無綫電視

出自維基百科,自由嘅百科全書
(由電視廣播有限公司跳轉過嚟)
跳去導覽 跳去搵嘢
電視廣播有限公司
Television Broadcasts Limited
Tvb logo.png
類型上市公司
成立1967年11月19號, 54年之前 (1967-11-19)(有限公司註冊:1965年7月26號)
創辦人利孝和
邵逸夫爵士
祈德尊爵士
余經緯
(皆已故)
股票代號港交所511OTCBBTVBCY
總部地址Flag of Hong Kong (1959–1997).svg 英屬香港九龍廣播道77號(第一代總部1967年-1988年)
Flag of Hong Kong (1959–1997).svg 英屬香港Flag of Hong Kong.svg 香港新界清水灣道電視城(第二代總部1988年-2003年)
Flag of Hong Kong.svg 香港新界將軍澳工業邨駿才街77號電視廣播城(第三代總部2003年開始,現址)
緊要人物許濤(董事局主席兼非執行董事)
李寶安(董事局副主席、集團行政總裁兼執行董事)
黎瑞剛(非執行董事,前董事局副主席)
產業免費電視廣播數碼媒體節目製作發行同分銷
產品翡翠台明珠台J2無綫新聞台無綫財經·資訊台
服務傳媒電視大眾傳播數碼媒體
年營業額43.36億港元
東主Young Lion(26%)、Silchester International(16.3896%)、邵氏基金會(3.9%)
員工數4300名僱員同藝人
網址www.tvb.com
建制派中國

 電視廣播有限公司粵拼din6 si6 gwong2 bo3 jau5 haan6 gung1 si1 (通稱無綫電視港交所00511OTCBBTVBCY)係香港其中一間電視台,由利孝和祈德尊余經緯邵逸夫等人創辦。無綫係1967年啟播,嗰陣香港得佢一間免費收睇電視台英文Free to air。佢而家除咗有主要嘅中文頻道翡翠台(Jade)同埋英文頻道明珠台(Pearl)之外,重有J2同埋全港唯一24個鐘免費播放財經節目嘅無綫財經台,以及全港第二條24個鐘免費新聞頻道無綫新聞台

電視廣播有限公司而家嘅總部係位於將軍澳工業邨電視廣播城,舊時嘅總部先後喺九龍塘廣播道77號同清水灣電視城

喺1990至2000年代,由於無綫電視劇收視長期拋離當時嘅亞洲電視,加上公司規模亦大過其他香港電視台,所以有大台之稱。

自2010年代開始,無綫電視嘅公信力逐漸畀人質疑,喺2019年反修例運動爆發後更加明顯。根據香港中文大學傳播與民意調查中心喺2016年嘅民調,無綫電視嘅公信力評分係5.88,但去到2019年11月就跌到4.45。[1][2]

無綫同香港演藝圈嘅關係[編輯]

無綫電視多年來都製作咗唔少節目得到香港唔少人關注,例如《香港小姐》、《勁歌金曲》同埋《新秀歌唱大賽》等等,亦有唔少國際知名嘅藝人,都係無綫出身,例如:周潤發劉德華梁朝偉周星馳梅艷芳張曼玉等。

慈善籌款[編輯]

無綫電視每年都有同一啲慈善機構合作舉辦籌款節目,當中會搵唔少藝人參與。

歷任董事局主要成員及管理層[編輯]

姓名 時間 備註
董事局主席
利孝和 1967年11月19號—1980年6月27號
邵逸夫 1980年6月28號—2009年12月31號 行政主席
邵逸夫 2010年1月1號—2012年1月1號 非執行董事
梁乃鵬 2012年1月2號—2014年12月31號 行政主席
陳國強 2015年1月1號—2020年2月3號 非執行董事
許濤 2020年4月29號— 非執行董事
董事局副主席
祈德尊 1967年—1981年
方逸華 2000年10月25號—2012年3月25號
梁乃鵬 2003年9月—2012年1月1號 副行政主席
黎瑞剛 2016年10月17號—2020年4月29號
李寶安 2020年4月29號—2021年5月27號
董事總經理
余經緯 1967年—1976年
費道宜 1995年—2006年5月31號
方逸華 2006年5月31號—2008年12月31號 董事局副主席署理
方逸華 2009年1月1號—2012年3月25號 董事局副主席兼任
集團總經理

爭議[編輯]

親中偏頗新聞報導同節目內容爭議[編輯]

無綫電視旗下嘅新聞部好多時都被視為親中派媒體,公信力亦好差(喺2019年11月嘅民調,無綫電視公信力評分跌到4.45),亦被指長期對香港嘅非建制派作出唔公平嘅對待。另外,有部份人亦抨擊以時事資訊包裝但非新聞部製作嘅《東張西望》,不時猶如政府上身,為政府政策推銷,對社會問題不時抱有偏頗預設立場,又試過盜用他人短片,甚至發佈假新聞[3][4]

演員待遇爭議[編輯]

無綫對旗下演員嘅薪酬同工作安排,不時引起批評。例如,資深演員陳鴻烈喺2009年11月開工期間因為心臟病發逝世,當時傳媒就報道,陳鴻烈喺猝死前一星期已經開工超過69小時,但佢嘅底薪只有每月港幣3,000元(比起1964年佢喺邵氏嘅3,500元仲要低),而假設拍劇廿集,每月總收入亦得大約六萬港元,喺演藝界唔算高。陳鴻烈嘅逝世,亦引起一啲人對年長演員嘅工時同保障問題嘅關注[5]。另外,唔同年紀嘅藝人,例如係林師傑[6][7][8]陳智燊[9]劉江[10],都曾經講過無綫不斷咁減人工,連維持基本生活都唔得,選擇離開。

被批評打壓藝員親非建制政治意見表達[編輯]

有啲無線旗下藝人,曾經因為表達親非建制嘅政治意見,受到無綫一啲打壓。例如張明偉就曾經因為不滿元朗信義中學打壓學生表達政治意見,喺2021年7月去元朗信義中學門外唱《銀河修理員》,結果被無綫雪藏,之後張明偉決定約滿後離開無線[11]。另外,喺香港反送中運動期間,李綺雯[12][13]同埋歐陽巧瑩[14]都因為政治立場問題被無綫雪藏,最終選擇離巢。

不過,對於親中派藝人表達意見,例如係楊明陳百祥莊思敏等,就算係去到人身攻擊嘅地步(例如:莊思敏曾經人身攻擊黃之鋒話佢扮河童),無綫亦冇限制佢哋。

被指封殺同競爭對手媒體同埋同佢哋友好嘅藝人[編輯]

無綫電視亦被指,會封殺同競爭對手媒體(較早期有亞洲電視,之後有香港電視ViuTV),甚至係友好嘅藝人。例如:

  • 喺2009年4月,身為亞視簽約藝人嘅鮑起靜攞到香港電影金像獎影后獎項,佢喺發表得獎感言時提到亞視,但呢一段俾轉播金像獎頒獎禮嘅無綫刪走。當時除咗亞視批評無綫無考慮觀眾感受,亦有網友質疑無綫嘅做法[15]爾冬陞炮轟無綫話佢唔尊重個節目,金像獎主席陳嘉上亦表示失望,話下年會重新投標[16]
  • 喺2013年11月,有一個由方力申鄧麗欣唐寧拍攝,由國際培幼會贊助嘅無綫電視節目準備播出,但當時係香港電視旗下藝人嘅唐寧,佢嘅部分就被剪去[17]

另外,無綫亦因為喺開放免費電視牌照嘅議題上立場唔同,喺2013年亦將壹傳媒嘅媒體列為不受歡迎媒體,結果被香港記者協會批評干預新聞自由,剝削公眾知情權[18]

睇埋[編輯]

參考[編輯]

  1. "TVB 直插谷底,大公文滙敬陪末席 — 傳媒公信力啟示". 立場新聞. 2019-11-28. 原著喺2021-05-15歸檔. 喺2021-11-15搵到.
  2. "蘇鑰機:香港傳媒公信力:低處未必最低". 明報. 2019-11-28. 喺2021-11-15搵到.
  3. 葉天佑 (2017-07-27). "【TVB】硬銷一地兩檢《東張西望》無王管,猶如政府上身|葉天佑|01博評". 香港01 (中文). 喺2021-11-16搵到.
  4. "當 Spin 變成屎片 | 輔仁文誌". www.vjmedia.com.hk. 喺2021-11-16搵到.
  5. "一周捱逾69小時 月入6萬 陳鴻烈工作過勞奪命". 星島日報. 2009-11-26. 喺2009-11-27搵到.
  6. 李星慧 (2020-07-03). "林師傑離巢感激妻 女追男不被看好 零驚喜求婚卻最貼心 網民讚絕世好老公". 香港01 (中文). 喺2021-11-18搵到.
  7. "林師傑為生計離巢 身兼多職養家TVB重邀合作主持節目". www.bastillepost.com. 2021-05-12. 喺2021-11-18搵到.
  8. Yim, Cassandra. "林師傑正式離巢TVB暗串無綫刻薄!一年保證收入得萬二蚊:1個月租金也不夠". HK 港生活 (中文). 喺2021-11-18搵到.
  9. 吳子生 (2020-06-28). "林師傑拒簽一年萬二蚊6騷憤然離巢 陳智燊:我面對同一情況". 香港01 (中文). 喺2021-11-18搵到.
  10. 張嘉敏 (2020-01-18). "劉江終承認離巢原因是遭TVB減人工兼減騷:最基本生活底線也過了". 香港01 (中文). 喺2021-11-18搵到.
  11. 張明偉專訪丨唱銀河修理員遭TVB雪藏 捱十年底薪僅數千 彈TVB未醒覺:離棄咗香港觀眾(#張明偉 #專訪 #娛壹) (英文), 喺2021-11-11搵到
  12. 陳芷穎 (2020-03-17). "【開心速遞】𡃁妹李綺雯4月離巢:政見問題雪咗半年". 香港01 (中文). 喺2021-11-15搵到.
  13. 李星慧 (2020-05-21). "李綺雯政見分歧離巢不後悔 願與港人同行不平則鳴:看到不對的事我一定發聲". 香港01 (中文). 喺2021-11-15搵到.
  14. 李星慧 (2020-07-03). "林師傑離巢感激妻 女追男不被看好 零驚喜求婚卻最貼心 網民讚絕世好老公". 香港01 (中文). 喺2021-11-18搵到.
  15. "鲍起静感言遭删剪 金像奖凸显无线亚视"暗战"_影音娱乐_新浪网". ent.sina.com.cn. 喺2021-11-17搵到.
  16. "鮑姐致謝被剪爾冬陞轟奴才所為 - 東方日報". orientaldaily.on.cc. 喺2021-11-17搵到.
  17. "港視員工爆料 唐寧越南山區慈善訪無綫抽起唔播". 蘋果日報. 2013-11-29.
  18. https://www.facebook.com/ETtoday. "香港無線電視TVB下封殺令 批壹傳媒「製造白色恐怖」 | ETtoday大陸新聞 | ETtoday新聞雲". www.ettoday.net (中文). 喺2021-11-15搵到.

出面網頁[編輯]