愛蓮說

出自維基百科,自由嘅百科全書
蓮花嘅各種特性,畀古時嘅文人覺得佢好似一位君子噉。蓮花因而就有咗「花中君子」嘅美譽。

愛蓮說》(粵拼oi3 lin4 syut3)係北宋理學家周敦ji4寫嘅一篇議論文,顧名思義內容係講作者蓮花嘅情懷。依篇文短短哋,唔夠二百隻漢字,响21世紀初嘅大中華地區成日畀人攞嚟做教文言文嘅教材[1]

作者[編輯]

内文:周敦頤

周敦頤(1017-1073),字茂叔,係《愛蓮說》嘅作者。佢係北宋哲學家,畀後世尊為宋明理學之祖,佢有多個弟子後嚟都成為咗出名嘅理學家。

粵音文言[編輯]

《愛蓮說》原文係用文言寫嘅。原文如下,當中少見或者「唔跟常見嗰個音讀」嘅漢字標咗粵拼讀音。

水陸草木之花,可愛者甚faan4;晉陶淵明獨愛菊。自李唐來,世人甚愛牡丹。予獨愛蓮之出淤泥而不染,zok6清漣而不妖;中通外直,不蔓不枝;香遠益清,亭亭凈植,可遠觀而不可褻玩焉。
予謂:菊,花之隱逸者也;牡丹,花之富貴者也;蓮,花之君子者也。ji1!菊之愛,陶後sin2有聞;蓮之愛,同予者何人?牡丹之愛,宜乎眾矣!

粵文譯版[編輯]

《愛蓮說》依篇文譯做現代粵語,可以噉理解[1]

水上陸上咁多種草木嘅,得人鍾意嘅都幾多。晉朝陶淵明淨係愛菊花。自從李氏唐朝起,世人就喜愛牡丹。我就唯獨鍾意蓮花由污泥生出嚟都唔受玷染,畀清水洗滌都唔顯得妖豔。(佢條)中間貫通外形挺直,唔牽牽連連亦唔枝枝節節,香氣傳播得遠又清新,筆直潔淨噉豎立喺水裡邊,(眾人)可以離遠觀賞但唔可以玩弄佢。
我就話:菊花,花入邊嘅隱士;牡丹,係花入邊嘅富貴人家;蓮花,就係花入邊嘅君子。唉!愛菊花,喺陶淵明之後就好少可聽到;愛蓮花,有邊個同我一樣(有噉嘅情懷)?愛牡丹,當然就係最大眾!

睇埋[編輯]

引述[編輯]

  1. 1.0 1.1 愛蓮說,積累與感興 — 小學古詩文誦讀材料選編(修訂) (香港繁體)