客氣

出自維基百科,自由嘅百科全書

客氣係一種待人態度,以自居,言行舉止,同人保持距離,唔親近。有時會視為拘禮。然而太過就好,虛偽,唔真心,會令人反感。現今客氣唔好唔壞,多數講人客送禮多,或者推辭人家好意。古時意味有唔同,就唔咁睇,太多數貶義

客氣唔同範疇,有其他用意思。見就話邪氣入體。見天文話外來之氣。

[編輯]

客氣有典故左傳定公八年,「公侵齊、攻廩丘之郛、主人焚衝、或濡馬褐以救之、遂毀之、主人出、師奔、陽虎偽不見冉猛者、曰、猛在此必敗、猛逐之、顧而無繼、偽顛、虎曰、盡客氣也。[1]魯公要攻齊城,派將陽虎領兵,初時順利,後尾迫到守軍背水一戰,城軍太猛,魯軍退返出來。魯軍之中,有出名勇士冉猛,扮晒蟹唔出戰。陽虎扮睇唔到,自言自語話冉猛喺度,一定擊敗守軍。冉猛就走咗出來,行行下見無人跟,就扮嘢跌落車。陽虎話佢行為全部客氣。

依處客氣有種種解法。一種話勇士本應一馬當先,冉猛就好似客咁唔郁,點名出戰都唔情唔願,口是心非。而另一種,話佢一時之心頭有猛氣上身,而非本身勇。對於客氣依句,杜預註話「言皆客氣,非勇。」

客氣近世講法,紅樓夢有寫。「又等了一會子、黛玉經纔寫完、站起來道、簡慢了。寶玉笑道、妹妹還是這麼客氣[2]。」

[編輯]

  1. .
  2.   . {{cite web}}: Check |url= value (help)