華列他

出自維基百科,自由嘅百科全書

華列他城
(馬耳他)

華列他港口
華列他港口
(英文名) City of Valletta
(法文名) Ville de La Valette
登錄類型 文化遺產
評定標準

文化遺產(i) (vi)

登錄年份 1980年
拓展年份
備考
官方網頁 UNESCO(英語)
地圖
華列他嘅位置

華列他Valletta中國大陸瓦萊塔)係馬耳他首都,位於馬耳他本島東部沿岸。面積只係得0.55平方公里2000年估計人口7,048。

[編輯]

1565年馬爾他大圍攻之中,統治馬耳他嘅醫院騎士團擊退咗奧斯曼帝國嘅侵襲。騎士團為咗防止敵人再度襲擊,決定要起一座堅固嘅要塞都市。1566年3月28日,當時嘅騎士團總團長Jean Parisot de la Valette就為華列他城奠基,重賜名畀佢。華列他於是就發展成為繁華嘅市區嘞,而當地大部分古色古香嘅建築都係源自騎士團統治時期嘅。為咗保衛華列他城,騎士團喺城入面起咗座向海嘅碉堡,而家列為聯合國教科文組織世界遺產之一。

經過騎士團統治時期同埋短暫嘅法國統治時期之後,華列他嘅建築喺19世紀初受到咗英國統治嘅影響。啲建築嘅閘門改闊咗,又或者重新起過咁。第二次世界大戰期間,華列他遭受到德國意大利軍隊空襲,多處地方受到嚴重損壞。最知名嘅損壞係喺19世紀初起嘅、離華列他城門冇幾遠嘅歌劇院。

圍城入面現存嘅歷史建築包括:

地理[編輯]

馬耳他巴士

華列他位於馬耳他本島東部沿岸嘅半島度,兩邊係天然海港Marsmaxett同Grand Harbour,係全國嘅主要海港。貨物起卸區設於Marsa,而郵輪客運站就喺Grand Harbour度。

華列他面積得0.55平方公里,大細只係相當於其他世界大國嘅細區仔。作為馬耳他嘅首都,華列他係國家嘅行政、商業中心,亦係全國嘅運輸樞紐。馬耳他嘅公共運輸系統好依靠陸路,主要嘅公共交通工具係巴士,而全國大部分嘅巴士路線都會經過華列他城門外嘅巴士總站。城入面要揸車受到一定嘅限制,部分主要道路就劃為行人專用區。

文化[編輯]

華列他城入面有多座古色古香嘅建築,聚集咗啡廳餐館銀行酒店政府辦公室等等。碉堡就改設為公園,畀遊客觀賞海港同埋馬耳他島上嘅景色。

喺一眾古建築之中,Old Theatre Street嘅Manoel Theatre,自1732年起已經係演藝場地㗎嘞。嗰間音樂廳當年由騎士團團長António Manoel de Vilhena起嘅,而家多數用嚟做古典文藝表演,亦都有時用嚟搞詩詞朗誦會、爵士樂、民俗樂、搖滾樂等表演呀咁。

每年2月10號,華列他全城會慶祝聖保羅日。

華列他亦都因華列他足球會Valletta FC)變得好出名,係馬耳他島上最強勁嘅足球會之一。

2005年史提芬·史匹堡嘅電影作品《慕尼黑》嘅部分場景,就係喺華列他度拍㗎嘞。