南洋商報

出自維基百科,自由嘅百科全書
跳去導覽 跳去搵嘢
南洋商報
Nanyang Siang Pau.jpg
南洋商報喺柔佛辦公室
類型日報
擁有人Nanyang Press
創辧日期1923年9月6號(98年)(喺新加坡)
語言華文
總部馬來西亞雪蘭莪八打靈再也
發行量114,000(2012年)
網站www.enanyang.my

南洋商報》(粵拼naam4 yeung4 seung1 bou3英文Nanyang Siang Pau) 係由星加坡殷商陳嘉庚喺1923年9月6號喺星加坡獨資創刊,係馬來西亞歷史最悠久嘅華文報紙之一。

簡史[編輯]

陳嘉庚創立《南洋商報》,一方面係為自己嘅商業開辟宣傳渠道,另一方面係為華人商業服務,推動教育事業。喺《本報開幕之宣言》(實業及教育孩子關係)陳嘉庚認為無近代嘅商業經營同管理嘅學識,教育就無從辦得好,無良好嘅教育設施,國家就談唔上興旺,呢個既係定名為《南洋商報》嘅意義。但係出版個幾月後突然停刊三個月,係因為報紙關於中國政局嘅議論文章激嬲咗英國當局,當局認為報紙違背咗中立嘅原則[1][2]

因為1931年中國發生咗九一八事變日本1931年入侵東北三省),激發《南洋商報》喺1932年將午報改成早報,以第一時間向讀者反映中國戰事。翌年,即1933年8月,《南洋商報》進行改組,脫離陳嘉庚有限公司,由李光前、林慶年同李玉榮等人承辦注冊做有限公司。《南洋商報》轉而成為集團報業,內容亦告豐富。除咗側重中國新聞之外,亦有本地新聞,更有多姿多采嘅副刊。 1937年「盧溝橋事變」後,《南洋商報》成為咗抗日嘅強大文化陣地。

喺呢種情形下,《南洋商報》嘅立場已轉成明顯嘅抗日,且喺1940年由中國聘請左派出名報人胡愈之嚟主持筆政。根據後嚟揭開嘅史料得知,胡愈之係被派嚟新加坡,成為《南洋商報》嘅編輯主任。佢提出咗一個明顯嘅立場:「團結一致,共禦外侮」。而喺呢個大前提入面,胡愈之說「商報」係採取無黨無派嘅立場,所謂無黨無派,唔係反對任何黨、任何派,更加唔係要消滅任何黨,任何派,而係要使各黨各派無黨派一致團結起嚟,為抗日救國進行抗爭。所以無黨無派嘅立場,就係團結嘅立場,就係統一戰爭嘅立場。

雖然陳嘉庚喺當時已經同《南洋商報》未有直接嘅關係,但係胡愈之通過商報大力支持陳嘉庚嘅鬥爭事業,直到1942年日本南侵暫時被停刊。

1971年新加坡政府向報業展開嘅「黑色行動」(Black Operation),逮捕《南洋商報》總經理李茂成、總編輯仝道章、主筆李可星、公眾關係經理郭隆生;當時嘅新加坡政府譴責《南洋商報》立場親共,報道中國共產黨嘅消息時往往報喜唔報憂,損害新加坡利益。

歷任社長及編輯[編輯]

社長:

編輯: 南洋商報歷任編輯部負責人(二戰前叫編輯主任,後嚟叫做總編輯)

  1. 方懷南(1923年籌辦至1923年28日被令停刊)
  2. 楊冶襄(1924年2月復刊至1924年4月)
  3. 林獨步(1924年4月至1927年3月)
  4. 沈資民(1927年4月至同年6月)
  5. 張相時(1927年6月至1928年11月)
  6. 汪頌魯(1928年11月至1928年11月)
  7. 曾聖提(1930年5月至1931年8月)
  8. 藍碧公(1932年7月至同年10月)
  9. 邱國材(1932年11月至1931年8月)
  10. 傅無悶(1937年7月至1940年12月)
  11. 胡愈之(1941年1月至1942年2月)(2月15號新加坡淪陷,南洋商報停刊)
  12. 王仲廣(1945年9月8日復刊)
  13. 曾心影(1945年至1956年)
  14. 李微塵(1957年至1960年)
  15. 施祖賢(1960年至1969年)
  16. 連士升(1969年至1970年)
  17. 仝道章(1970年1月至1971年4月)(後嚟新加坡內安法令下被捕)
  18. 馮列山(1971年4月至1972年5月)
  19. 陳振夏(1972年5月至1977年12月)
  20. 鐘文苓(1978年2月至1980年2月)
  21. 莫理光(1980年至1983年)

1962年8月開始,南洋商報馬來亞版喺吉隆坡編印,1965年新加坡由馬來西亞獨立,《南洋商報》亦一分為二。1983年3月15號,新加坡南洋商報同星洲日報合併為聯合早報

馬來西亞南洋商報編輯部負責人:

  1. 石光華(1962年至1969年)
  2. 陳森才(1969年至1970年)
  3. 朱自存(1970年至1985年)
  4. 木欽(1985年至1991年)
  5. 馮時能(1992年至1994年)
  6. 李樹藩(1994年至1998年)
  7. 王金河(1998年至2001年)
  8. 洪松堅(2001年至2003年)
  9. 鐘啟章(2004年1月-)

爭議[編輯]

封殺新聞[編輯]

作為世華媒體集團屬下報業嘅一部分,《南洋商報》曾經多次跟隨《星洲日報》杯葛同封殺新聞內容引起民間詬病[3][4]

參考[編輯]

  1. 我們的七十年, 1923-1993: History of Leading Chinese Newspapers in Singapore. 新加坡報業控股華文報集團. 1993年. p. 第42頁. ISBN 978-981-00-4491-6. 原先內容歸檔喺2015-03-20. 喺2014-06-05搵到.
  2. "The Reemergence of Asian Journalism's Radical Roots" (PDF). p. 第4頁.{{cite web}}: CS1 maint: url-status (link)(英文)
  3. 黃淩風 (2007-01-24). "總執行長親自向張曉卿解釋四大報今日解除ntv7封殺令". Malaysiakini (中文). 原先內容歸檔喺2021-05-05. 喺2021-05-05搵到.
  4. "鄧章欽批中文報記者素質掀反彈編協譴責,中國報刊三評論反擊". Malaysiakini (中文). 2011-07-01. 原先內容歸檔喺2021-05-14. 喺2021-05-14搵到.

出面網頁[編輯]