人喺高第街嗰邊開分店,有啲高第街嘅個體戶重搬咗去嗰邊。

20世紀90年代中期,由於廣州陸續噉開咗啲服裝批發商廈,有時裝市場地位嘅高第街就開始慢慢噉衰落。而家高第街係一條賣底衫游水衫嘅街喇。

出過嘅名人[編輯]

相關書籍[編輯]

連出去[編輯]