星洲日報

出自維基百科,自由嘅百科全書
(由星洲網跳轉過嚟)
跳去導覽 跳去搵嘢
星洲日報
Sin Chew Jit Poh 1.JPG
星洲日報嘅刊頭標題,由中華民國總統蔣中正題寫
類型日報
擁有人世界華文媒體
創辦人胡文虎胡文豹
編輯郭清江
副主編鄭丁賢
創辧日期1929年1月15號, 92年之前 (1929-01-15)
政治立場親華派
語言繁體中文(標題)簡體中文(內文)
總部馬來西亞 馬來西亞八打靈再也
網站星洲日報

星洲日報》(英文Sin Chew Daily)係馬來西亞第一大華文報章。

爭議同批評[編輯]

侍從媒體[編輯]

《星洲日報》枕住以嚟嘅老編傾向於支持國陣嘅情況。喺國陣執政時期,星洲喺國陣一黨優勢嘅情況下,同政府保持默契,並建立如互利共生嘅關係。喺中文報業近乎畀世華集團壟斷嘅情況下,《星洲日報》作為馬來西亞最大嘅華文報章,仍因介入政治鬥爭,而將手上嘅媒體公器私用,提供一面倒嘅消息同言論給社會大眾[1]

發布被修改過嘅相事件[編輯]

1999年11月23號,英國廣播公司報導《星洲日報》為篡改相公開道歉,理由係修改咗一張1995年嘅相,將前馬來西亞副首相安華國陣嘅領導人中刪除,再以當時嘅副首相阿布都拉·巴達威嘅人頭相取代。《星洲日報》總老編劉鑑銓承認修改相違反咗新聞業嘅基本原則,稱應該錯誤係由個初級副老編覺得安華已經唔再系國陣陣營,所以認為安華唔啱出現喺嗰張相中,副老編無政治動機,並強調圖片唔係意味住反映單嘢嘅真實性,並為有關單嘢喺網絡論壇上刊登道歉啟事[2]

報導行動黨有意加入國陣事件[編輯]

2013年5月10號,《星洲日報》一篇題為「林吉祥:可同國陣組聯合政府」,畀群眾解讀成民主行動黨有意取代馬華公會並加入國陣,令行動黨資深阿頭林吉祥成為「箭靶」,慘被網民斥責背叛人民。之後林吉祥召開記者會時重申,行動黨絕對唔會取代馬華,加入國陣,並稱《星洲日報》嘅呢個大標題少不免會誤導讀者認為係行動黨要同國陣組成聯合政府[3]

自我審查[編輯]

2019年4月15號,《星洲日報》喺佢嘅Facebook副刊專頁「活力副刊吹水站」貼出一張向香港反送中運動致意「祝福香港」嘅版面相,內容為一名右眼受傷嘅香港女子,同埋其他14張蒙眼抗爭者嘅相合輯。最終《星洲日報》副刊《快樂星期天》無刊登「祝福香港」嘅版頁,改為刊登一則威士忌內容。總編輯郭清江否認撤咗「祝福香港」版頁,佢解釋網上版內容唔一定會刊登喺報紙上面,促請記者唔好炒作呢個新聞[4]

錯誤報導劉鎮東言論指控[編輯]

2019年7月29號,時任馬來西亞國防部副部長劉鎮東嗌名《星洲日報》喺佢尋日共華小教學樓同綜合禮堂落成典禮上,喺佢回應華小學爪夷文嘅致辭報導中,直斥《星洲日報》喺報導添加「小題大做」嘅標題同內容係惡意捏造新聞。劉鎮東澄清,佢喺回應華小學爪夷文課題嘅時候,從未講過「小題大做」四個字,但報導標題就直接排版成「劉鎮東:小題大作」,批評要報標題同新聞引言係生安白造[5]。《星洲日報》於30號認係報導錯誤,稱有關報導喺內部查證下,係有關主任喺改稿時濟詮釋所造成,並冇任何議程或者惡意,並喺其網站同城晚報上刊登道歉啟事[6][7]

香港反送中運動襲擊校車假新聞[編輯]

2019年11月13號,《星洲日報》轉載報導《環球時報》所報導嘅香港示威者喺反送中運動襲擊校車假新聞,並附上校車著火嘅假照片[8]。該新聞最終被證實係假新聞,《星洲日報》最終承認喺未完成證實之前就轉述該報導,並喺網絡上公開道歉[9]

改寫陸兆福專訪內容[編輯]

2021年5月3號,《星洲日報》轉載一篇《當今大馬》訪問民主行動黨陸兆福嘅報導中,冇註明報導來源,並將專訪嘅內容改寫,惹嚟陸兆福同《當今大馬》嘅批評[10]。陸兆福澄清佢冇接受《星洲日報》訪問,批評內容當中有好多唔符合事實嘅報導,促請喺報導新聞時,嚴守媒體操守[11][12]。《星洲日報》當日都認錯誤,隨後將報導撤下。

其他批評[編輯]

  • 資深媒體人莊迪澎:《星洲日報》之可惡,就將一切嘅批評都「個人化」--舉凡嚴厲唱《星洲日報》者,都歸類為有人格缺陷之人。而且,傲慢、獨裁卻自卑,造就咗好勇鬥狠、民主素養貧瘠嘅報社主管,其結果就係按媒體嘅公共性格,令之淪為呢啲揸手輿論地頭嘅人任意攞嚟「罰」異己嘅私人利器。(2014年7月21號)[13]
  • 民主行動黨秘書處:《星洲日報》唯標的就係打低行動黨,星洲日報嘅歷史脈絡充滿住國陣掛鉤收編嘅事實,從馬華公會收購南洋報業再轉賣畀星洲組成世華媒體,幾乎壟斷咗中文報業,從根本上星洲嘅基因就唔可能中立。就星洲就係錫反對黨(馬華)嘅報系。(2019年9月)[14]

參考[編輯]

  1. Hong, Josh (2011-10-03). "Sin Chew's glaring betrayal of its mission". Malaysiakini (英文). 喺2021-08-09搵到.
  2. "BBC News | ASIA-PACIFIC | Malaysian newspaper apologises for doctored photo". news.bbc.co.uk. 喺2021-08-09搵到.
  3. 高嘉琪 (2013-05-10). "批《星洲》头条标题引起误解林吉祥重申行动党不加入国阵". Malaysiakini (中文). 喺2021-08-09搵到.
  4. 當今大馬團隊 (2019-08-19). "副刊"祝福香港"頁無緣刊出?星洲總編否認撤版". Malaysiakini (中文). 喺2021-05-05搵到.
  5. "没说爪夷书法风波"小题大做",刘镇东斥星洲假新闻". Malaysiakini (中文). 2019-07-30. 喺2021-08-09搵到.
  6. "星洲向刘镇东致歉,承认"改稿过度诠释"". Malaysiakini (中文). 2019-07-31. 喺2021-08-09搵到.
  7. 综合报导, 2019年 7月 31日 星期三 09:15 下午 Myt. "承认刘镇东没讲过"小题大做"!星洲日报道歉 精彩大马". www.cincainews.com (中文). 喺2021-08-09搵到.
  8. "网传校车险遭燃烧照片· 港警:有人掟汽油弹,在校巴前着火". www.sinchew.com.my. 喺2021-07-16搵到.
  9. "未经证实报导"香港示威者袭击校车" 马国《星洲日报》致歉 – 网络公民" (中文). 喺2021-07-16搵到.
  10. "星洲"改写"当今新闻,陆兆福斥不符事实". Malaysiakini (中文). 2021-05-03. 喺2021-08-09搵到.
  11. "陆兆福澄清没接受《星洲日报》专访 国内". 東方網 馬來西亞東方日報 (中文). 2021-05-03. 喺2021-08-09搵到.
  12. CYT (2021-05-03). "陆兆福澄清没接受《星洲日报》专访". 马来西亚诗华日报新闻网 (中文). 喺2021-08-09搵到.
  13. "新闻自由 – 第3页 – 马来西亚媒体识读资源网" (中文). 喺2021-08-09搵到.
  14. "【文告全文照登】 星洲唯一目标:打倒行动党——民主行动党秘书长办事处". www.sinchew.com.my. 喺2021-08-09搵到.