仁威廟

出自維基百科,自由嘅百科全書
仁威廟
廣東省文物保護單位
喺邊廣州市荔灣區
古建築
時代1052年
7-44
登錄2012年
地圖
Map

仁威廟粵拼jan4 wai1 miu2)係中國廣東省廣州市嘅其中一棟專門拜道教真武帝嘅神廟,而呢棟寺廟喺荔灣區泮塘路嘅西邊,南邊隔籬就係荔灣湖公園;北邊隔籬就係卌三中。呢棟廟之前嗌過北帝廟bak1 dai3 miu2)嘅名。佢係舊陣時嘅南海恩洲十八鄉入面,最古老、最大嘅廟[1]。史籍入面講咗:仁威廟最初喺宋朝皇祐四年(1052年)逳手起。

[編輯]

由於泮塘呢帶係嶺南水鄉,成日都種住蓮藕菱角茨菇馬蹄茭筍呢泮塘五秀先至出咗名。泮塘鄉啲人就為咗多謝有位神仙畀咗啲福氣過嚟,唔使佢哋遇到災難,重對拜山嘅神像幾有神心噉。就係聽話嗰陣時,泮塘有兩位兄弟出咗名,其中兄嘅名係「仁」,弟嘅名係「威」。點知有一日,兄弟兩個去捉魚嗰陣,發現咗嚿怪石響度,就執返都屋入面整咗個神像出嚟,之後佢嘅生活就好順利,想做乜就有乜,後嚟呢件事一傳十、十傳百,就喺10里範圍入面,有幾百位參拜者嚟咗呢度拜。就喺出錢起棟廟嗰陣,鄉人就將間廟改咗名嗌「仁威廟」喇。

[編輯]

呢棟廟喺宋朝皇祐四年(1052年)時,嗌咗北帝廟,後嚟改咗名嗌仁威廟。雖然話經過咗幾次裝修同埋重建,喺明朝天啟二年(1622年)、清朝乾隆同治年間都搞過大規模嘅重新裝修。

喺1963年,呢度就變咗昌華塑膠廠。

文化大革命期間,紅衛兵就按咗上級嘅「破四舊」命令,就將棟廟入面啲神像冚唪唥都打爛嗮,而正門同正殿就變咗昌華塑膠廠嘅車間,東西配殿就變咗某校辦工廠嘅工場。

喺工程霸緊棟廟嗰陣,工廠就亂咁嚟搭,搞到條柱同樑等都出咗嚴重嘅破壞,有啲柱重斜咗,部分樑都爛咗;正殿同拜亭嘅瓦邊都冧咗,要用個架嚟撐住先至得;而樑嘅木雕都俾人整爛咗,有啲工藝雕都甩咗落嚟。

1983年8月,仁威廟俾市政府公佈咗,係廣州市文物保護單位

1993年底,因為昌華塑膠廠搬走咗。嗰陣時,市政府就將棟廟搞咗大規模嘅擴建同埋維修,重喺間廟嘅前面,起咗個大嘅仁威廟廣場。到咗每年農曆二月初八,就係仁威廟誕喇。

敘述[編輯]

仁威廟嘅建築係座北向南,東西闊40,南北深54——60米,佔地2200平方米。跟住條中軸線落去,前後就係頭門、正殿、中殿、後殿同埋後樓;左右邊就係東、西序。

同佢有關嘅俗語[編輯]

廣州人成日都有呢句俗語同仁威廟有關嘅:

泮塘龍船——借仁(人)威

連出去[編輯]

睇埋[編輯]

[編輯]

  1. 西关荔枝湾 一河观千年 互聯網檔案館歸檔,歸檔日期2020年3月15號,. 曾卫康 广州文史