尊嚴複數

出自維基百科,自由嘅百科全書

尊嚴複數英文majestic plural拉丁文pluralis majestatis)係一種某啲語言(包括古代西亞歐洲英文圈等地嘅語言)有嘅代名詞現象,指一啲好有權力嘅人用眾數代名詞(我哋)嚟指自己,當中「好有權力嘅人」包括君主或者教宗呀噉。

概論[編輯]

呢幅油畫描繪 1900 年(晚年)嘅維多利亞女皇。
睇埋:代名詞

例如喺廿一世紀初嘅英文圈,就廣泛噉流傳住一個有關維多利亞女皇(Queen Victoria;1819 - 1901 年,維港個名就係出自佢個名嘅)嘅傳說:話說有一日,維多利亞女皇喺溫莎堡英國王室嘅家族城堡)嗰度開晚宴,在場嘅王室人員同其他出席者喺度一路食飯一路傾偈交際;期間維多利亞女皇身邊有個人講咗個有啲不雅嘅笑話,維多利亞女皇跟住就噉樣回應[1][2]

We are not amused.

-呢句嘢字面解係「我哋唔覺得好笑。」噉嘅意思。喺句嘢入面,維多利亞女皇表達咗佢自己嘅感受,同時開口用我哋(一隻眾數代名詞)呢隻詞,彷彿好似佢代表嗮在場嘅人-甚至乎全英國-講嘢噉嘅樣,展現咗佢幾咁威嚴。喺英文裏面,呢種使用 we 嘅方法又有叫做 royal "we"-即係皇家式嘅「我哋」噉嘅意思。

其他英倫君主都有用過皇家式嘅「我哋」。而喺英倫以外,歐洲第啲地區嘅君主以至係教宗等嘅宗教領袖都有用過尊嚴複數[註 1]

睇埋[編輯]

註釋[編輯]

  1. 不過佢哋用嘅通常唔係英文。亦有啲歐洲語言係傳統上「覺得用咗眾數係有禮貌啲莊嚴啲」嘅。

參考[編輯]

[編輯]