聖靈

出自維基百科,自由嘅百科全書
宗教系列
基督宗教
基督教史
基督教發展時序
耶穌基督
耶穌十二門徒
大公會議
大分裂
十字軍東征
宗教改革與更正教
中國基督教
中國基督教史
三位一體
聖父
聖子 (神學)
聖靈
基督教神學
基督教會
禮拜
聖恩 · 救贖
登山寶訓
十誡
聖經
舊約
新約
正典
次經
偽經
和合本修訂版
基督教派
天主敎
東正教
聖公宗
新教
東方正統教會
東方亞述教會

基督教運動

聖靈天主教譯為聖神景教譯為涼風淨風淨風王)係傳統基督教所信嘅三位一體上帝中嘅一個位格,其他兩個位格分別係聖父(即係耶和華)同聖子(即係耶穌)。係《聖經》入面,所指嘅無形、強大、神聖嘅靈(創世記1:2;使徒行傳2:18)。

[編輯]

聖靈嘅理解係最早同現今嘅基督宗教中係有分歧的。《聖經》從來無聲稱聖靈(聖神)為三位一體天主(上帝)中嘅一個位格。事實上,即使係最早嘅信經——《使徒信經》中,只係簡單咁宣認「我信聖靈(聖神)」。直到4世紀,教會發展三位一體神學教義時,聖靈係上帝嘅說法先出現。教父亞他那修堅稱聖靈同聖父係同質。另一位君士坦丁堡主教馬西頓紐斯(Macedonius),佢提出聖靈係被造者同聖靈嘅地位次於聖父同聖子嘅主張。結果,佢嘅主張隨即被視為反聖靈派。

既然第一次尼西亞公會議(公元325年)之後,三位一體嘅聖父同聖子嘅地位已經奠下。至於聖靈(聖神),《天主教歷史淺談【上二十三】》指出:「凱撒勒雅的主教巴西略(Basilio,330-379)用古希臘哲學家柏拉圖的思想作了一番神學思考,寫了一部《論天主神聖》(拉丁文De spiritu sancto, 公元374年)的書,他在著作中指出聖神與聖父和聖子是同性同等的。」聖靈係三位一體上帝(天主)嘅討論,被提到第一次君士坦丁堡公會議(公元381年)上。結果,教會係修定《尼西亞信經》時,加上「我信聖靈,是主,是賜生命的,從父出來,與父、子同受敬拜,同受尊榮」。從此,聖靈係三位一體上帝嘅地位才被確認。

但係,《尼西亞信經》中用詞,東西部教會對聖靈係從父出來從父和子出來嘅理解出現分歧,基督教稱之為和子句爭辯。呢個分歧最終變咗做基督教嘅第一次大分裂嘅因由之一。而今日嘅基督新教,一般接受西部教會(即今日嘅天主教)所用文句——聖靈係「從父和子出來」。

相關文章[編輯]